صادرات و ارزآوری انجیر استهبان موجب رونق بازار طلا

صادرات و ارزآوری انجیر استهبان موجب رونق بازار طلا

بزرگترین انجیرستان دیم جهان در شهرستان استهبان قرار دارد و بازارهای جهانی از محصول مرغوب این شهرستان استقبال دارند.

پروانه کاوسی(خبرنگار)

1402/03/17 | 00:03

نظری ثبت نشده

صادرات و ارزآوری انجیر استهبان موجب رونق بازار طلا
به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)؛ خسروی، رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی، طلافروش و تلفن همراه شهرستان استهبان بیان داشت: بازار فروش طلا و جواهر شهرستان استهبان وضعیت خوبی دارد چرا که مردم این شهرستان به واسطه تولید و فروش انجیر درآمد خوبی کسب می کنند. وی افزود:‌ وضعیت اقتصادی مردم شهرستان استهبان به دلیل تولید انجیری که در دنیا تک است خوب و پرونقی دارند. خسروی تصریح کرد: ‌بزرگترین انجیرستان دیم جهان در شهرستان استهبان قرار دارد و بازارهای جهانی از محصول مرغوب این شهرستان استقبال دارند و عمده معاملات و صادرات انجیر به کشورهای اروپایی، آسیای شرقی و عربی انجام می شود.

 سود فروش انجیر در بازار طلا

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین تولید انجیر استهبان به کشور چین ارسال می شود گفت:‌ صادرات انجیر برای کشور و  مردم شهرستان ارزآوری خوبی دارد که مردم سود حاصل از فروش انجیر را برای خرید طلا سرمایه گذاری می کنند. خسروی افزود:‌ با توجه به افزایش قیمت دلار و اینکه خرید انجیر با دلار انجام می شود و اغلب 40 تا 50 روز زمان می برد که پول انجیر ها واریز شود، مردم شهرستان از فروش انجیر درآمد خوبی کسب می کنند که موجب گردش چرخ اقتصادی و معیشتی و رونق و آبادی شهر می شود. رئیس اتحادیه طلا و جواهر استهبان در ادامه گفت: در شهرستان استهبان با 70هزار نفر جمعیت 22 واحد طلا فروشی  که اغلب در یک خیابان و راسته قرار گرفته اند فعالیت می کنند. وی در بیان سبک و سلیقه خرید طلا در این شهرستان بیان داشت: با توجه به اینکه اغلب مردم شهرستان شغل کشاورزی داشته و روستایی هستند بیشتر تمایل به خرید النگو دارند. صادرات و ارزآوری انجیر استهبان موجب رونق بازار طلا  

یک بام و دو هوا برای صادرات طلا در مشهد

مالیات های سنگین مشکل طلافروشان استهبان

خسروی در ادامه مشکل طلافروشان شهرستان استهبان را وضع مالیات های سنگین  عنوان کرد و بیان داشت: متاسفانه برای طلا فروشان علاوه بر مالیات شغل، مالیات دستگاه های کارت خوان و همچنین مالیات فروش سکه هم به طور جداگانه محاسبه می شود که این امر موجب شده اجرت ساخت طلا به 25 درصد رسیده است. رئیس اتحادیه طلا و جواهر استهبان بهترین دوره از لحاظ ثبات قیمت ، درآمد و مالیات را برای طلا فروشان  دهه 70 دانست و بیان داشت: در حال حاضر دولت مانند داروغه های زمان قدیم که هر زمان در مخارج کم می آوردند از مردم می گرفتند اکنون هم دولت با وضع  مالیات های سنگین کسری خود را جبران می کند. وی با اشاره به اینکه در شهرستان استهبان اکثر طلا فروشان علاوه بر  مغازه خرده فروشی طلا و جواهر،  ملک انجیر هم دارند و بخشی از امرار معاش خود را از راه  تولید انجیر کسب می کنند گفت: در شهرستان استهبان  با توجه به جمعیت و اقتصاد شهرستان، قیمت املاک تجاری و مسکونی بسیار بالا است.

ضرورت توسعه صادرات غیر نفتی

خسروی لازمه رونق صنعت طلا و جواهر در شهرستان را تولید، آموزش و صادرات عنوان کرد و بیان داشت: اگر صادرات طلا رونق بگیرد درآمد بالایی خواهد داشت. وی بابیان اینکه با برقراری روابط اقتصادی با کشور های دنیا بسیاری از مشکلات اقتصادی رفع می شود بر توسعه صادرات غیر نفتی تاکید کرد و بیان داشت: در حال حاضر از فروش نفت پولی عاید کشور نمی شود و تنها فروش نفت به صورت مبادله کالا است که در عوض فروش نفت کالاهای درجه دوم و سوم به ککشور می دهند. خسروی خاطر نشان کرد:‌ ایران تنها کشور چهار فصل است  که پتانسیل و مخازن بی شماری دارد و اگر بتواند کالاهای خود را صادر کند می تواند اقتصاد و تولید را رونق و رشد دهد. رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی، طلافروش و تلفن همراه شهرستان استهبان اذعان داشت:‌شهرستان استهبان دارای جاذبه های طبیعی و آبشار های زیبایی است و تولید زعفران استهبان هم از لحاظ کیفیت، رنگ و طعم از زعفران مشهد بهتر است. بیشتر بخوانید:

بن بست موانع صادرات طلا / هفتاد و هفت خان رستم

فرایند جدید صادرات طلاوجواهر چه زمانی اجرا می شود؟

انتهای پیام/  
اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

ترند

صنعت طلا و جواهر

پیشنهاد ویژه

صادرات طلا

استهبان

رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی، طلافروش و تلفن همراه شهرستان استهبان

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت