آرامش در بازار طلای جهانی ماندنی است؟

آرامش در بازار طلای جهانی ماندنی است؟

به گفته تحلیلگران به نظر می‌رسید که سرمایه‌گذاران با توجه به داده‌های ضعیف اقتصادی ایالات‌متحده تمایلی به از دست دادن ذخایر طلای خود ندارند و شرایط معاملات همچنان متلاطم خواهد بود.

امیر کشانی(سردبیر)

1402/02/06 | 00:02

نظری ثبت نشده

آرامش در بازار طلای جهانی ماندنی است؟

قیمت طلای جهانی امروز (چهارشنبه) با توجه به نگرانی‌های مربوط به رکود که باعث حمایت از دارایی امن شده است، در بازه محدودی بود و این در حالی است که سرمایه‌گذاران به دنبال شفافیت بیشتری در مورد مسیر افزایش نرخ فدرال رزرو بودند.

به گزارش گلدنیوز به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلای جهانی تا ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱.۵ درصد کاهش به ۱۹۹۶ دلار و ۲۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۹۹۷ دلار و ۲۰ سنت رسید. مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس گفت: به نظر می‌رسید که سرمایه‌گذاران با توجه به داده‌های ضعیف اقتصادی ایالات‌متحده تمایلی به از دست دادن ذخایر طلای خود ندارند و شرایط معاملات همچنان متلاطم خواهد بود و هرکاهشی به ۱۹۵۰ دلار ممکن است رخ دهد. داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که اعتماد مصرف‌کننده آمریکا با افزایش نگرانی‌ها در مورد آینده، در ماه آوریل به پایین‌ترین حد در ۹ ماه گذشته رسیده است و خطر سقوط اقتصاد را در سال جاری به رکود افزایش می‌دهد. سیمپسون افزود:  به نظر می‌رسد ترس از رکود کفی را برای قیمت طلا ایجاد کرده است و گزارش مخارج مصرف شخصی روز جمعه احتمالا بیشترین تاثیر را برای طلا خواهد داشت. فعالان بازار انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش دهد. اگرچه طلا محافظی در برابر تورم و عدم اطمینان اقتصادی در نظر گرفته می‌شود اما نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت دارایی‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد. بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار کاهش یافت و طلا را برای خریداران خارجی ارزان کرد. در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۵ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۰۹۴ دلار و هشت سنت رسید. پالادیوم ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۴۹۹ دلار و ۴۷ سنت رسید. انتهای پیام
اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

طلا

قیمت طلا

بازار طلا

اونس طلا

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت