6 فرآیند مختلف استخراج طلا

6 فرآیند مختلف استخراج طلا

اگر می خواهید طلا را با خلوص و ارزش اقتصادی بالا بدست بیاورید، ابتدا باید بدانید که دارای چه نوع سنگ معدن طلایی هستید و سپس فرآیند مربوطه را پیدا کنید.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1402/01/15 | 00:01

نظری ثبت نشده

6 فرآیند مختلف استخراج طلا

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا( گلدنیوز)،نکته مهمی که باید قبل از مرحله استخراج طلا از خاک در نظر داشته باشید تست خاک طلا و انتخاب پارامترهای مناسب با روش انتخابی برای جداسازی طلا از سنگ است.

روش سیانید

روشی است که در آن طلا با استفاده از محلول سیانید به عنوان حلال، طلای موجود در سنگ معدن را در خود حل می کند، سپس طلا از محلول سیانید حاوی طلا بازیابی می شود.

فلوتاسیون

فرآیند فرآوری با فلوتاسیون بر اساس تفاوت خواص فیزیکی و شیمیایی سطح سنگ معدن است و توسط  مواد شیمیایی مورد استفاده در فلوتاسیون فرآوری می شود به این ترتیب که ماده مورد نظر به حباب چسبیده و از فرآیند جدا می شود.

روشهای ثقلی یا گرانشی

جداسازی گرانشی طلا به فرآیند استخراج و جداسازی طلا اطلاق می‌شود که با استفاده از سرعت و جهت حرکت متفاوت کانی با اندازه‌ها، صفات و نسبت ذرات مختلف تحت اثر ترکیبی گرانش، نیروی گریز از مرکز، مقاومت متوسط ​​و مقاومت مکانیکی انجام می‌شود.

جداسازی گرانشی طلا قدیمی ترین فرآیند استخراج طلا است.

استخراج بی دردسر طلا از زباله های الکترونیکی با گرافن

فرآیندهای مختلف استخراج طلا

جیوه

اصل استخراج طلا از خاک با استفاده از جیوه (روش ملقمه) عمدتاً به این صورت است که پس از افزودن جیوه به دوغاب خاک طلا، سطح ذرات طلا توسط جیوه لمس می شود و سپس جیوه به داخل ذرات طلا نفوذ می کند و باعث ایجاد واکنش شیمیایی. Au+2Hg=AuHg2. در نهایت جامد Au3 Hg تشکیل می شود. هنگامی که ماده جامد به دست آمده گرم شود، جیوه به شکل عنصری تبخیر می شود و طلا به شکل طلای اسفنجی وجود باقی می ماند.

روش ذوب یا قالکاری

روش ذوب یا قالکاری یکی دیگر از روش ها است. در این روش خاک معدنی با کمک ذوب به فلاکس یا شارژ معروف است مخلوط شده و داخل کوره در حرارت بالا ذوب می شود.

پس از ذوب فلزات گرانبها با فلز سرب که همراه شارژ با خاک مخلوط شده است تشکیل یک آلیاژ می دهند و فلزات پایه و عناصر دیگر به عنوان سرباره از شمش آلیاژ جدا می شوند. نهایتا آلیاژ سربی حاوی فلزات گرانبها در کوره کوچکتر اکسید شده و فقط فلزات گرانبها باقی می مانند.

تیزاب سلطانی

جداسازی طلا از خاک طلا با استفاده از تیزاب سلطانی معمولا به صورت کارگاهی انجام می شود و به دلیل خورندگی بالا معمولا در حجم بالا از آن استفاده نمی شود.

“از روش تیزاب سلطانی معمولا برای تست خاک طلا استفاده میشود و جزو روشهای اصلی برای استخراج طلا از خاک نیست.”

بیشتر بخوانید:

استخراج طلا چقدر سودآور است؟

استخراج طلا از لجن آنُد مس وقطعات الکترونیکی

یک شاهکارماجراجویانه درباره تب استخراج طلا

انتهای پیام

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

استخراج طلا

معدن طلا

پیشنهاد ویژه

سنگ معدن

قالکاری

جیوه

سنگ طلا

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت