اقدام بی سابقه چین در خرید طلا

اقدام بی سابقه چین در خرید طلا

اطلاعات بانک مرکزی چین نشان می‌دهد ذخایر طلای این کشور حدود ۱۸ تن در ماه گذشته میلادی افزایش یافته و به ۲۰۶۸ تن رسیده است.

علی اصغر کشانی(دبیر خبر)

1402/01/19 | 00:01

نظری ثبت نشده

اقدام بی سابقه چین در خرید طلا

 به گزارش  اویل پرایس، چین به‌عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا ذخایر طلای خود را برای پنجمین ماه پیاپی در ماه مارس افزایش داد. بانک‌های مرکزی سراسر دنیا در مواجهه با تورم بالا و افزایش خطرات ژئوپلیتیکی، ذخایر طلای خود را افزایش می‌دهند.

به گزارش گلدنیوز،  اطلاعات بانک مرکزی چین نشان می‌دهد ذخایر طلای این کشور حدود ۱۸ تن در ماه گذشته میلادی افزایش یافته و به ۲۰۶۸ تن رسیده است.

 پس‌از پایان ۱۰ ماه خرید پیاپی طلا در سپتامبر ۲۰۱۹، این ۵ ماه طولانی‌ترین خرید پیاپی این فلز گرانبها توسط چین بوده‌است.

 بانک‌های مرکزی سراسر دنیا ماه‌هاست ذخایر طلای خود را افزایش می‌دهند. اطلاعات شورای جهانی طلا نشان می‌دهد ذخایر طلای دنیا ۵۲ تن در ماه فوریه افزایش یافته است، یعنی یازدهمین ماه پیاپی خرید خالص طلا. این رقم در ژانویه برابر با ۷۴ تن بود.

 بانک‌های مرکزی دنیا در ۲ ماه ابتدایی سال جاری میلادی خرید ۱۲۵ تن طلا را گزارش داده‌اند که پرقدرت‌ترین آغاز از ۲۰۱۰ را نشان می‌دهد، یعنی زمانی‌که بانک‌های مرکزی تبدیل به خریداران خالص طلا در یک بازه یک‌ساله شده بودند.

 بیشترین خرید طلا در ماه فوریه متعلق به بانک مرکزی چین بود. این بانک ۲۵ تن طلا در فوریه به ذخایر خود افزود. ترکیه، ازبکستان، سنگاپور و هند هم ذخایر طلای خود را در فوریه افزایش دادند.

 قیمت طلا در این هفته به‌دنبال بالا رفتن قیمت نفت پس‌از خبر کاهش ۱.۶۶ میلیون بشکه‌ای تولید نفت اوپک پلاس از ماه مه تا پایان سال جاری میلادی، به بیش‌از ۲۰۰۰ دلار در هر اونس رسید.

بیشتر بخوانید:

سیسی ها واحد پول باستانی چین/پولی از جنس نقره

۱۰ برند برتر جواهرات چین در سال ۲۰۲۱

طلای سنتی و میراث چین که یکه تاز شد

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

قیمت طلا

خرید طلا

چین

طلای چین

ذخایر طلا

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت