سقوط سهام بانک های جهانی

سقوط سهام بانک های جهانی

بحران ورشکستگی بانکی امریکا عمیق تر شد و سهام بانک های جهانی را بیشتر تحت تاثیر قرار داد. روز سه‌شنبه سهام بانکی در آسیا روند نزولی خود را افزایش داد و شرکت‌های ژاپنی به شدت آسیب دیدند.

امیر کشانی(سردبیر)

1401/12/23 | 00:12

نظری ثبت نشده

سقوط سهام بانک های جهانی

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا به نقل از رویترز ، امواج شوک ناشی از فروپاشی بانک سیلیکون ولی ، سهام بانک های جهانی را روز سه شنبه بیشتر تحت تاثیر قرار داد، زیرا تضمین های جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن و دیگر سیاست گذاران برای آرام کردن بازارها کمک چندانی نکرد و باعث بازنگری در چشم انداز نرخ بهره شد.

تلاش های بایدن برای اطمینان بخشیدن به بازارها و سپرده گذاران پس از آن صورت گرفت که اقدامات اضطراری ایالات متحده برای تقویت بانک ها از طریق دسترسی به منابع مالی اضافی نتوانست نگرانی سرمایه گذاران در سراسر جهان از احتمال سرایت آن به دیگر نقاط را برطرف کند.

سهام بانکی در آسیا روز سه‌شنبه روند نزولی خود را افزایش داد و شرکت‌های ژاپنی به شدت آسیب دیدند و نگرانی در مورد ریسک سیستماتیک باعث کاهش بیشتر بازار شد.

دیمین بوی، استراتژیست ارشد سهام در بانک سرمایه گذاری Barrenjoey مستقر در سیدنی، می گوید: «کارهای بانکی شروع شده است (و) بازارهای بین بانکی تحت فشار قرار گرفته اند. مسلماً، اقدامات نقدینگی باید این پویایی ها را متوقف می کرد، اما خیابان اصلی در حال تماشای اخبار و صف ها بوده است .

ورشسکستگی بانک SVB و سقوط سهام بانک های جهانی

نگرانی از جلسه فدرال رزرو

رقابت خشن برای افزایش قیمت با توجه به انتظارات نرخ بهره نیز موجی را در بازارها ایجاد کرد زیرا سرمایه گذاران شرط می‌بندند که فدرال رزرو تمایلی به افزایش نرخ بهره در هفته آینده نخواهد داشت. معامله گران در حال حاضر 50 درصد احتمال عدم افزایش نرخ را در جلسه آینده می دهند.

تحلیلگران می گویند که عدم قطعیت همچنان این بخش را تحت تاثیر قرار می دهد و سرمایه گذاران همچنان نگران سلامت سهام بانک های جهانی کوچکتر، چشم انداز مقررات سخت گیرانه تر و ترجیح حمایت از سپرده گذاران به ضرر سهامداران در صورت شکست سایر بانک ها هستند.

بانک های بزرگ ایالات متحده در روز دوشنبه حدود 90 میلیارد دلار از ارزش بازار سهام خود را از دست دادند و زیان خود را در سه جلسه معاملاتی گذشته به نزدیک به 190 میلیارد دلار رساندند.

بانک های منطقه ای ایالات متحده بیشترین ضربه را خوردند. سهام First Republic Bank (FRC.N) بیش از 60 درصد سقوط کرد زیرا اخبار مربوط به تامین مالی جدید نتوانست سرمایه‌گذاران را مطمئن کند.

بایدن گفت که اقدامات دولت او به این معناست که "آمریکایی ها می توانند اطمینان داشته باشند که سیستم بانکی ایمن است"، در حالی که این موضوع نوید مقررات سخت تر پس از بزرگترین ورشکستگی بانک های ایالات متحده از زمان بحران مالی سال 2008 را می دهد.

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

بانک SVB

سهام جهانی

ورشکستگی بانکی امریکا

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت