حباب 14 میلیونی سکه طلا

حباب سکه برابر با قیمت سکه در سال 1401 شد

قیمت سکه امامی در اردیبهشت 1401 حدود 14 میلیون تومان بود و امروز یکشنبه 29 مهر 1403، حباب سکه امامی به ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که برابر با قیمت سکه تمام در اوایل سال 1401 می باشد.

امیر کشانی(سردبیر)

1403/07/29 | 16:07

نظری ثبت نشده

حباب سکه برابر با قیمت سکه در سال 1401 شد

به گزارش سایت طلا گلدنیوز ، با وجود این که قیمت جهانی هر اونس طلا طی یکسال گذشته بیش از ۳۷ درصد افزایش یافته و نرخ دلار هم در بازار تهران ۲۸.۷ درصد بالا رفته ولی بهای هر قطعه تمام سکه طلا در بازار تهران با جهش ۹۲ درصدی به بیش از ۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده و قیمت آن تقریبا دو برابر شده است.

بررسی کارشناسان اقتصادی نشان می‌دهد که حباب قیمت سکه روز یکشنبه به بیش از ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید و با ثبت نرخ ۳۲ درصدی در مهرماه به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده است. این بدان معناست که گروهی از مردم ترجیح می‌دهند برای تبدیل نقدینگی خود به یک دارایی امن مثل سکه طلا، این دارایی را ۳۲ درصد بیش از قیمت و ارزش ذاتی آن خریداری کنند.

قیمت سکه 29 مهر 1403دلیل هجوم مردم به بازار سکه چیست؟

بررسی برخی کارشناسان اقتصادی در ایران نشان می‌دهد که نگاه خریداران سکه از یک سو حکایت از بدتر شدن اوضاع اقتصادی کشور دارد و از سوی دیگر، برخی کارشناسان این انتقاد تکراری را متوجه بانک مرکزی و دولت می‌کنند که در شرایط بحرانی همچنان در پی نوسان‌گیری از بازار ارز و سکه و گرانفروشی آنها به مردم هستند.

همچنین، گروهی دیگر از کارشناسان با اشاره به کند شدن رشد قیمت مسکن طی یکسال گذشته، همزمان با سنگین‌تر شدن رکود در این بازار، آن را شاهدی برای بروز سندروم بدبینی در اقتصاد ایران می‌دانند. چنان که رشد سالیانه قیمت مسکن در تهران از ۷۷ درصد مرداد پارسال به ۱۷ درصد در مرداد امسال رسیده که تقریبا نصف نرخ تورم عمومیِ ۳۵ درصدی است. همچنین تعداد معاملات مسکن به یک چهارم وضعیت عادی رسیده است.

با بررسی تحولات سایر بازارهای موازی به ویژه بازار سکه طلا به نظر می‌رسد که نگرانی از درگیری های خاورمیانه نیز چندان در سبد سرمایه‌گذاری ایرانیان بی‌تاثیر نبوده است.

بنک طلا

افزایش نرخ ارز و دلایل آن

نرخ فروش هر دلار آمریکا در بازار آزاد تهران روز یکشنبه به ۶۴ هزار و ۳۵۰ تومان رسید و هر یورو هم ۷۰ هزار تومان فروش رفت، بالاترین قیمت‌‌ها از ۲۵ فروردین (۱۳ آوریل) و در آستانه نخستین حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی که موجب ثبت رکورد تاریخی ۶۷ هزار تومانی برای دلار آمریکا و ۷۱ هزار و ۵۰۰ تومانی برای یورو شد.

بدین ترتیب، طی نزدیک به سه ماهی که از آغاز دوران ریاست جمهوری مسعود پزشکیان می‌گذرد، ریال ایران ۱۰ درصد دیگر تضعیف شده است.

همتی، وزیر اقتصاد اخیرا برآورد کرده که بودجه سال جاری دولت ۸۵۰ هزار میلیارد تومان کسری داشته باشد که نسبت به رقم اعلام شده برای سال پیش حکایت از دو برابر شده کسری بودجه دولت دارد، رخدادی که می‌تواند فشار مالیاتی دولت و نیز فشار بر قیمت ارز را بالا ببرد.

برچسب:

پیش بینی قیمت سکه در چند روز آینده

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت