معرفی شرکت‌های استخراج معدن طلای آفریقای جنوبی

معرفی شرکت‌های استخراج معدن طلای آفریقای جنوبی

معرفی شرکت‌های استخراج معدن طلای آفریقای جنوبی و سپس معادن این کشور

علی اصغر کشانی(دبیر خبر)

1402/02/30 | 00:02

نظری ثبت نشده

معرفی شرکت‌های استخراج معدن طلای آفریقای جنوبی
به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)، بخش اول این شناخت به معرفی شرکت‌های استخراج معدن طلای آفریقای جنوبی و سپس معادن این کشور که بیش از 150 سال از کشف اولین معادن الماس و طلا در آن کشور می گذرد اختصاص دارد کشوری که همچنان معادن و فعالیت مربوط به آنها نقشی اساسی در اقتصاد این کشور ایفا می‌کنند. بیشتر بخوانید:

طلا در آفریقا /به دنبال 3.7 میلیون اونس طلا در آفریقا

معرفی شرکت‌های استخراج معدن طلای آفریقای جنوبی

انگلو امریکن

انگلو امریکن شرکت استخراج معادن بریتانیایی و چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر لندن قرار دارد. شرکت انگلو امریکن در سال ۱۹۱۷ توسط سر ارنست اوپنهایمر و با مشارکت بانک آمریکایی جی. پی. مورگان اند کو. تأسیس شد. این شرکت هم‌اکنون بزرگترین تولیدکنندهٔ پلاتین در جهان است و به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان الماس، مس، نیکل و سنگ آهن نیز شناخته می‌شود. انگلو امریکن در تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۱۱ با ارزش بازار ۳۱٫۲£ میلیارد پوند، در رتبهٔ ۱۵ از بزرگترین شرکت‌های فهرست شده در بورس لندن قرار داشت.

انگلوگولد اشانتی

انگلوگولد اشانتی شرکت چندملیتی استخراج معادن مستقر در شهر ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی است، که در سال ۲۰۰۴ از ادغام شرکت انگلوگولد (متعلق به شرکت انگلو امریکن) و اشانتی گولدفید کورپوریشن راه‌اندازی شد و هم‌اکنون بعنوان هشتمین تولیدکننده طلای جهان شناخته می‌شود. شرکت انگلوگولد اشانتی هم‌اکنون مالک ۲۱ معدن در ۴ قاره می‌باشد و سالیانه معادل ۴٫۹۸ میلیون اونس طلا استخراج می‌کند، که در حدود ۷٪ درصد از تولید طلای جهان را به خود اختصاص می‌دهد. سهام شرکت انگلوگولد اشانتی در بازار بورس نیویورک، بورس لندن، بورس ژوهانسبورگ، بورس غنا، بورس اوراق بهادار استرالیا و بورس یورونکست معامله می‌شود.

سیبانیه و گولد فیلدز

سیبانیه شرکت معدن در آفریقای جنوبی است، که در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد. محصولات این معدن پلاتین، پالادیم و طلاست. دفتر مرکزی آن در ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی است. گولد فیلدز هم شرکت معدن در آفریقای جنوبی است، که در سال ۲۰۰۰ تأسیس شده است. این معدن با تعداد کارکنان۱۷٬۶۱۱ نفر جزو پر کارگرترین ها در دنیاست.

معادن طلای آفریقای جنوبی

عمیق جنوبی

معدن طلای عمیق جنوب South Deep در استان امپومالانگای آفریقای جنوبی قرار دارد و یکی از بزرگترین معادن طلای جهان می‌باشد. این هفتمین معدن عمیق در جهان با عمق 2،995 متر زیر سطح است و عمر آن 75 سال است. این معدن طلای زیرزمینی همچنین دارای یک منبع بزرگ اورانیوم است که تخمین زده می‌شود حدود 39.1 میلیون اونس ذخایر آن باشد. استخراج معدن South Deep در سال 1961 که در آن زمان به عنوان معدن طلای مناطق غربی شناخته می‌شد، آغاز شد. این نام سپس در سال 2000 به South Deep تغییر یافت. تخمین زده می‌شود که استخراج در این معدن می‌تواند تا سال 2092 ادامه داشته باشد که نشان دهنده مقدار زیاد طلا در معدن است. این معدن از نوع زیر زمینی و بهره بردار آن شرکت Gold Fields گولد فایلدز می‌باشد.

امپوننگ

معدن Mponeng دهمین معدن بزرگ طلا در جهان است و در شهر Carletonville در استان خائوتنگ قرار دارد. تخمین زده می‌شود که این معدن نزدیک به حدود 13.81 میلیون اونس ذخیره مواد معدنی گرانبها داشته باشد. معدن طلای Mponeng همچنین عمیق ترین معدن جهان است که در عمق بیش از 4 کیلومتر زیر سطح قرار دارد. استخراج معدن امپوننگ از سال 1986 آغاز شد و شرکت AngloGold Ashanti، یکی از برترین شرکتهای معدنی در آفریقای جنوبی و در سطح جهان بهره بردار آن می‌باشد. این معدن از نوع زیرزمینی می‌باشد.

ساووکا

معدن طلای Savuka در استان خائوتنگ آفریقای جنوبی واقع شده است. این معدن زیرزمینی با عمق نزدیک به چهار کیلومتر دومین معدن عمیق در جهان است. این معدن در سال 2011 نزدیک به 49000 اونس طلا با هزینه 864 دلار در هر اونس تولید کرد. عمر مفید معدن در حال اتمام است و بیشتر سنگ معدن آن تمام شده است. در حال حاضر حداقل عملیات استخراج در معدن انجام می‌شود. فعالیت های استخراج در ساووکا گاها تحت تأثیر فعالیت های لرزه ای قرار می‌گیرند. این باعث آسیب به تونل ها و زیرساخت ها و همچنین تلفات کارگران در طی سال های گذشته شده است. این معدن از نوع زیرزمینی و بهره بردار آن شرکت AngloGold Ashanti می‌باشد.

بلیوور

معدن طلای Blyvoor در 70 کیلومتری جنوب غربی ژوهانسبورگ در انتهای شمال غربی منطقه Witwatersrand آفریقای جنوبی واقع شده است. معدن بلیوور در سال 1937 شروع به کار نمود. پیش بینی می‌شد این معدن تا سال 2030 و حتی به دلیل داشتن ذخایر گسترده فراتر از آن ادامه دهد. اما کاهش متوسط قیمت طلا و تعرفه‌های بالای برق، معدن را در آستانه تعطیلی قرار داده است. گفته می‌شود زیان ماهانه این معدن از اکتبر 2009 تقریبا 3.62 میلیون دلار بود. این معدن از نوع زیرزمینی و بهره بردار آن شرکت DRD Gold می‌باشد.

تائوتونا

معدن طلای TauTona یا تونل شماره 3 Western Deep، در آفریقای جنوبی با عمق تقریبی 3.9 کیلومتر است که یکی از عمیق ترین عملیاتهای استخراج معادن در جهان در آن معدن انجام می‌شود و با معدن طلای Mponeng رقابت می‌کند. این معدن یکی از سه معدن حوضه معادن طلای West Wits در غرب ژوهانسبورگ و نزدیک شهر Carletonville می‌باشد. این معدن توسط شرکت Anglo American Corporation ایجاد شده و تونل اصلی آن در عمق 2 کیلومتری (1.2 مایل) در سال 1957 کنده شده است. این معدن در سال 1962 شروع به کار کرد. این معدن یکی از کارآمدترین معادن در آفریقای جنوبی است و کار آن به طور مداوم حتی دوره‌هایی که قیمت طلا پایین بوده ادامه داشته است. نوع معدن زیرزمینی و بهره بردار آن در حال حاضر شرکت AngloGold Ashanti می‌باشد.

کوسالتو

معدن طلای کوسالتو در 75 کیلومتری غرب ژوهانسبورگ، در حوضه معادن West Wits در آفریقای جنوبی واقع شده است. عمق این معدن در گذشته تخت عنوان معدن طلای Elandskraal شناخته می‌شد. Elandskraal از سال 1978 عملیاتی شد و از دو معدن Elandsrand و Deelkraal تشکیل شده بود. سنگ معدن استخراج شده در کارخانه Kusasalethu که در نزدیکی معدن قرار دارد فرآوری می‌شود. تا دسامبر 2018 ذخایر اثبات شده این معدن نزدیک به 857،000 اونس با درجه طلای 7.26 گرم در تن بوده است. این معدن از نوع زیرزمینی و بهره بردار آن نیز شرکت Harmony Gold Mining می‌باشد.

دریفونتین

معدن Driefontein، در نزدیکی Carletonville در استان خائوتنگ آفریقای جنوبی و در محدوده حوضه معادن West Wits واقع شده است. در حال حاضر از معادن عمیق در جهان است که عمق آن تا 3.42 کیلومتر می‌باشد. عملیات در معدن دریفونتین از سال 1952 آغاز شد.   این معدن در سال 2018 به میزان 9.57 میلیون اونس سنگ طلا تولید کرده است. سایت معدن شامل سه کارخانه متالورژی، همراه با یک کارخانه بازیابی برای فرآوری سنگ معدن است. ذخیره تخمین زده شده سنگ معدن در Driefontein تا دسامبر 2017 به میزان 5.272 میلیون اونس بوده است. نوع معدن زیرزمینی و بهره بردار آن شرکت Sibanye-Stillwater می‌باشد.

مواب خوتسانگ

معدن طلای موآب خوتسانگ در 180 کیلومتری جنوب غربی ژوهانسبورگ و در نزدیکی شهرهای اورکنی و کلرکسدورپ Orkney and Klerksdorp در استان شمال غربی واقع شده است. این معدن از سال 2003 در حال تولید است به عنوان چهارمین معدن عمیق در جهان قرار دارد و عمق استخراج آن بین 2.6 تا 3.052 کیلومتر زیر سطح زمین است. این معدن از نوع زیر زمینی و بهره بردار آن شرکت Harmony Gold Mining می‌باشد.

کوپانانگ

معدن طلای کوپانانگ در منطقه رودخانه وال در استان فری استیت آفریقای جنوبی واقع شده است. در این معدن در اعماق 1350 متر تا 2240 متر طلا استخراج می‌شود. ایجاد تونل در سال 1977 آغاز شد در حالی که استخراج طلا در سال 1984 آغاز شد. تخمین زده می‌شود تا دسامبر 2017 منابع معدنی 3.02 میلیون اونس ذخایر این معدن باشد. این معدن از نوع زیرزمینی و بهره بردار آن شرکت Harmony Gold Mining می‌باشد.

دورنکوپ

معدن طلای دورنکوپ در 30 کیلومتری غرب ژوهانسبورگ در استان خائوتنگ واقع شده است. کاوش در منطقه دورنکوپ از اوایل دهه 1930 آغاز شد. کندن تونل اصلی در سال 1983 آغاز شد. پس از چندین بار توقف در نهایت بهره برداری از معدن در سال 1996 صورت گرفت. این معدن از نوع زیر زمینی و بهره بردار آن نیز شرکت Harmony Gold Mining می‌باشد.

تارگت وان

معدن طلای Target1 جدیدترین معدن طلای عمیق است که در آفریقای جنوبی توسعه یافته است. این معدن در اواخر سال 2001 میزان استخراج برنامه ریزی شده خود را 170000 تن در روز اعلام کرد که از آن زمان تاکنون به تولید برنامه ریزی شده 350،000 اونس طلا در سال رسیده است. فعالیت توسعه ای در این معدن از سال 1995 با هدف دستیابی به منابع طلایی که قبلاٌ ناشناخته و در شمال حوزه معادن طلای Welkom در حدود 200 کیلومتری جنوب غربی ژوهانسبورگ واقع شده اس آغاز شد. این معدن از نوع زیرزمینی و بهره بردار آن شرکت Harmony Gold Mining می‌باشد.

شپونگ

معدن طلای شپونگ که در استان فری استیت نزدیک شهر Odendaalsrus واقع شده است. این معدن 2154 عمق دارد. سنگ این معدن به کارخانه فراوری هارمونی 1 منتقل می‌شود که در فاصله 23 کیلومتری آن قرار دارد. تخمین زده می‌شود که منابع این معدن تا سال 2034 امکان استخراج داشته باشد این معدن 4860 نفر در این معدن مشغول به فعالیت هستند. این معدن از نوع زیرزمینی و بهره بردار آن شرکت Harmony Gold Mining می‌باشد.

بامبانانی

معدن طلای بامبانانی در استان فری استیت و در نزدیکی شهرWelkom واقع شده است. این معدن در عمق بیش از سه کیلومتری زمین قرار دارد. تخمین زده می‌شود منابع این معدن در سال 2021 به اتمام برسد. این معدن از نوع زیرزمینی و بهره بردار آن نیز شرکت Harmony Gold Mining می‌باشد.

یونیسل

معدن طلای یونیسل در استان فری استیت و در 270 کیلومتری ژوهانسبورگ قرار دارد. این معدن در عمق 1100 تا 2200 متر زیر زمین است و سنگ استخراجی آن در کارخانه فناوری ‌هارمونی فرآوری می‌شود. این معدن در حال اتمام ذخایر خود می‌باشد و قدیمی ترین معدن شرکت هارمونی محسوب می‌شود. این معدن از نوع زیرزمینی بود و بهره بردار آن نیز همانگونه که اشاره شد شرکت Harmony Gold Mining می‌باشد.

ماسیمونگ

معدن ماسیمونگ در 260 کیلومتری ژوهانسبورگ و در استان فری استیت در نزدیکی شهر ونکوم واقع شده است. استخراج این معدن از عمق 1650 تا 2010 متری انجام می‌شود. این معدن نیز از نوع زیرزمین است و بهره بردار آن شرکت Harmony Gold Mining می‌باشد. بیشتر بخوانید:

ده معدن الماس بزرگ در جهان

  منابع: دانشنامه ویکی پدیا سایت اقتصادی وزارت امور خارجه انتهای پیام/
اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

استخراج طلا

پیشنهاد ویژه

آفریقای جنوبی

استخراج معدن طلای آفریقای جنوبی

طلای آفریقای جنوبی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت