ریسک‌های ارزی ، قیمت طلا و نقره را تا پایان سال 2024 به اوج می‌رساند

پیش بینی جدید بانک کانادایی از قیمت طلا و نقره تا پایان 2024

به گفته تحلیلگران در BMO Capital Markets در حالی که قیمت طلا و نقره ممکن است در کوتاه مدت به تثبیت خود ادامه دهد، افزایش قیمت در بخش فلزات گرانبها تازه شروع شده است و ریسک‌های ارزی ، قیمت طلا و نقره را تا پایان سال 2024 به اوج می‌رساند.

امیر کشانی(سردبیر)

1403/01/09 | 18:01

نظری ثبت نشده

پیش بینی جدید بانک کانادایی از قیمت طلا و نقره تا پایان 2024

به گزارش سایت طلا گلدنیوز به نقل از کیتکونیوز ، در گزارشی که چهارشنبه بانک کانادایی BMO (بزرگترین ارائه دهندگان خدمات بانکی و سرمایه گذاری در آمریکای شمالی و کانادا) منتشر کرد ، ارتقای قابل توجهی را برای پیش‌ بینی قیمت طلا و نقره خود برای سه سال آینده اعلام کرد و در سه‌ماهه پایانی سال 2024 به سطح بالایی رسید. این بانک رقم 2169 دلار در هر اونس که 11 درصد بیشتر از پیش بینی قبلی بود را برای قیمت طلا پیش بینی کرده است.

در عین حال، آنها می بینند که قیمت طلا در سال آینده به طور متوسط حدود 2100 دلار در هر اونس خواهد بود که افزایش 12 درصدی نسبت به برآوردهای دسامبر است. انتظار می رود قیمت طلا در سال 2026 به طور متوسط حدود 2000 دلار در هر اونس و 1950 دلار در سال 2027 باشد که به ترتیب 8 و 3 درصد نسبت به برآوردهای دسامبر افزایش یافته است.

پیش بینی قیمت طلا و نقره تا پایان سال 2024

امسال، BMO قیمت طلا را به طور متوسط حدود 2250 دلار در هر اونس در سه ماهه چهارم می بیند که 13 درصد افزایش نسبت به برآورد قبلی دارد. در عین حال، انتظار می رود قیمت نقره در سه ماهه پایانی سال به طور متوسط حدود 28 دلار در هر اونس باشد که 22 دلار افزایش نسبت به پیش بینی دسامبر است.

تحلیلگران کالایی گفتند که تثبیت قیمت طلا در نزدیکی بالاترین رکورد اخیر خود نشان دهنده این است که این فلز گرانبها در حال تشکیل پایه جدیدی است و سرمایه گذاران به قیمت های بالاتر فکر میکنند.

دلایل اصلی افزایش بیشتر قیمت طلا و نقره تا پابان سال

1-تاثیر انتخابات امریکا بر قیمت طلا در سال 2024

با توجه به اینکه هیچ سیاستمداری احتمالاً با وعده دادن هزینه کمتر در یک سال پر از انتخابات در سراسر دموکراسی‌های کلیدی انتخاب نمی‌شود، مطمئناً این احتمال وجود دارد که در اواخر سال شاهد نگرانی‌های ارزی بیشتر در حمایت از عملکرد فلزات گرانبها به عنوان دوره جدیدی از افزایش قیمت باشیم.

این تحلیلگران در این گزارش می‌گویند که هزینه‌های مالی در سرتاسر اقتصادهای جهانی کشش را به خود جلب می‌کند. در حالی که تا اواسط سال شاهد تثبیت در محدوده فعلی هستیم، انتظار داریم که با نزدیک شدن به انتخابات ایالات متحده، چرخه کاهش نرخ بهره در ایالات متحده افزایش یابد و تنش های ژئوپلیتیکی افزایش یابد. این می‌تواند یکی از سال‌های نادری باشد که هم سرمایه‌گذاران کلان و هم سرمایه‌گذاران خرد، قرار گرفتن فلزات گرانبها در کانون توجه را افزایش می‌دهند.

2-تاثیر پس اندازهای چینی بر بازار طلا

خانوارهای چین پس‌اندازهای زیادی در طول همه‌گیری جمع‌آوری کردند و حتی در دو سال گذشته 35 تریلیون یوان به آن اضافه شد. با این حال، این خانواده ها تا حدودی در مورد اینکه این پول را کجا بگذارند، دچار دوگانگی شده اند، چیزی که اغلب به عنوان "مسابقه زشتی" برای سرمایه گذاران چینی شناخته می شود.

 از نظر تاریخی، ممکن است پول به عنوان یک موقعیت پیش فرض در ملک سرمایه گذاری شده باشد. با این حال، همانطور که به طور گسترده مورد بحث قرار گرفته است، این بخش همچنان با مسائل ساختاری عمده ای مواجه است که بر اعتماد خریداران تأثیر می گذارد. با این حال، توجه به بازار طلا به یک ضرورت برای پرتفوی چین تبدیل شده است، زیرا آنها همچنان انتظار کاهش تورم و عدم اطمینان درآمد را دارند.

انتهای پیام/

برچسب:

بازار طلا و ارز

قیمت نقره

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت