طلا به عنوان دارائی امن در نیم قرن گذشته

افزایش قیمت طلا در پی تشدید ناآرامی‌ها در منطقه

به گزارش بلومبرگ، افزایش تمایل به خرید طلا باعث شد که بهای اونس طلا روز دوشنبه به بالاترین سطح خود یعنی ۲۲۶۵.۷۳ دلار برسد.

امیر کشانی(سردبیر)

1403/01/13 | 14:01

نظری ثبت نشده

افزایش قیمت طلا در پی تشدید ناآرامی‌ها در منطقه

به گزارش گلدنیوز ، در حالی که سرمایه گذاران مطمئن هستند که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ‌های بهره را در سال جاری کاهش خواهد داد، قیمت جهانی طلا بار دیگر روز امروز دوشنبه 13 فروردین 1402 برابر با اول آپریل 2024، رکورد جدیدی را ثبت کرد.

 

به گزارش بلومبرگ، افزایش تمایل به خرید این فلز گران‌بها باعث شد که قیمت طلا روز دوشنبه به بالاترین سطح خود یعنی ۲۲۶۵.۷۳ دلار برسد.

 

یکی از دلایل افزایش گرایش به خرید طلا، نگاه به آن به عنوان یک گزینه مالی امن آنهم با توجه به ناآرامی‌ها و تنش‌های ژئوپلیتیک فزاینده از جمله نگرانی از گسترش بیشتر جنگ اسرائیل و حماس است.

 معامله‌گران تحولات مرتبط با درگیری طولانی‌مدت اوکراین را نیز زیر نظر دارند.

گزارش جدید شورای جهانی طلا

به گزارش سایت طلا گلدنیوز ، صعود اخیر طلا به بالاترین رکورد جدید تاریخ، دارندگان دیرینه فلزات گرانبها را هیجان زده کرده است زیرا اعتقاد آنها به طبقه سرمایه خود به عنوان امن ترین دارائی تایید شده است،

همانطور که سرمایه گذاران جوان شروع به افزایش شاخص های ثروت خود می کنند، درک دلایل اینکه چرا طلا یک دارایی استراتژیک است، به ویژه نقشی که به عنوان یک دارایی امن در زمان عدم اطمینان اقتصادی ایفا می کند، برای آنها اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.

شورای جهانی طلا

طلا به عنوان دارائی امن در نیم قرن گذشته

شورای جهانی طلا (WGC) در گزارشی درباره طلا به عنوان یک دارایی استراتژیک گفت: «طلا یک دارایی بسیار نقدشونده است که مسئولیت آن هیچ‌کس نیست، ریسک اعتباری ندارد و کمیاب است و از لحاظ تاریخی ارزش خود را در طول زمان حفظ می‌کند». همچنین از منابع متنوع تقاضا سود می برد: به عنوان سرمایه گذاری، دارایی ذخیره ، جواهرات طلا ، و جزء فناوری.

با نگاهی به نیم قرن گذشته ، قیمت طلا به دلار آمریکا از سال 1971 که استاندارد طلای ایالات متحده سقوط کرد ، تقریبا 8 درصد در سال افزایش یافته است. در این دوره، بازده بلندمدت طلا قابل مقایسه با سهام و بالاتر از اوراق قرضه است. طلا همچنین در 3، 5، 10 و 20 سال گذشته از بسیاری دیگر از طبقات دارایی های اصلی بهتر عمل کرده است.

علاوه بر این، تنوع منابع تقاضای آن کمک می‌کند تا طلا نسبت به برخی شاخص‌های سهام، سایر کالاها یا جایگزین‌ها به دارایی‌ای با نوسان کمتر تبدیل شود

مقایسه قیمت طلا با سایر بازار ها در نیم قرن

محافظت طلا از سرمایه گذاران در برابر تورم

با توجه به ثابت ماندن تورم بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو، این گزارش خاطرنشان کرد: «طلا مدت‌هاست که به عنوان محافظی در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود و داده‌ها این را تأیید می‌کنند: از سال 1971 از شاخص‌های قیمت مصرف‌کننده آمریکا و جهان (CPI) پیشی گرفته است. طلا همچنین از سرمایه گذاران در برابر تورم بالا محافظت می کند. در سال هایی که تورم بین 2 تا 5 درصد بود، قیمت طلا به طور متوسط 8 درصد در سال افزایش یافت.

در این گزارش آمده است که میانگین افزایش قیمت آن در سطوح بالاتر تورم حتی بیشتر بود: «در درازمدت ، طلا نه تنها سرمایه را حفظ کرده، بلکه به رشد آن نیز کمک کرده است».

نمودار قیمت ظلا در نیم قرن

تحقیقات WGC همچنین نشان می‌دهد که «طلا باید در دوره‌های کاهش تورم خوب عمل کند. چنین دوره‌هایی با نرخ بهره پایین ، کاهش مصرف و سرمایه‌گذاری و استرس مالی مشخص می‌شوند که همگی باعث افزایش تقاضای طلا می‌شوند.

آنها گفتند از زمانی که استاندارد طلا از پشتوانه دلار آمریکا حذف شد، "طلا به طور قابل توجهی از تمام ارزها و کالاهای اصلی به عنوان وسیله مبادله بهتر عمل کرده است." "و اگرچه این عملکرد بهتر به ویژه بلافاصله پس از پایان استاندارد طلا مشخص شد، طلا به وضوح به عملکرد بهتر از اکثر ارزهای اصلی در گذشته نزدیک ادامه داده است."

برچسب:

قیمت جهانی طلا

اونس طلا

بازار طلا و ارز

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت