پیش بینی قیمت طلا ، سکه و دلار در هفته سوم اردیبهشت 1403

جولان دلالان در غیاب بنکداران و طلافروشان

معاملات بازار ارز و سکه در هفته دوم اردیبهشت 1403 کلا تحت تاثیر اخبار غزه بود و در غیاب بنکداران و طلافروشان دلالان بازار را در دست داشتند و با هر خبر مثبت و منفی قیمت ها را حرکت می دادند. اما هفته سوم اردیبهشت و با احتمال بازگشایی طلافروشی ها چه انتظاری میتوان از بازار طلا ، ارز و سکه داشت؟

دکتر سارا علیاری(کارشناس)

1403/02/19 | 14:02

نظری ثبت نشده

جولان دلالان در غیاب  بنکداران و طلافروشان

به گزارش سایت طلا گلدنیوز ، جمعه شب اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه قطر بر حماس فشار آورده که در صورت عدم پذیرش آتش بس قطر را ترک کند همچنین امریکا به دلیل عدم پذیرش آتش بس از سوی رژیم صهیونیستی جلوی ارسال یک محموله مهمات به اسراییل را گرفته است . در پی انتشار این اخبار بازار در روز شنبه فروشنده شد تا اینکه عصر خبر رسید که اسراییل بار دیگر پیشنهاد آتش بس را رد کرده است و قیمت ها راه رفته را برگشتند و به قیمت های ظهر رسیدند . این کش و قوس در طول هفته ادامه داشت .در میانه هفته مدیر کل آژانس انرژی اتمی هم به ایران سفر کرد . گروسی در مصاحبه مطبوعاتی گفت که باید احیای برجام یا هر سند دیگری که ایران تمایل به اجرای آن داشته باشد را در دستور قرار دهیم و بعدا لارنس نورمن توییت کرد که گروسی می گوید که عبدالهیان به او گفته که ایران آماده است تا روی اقدامات بسیار مشخص کار کند .با این همه این سفر نتیجه ملموسی نداشت و نتیجتا تاثیری هم بر بازار نگذاشت .در مجموع به نظر می رسد که در صورتی که رژیم صهیونیستی حمله گسترده ای به رفح نداشته باشد برای مدتی بازار ها جو آرامی داشته باشند و این آرامش حتی در بازار جهانی طلا هم به چشم می خورد . اما اگر حمله اسراییل به رفح گسترده شود و تلفات انسانی آن بالا رود آنگاه باید انتظار داشت که التهاب به بازارها بازگردد.

نمودار پیش بینی قیمت دلار

نمودار روزانه دلار

پیش بینی قیمت دلار با پایان ریز موج ها

چنانکه ملاحظه می کنید دلار کانال صعودی چهارماه خود با رنگ سبز را از دست داده و به سمت سقف تاریخی خود در 60000 تومان برگشت کرده ، این سطح حمایتی قدرتمند است و تا کنون توانسته از افت بیشتر قیمت جلوگیری کند .

اگر در موج نزولی اخیر دقیق شویم تا کنون قیمت 4 ریز موج زده و اکنون در حال ساخت ریز موج پنجم است . درخصوص پیش بینی قیمت دلار میتوان گفت که در یکی دو هفته آینده و با پایان این ریزموج نزولی ، قیمت بازگشتی رو به بالا را تجربه کند.

در این هفته دلار با مقاومت 61600 درگیر بود و هر وقت که قیمت به این سطح رسید فروشندگان پر قدرت ظاهر شدند و با پیروزی بر خریداران قیمت را رو به پایین هدایت کردند روی حمایت 60800 هم خریداران پرقدرت ظاهر شدند و از افت بیشتر قیمت جلوگیری کردند .اخبار غزه تکلیف قیمت بین این دو سطح را مشخص خواهد کرد و با شکست آنها قیمت به سمت حمایت های پایینتر یا مقاومت های بالاتر حرکت خواهد کرد .

نمودار پیش بینی قیمت سکه

نمودار روزانه سکه طرح جدید

قیمت سکه در انتظار اخبار غزه

چنانکه ملاحظه می کنید سکه پس از رسیدن به سقف کانال سوبل با فشار فروش روبرو شده و قیمت سکه تمام به سمت پایین چرخیده است . در قیمت 42500 کف کانال سوبل و میانگین متحرک 20 روزه را همزمان با هم شکسته و به سمت کف خط روند صعودی نارنجی رنگ برگشته است . به محض رسیدن قیمت به این خط روند صعودی بازار واکنش شدیدی از خود نشان داده و قیمت به سمت میانگین متحرک 20 روزه برگشته اما این بار موفق به عبور از آن نشده و دوباره به پایین برگشته استحالا قیمت دوباره به خط روند نارنجی رسیده و به نظر می رسد که این بار این خط روند صعودی از دست خواهد رفت و قیمت دوباره به سمت کف اخیر در رقم 39500 حرکت خواهد کرد.

اینکه آیا قیمت سکه می تواند حمایت 39500 را بشکند یا نه به اخبار غزه و تاثیر آن بر دلار و نیز به رفتار طلای جهانی وابسته است.

نمودار پیش بینی قیمت اونس طلا

نمودار هفتگی انس طلا

پیش بینی قیمت طلای جهانی در دوسناریو

طلای جهانی پس از شوکی که در هفته گذشته از ناحیه تصمیمات نشست فدرال رزرو و دادهای اقتصادی منتشره از اقصاد امریکا تجربه کرد هنوز در اغما به سر می برد . معامله گران بازار طلا در یک تناقض دوگانه گرفتار شده اند . از یک سو نشانه های رکود اقتصاد جهانی آنها را به خرید طلا ترغیب می کند و از سوی دیگر تورم بالا در امریکا جلوی کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را گرفته است . در هفته پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه پول نقد سبد وارن بافت پولدارترین بورس باز حال حاضر دنیا به 188 ملیارد دلار رسیده است . بنا به تجربه هر بار که سبد وران بافت پس از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به مقادیر بالای پول نقد رسیده ، یک سال بعد سقوط بازارها رخ داده و این اتفاق که در سالهای 2000 و 2008 و 2020 رخ داده اکنون در حال تکرار شدن است .از منظر تکنیکی نمودار هفتگی پیام روشنتری به ما میدهد .

چنانکه در نمودار سه ملاحظه می کنید قیمت پس از رسیدن به سقف میانه بالای کانال زرد رنگ ، برگشتی را به سمت سقف این کانال تجربه کرده است.

انس دو راه بیشتر پیش رو ندارد یا باید چند هفته اینجا در جا بزند و سپس با کسب انرژی صعود را از سر گیرد یا اینکه حمایت سقف کانال در 2280 را رو به پایین بشکند که در آن صورت ادامه صعود برای چند ماه به تعویق می افتد .

برچسب:

طلای جهانی

اونس طلا

بازار طلا و ارز

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت