پیش بینی قیمت دلار ۱۹ اسفند ۱۴۰۲

دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟

قیمت دلار با رشد ۲۰۰۰ تومانی در نیمه اسفند یکی از هفته‌های صعودی با نوسان بالا را پشت سر گذاشت. بازار ارز متاثر از رشد تقاضا، افزایش قیمت طلای جهانی و بیت‌کویین و حراج ربع سکه با قیمت دلار ۹۹ هزار تومانی افزایشی شد.

دکتر سارا علیاری(کارشناس)

1402/12/19 | 12:12

نظری ثبت نشده

 دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)، قیمت دلار هر روز بالاتر می رود و ظاهرا فعلا اراده ای بر متوقف ساختن آن نیست .بانک مرکزی مشغول فروختن ربع سکه با دلار 100 هزار تومانی ست و طبیعتا وضعیت فعلی بازار جهت تامین کسری بودجه برایش مطلوبتر است.

در هفته گذشته قیمت دلار سقف تاریخی خود را شکست بنابراین جهت بررسی تکنیکی وضعیت بازار  به نمودار هفتگی که بلند مدت تر است توجه می کنیم .

نمودار قیمت دلار

در پیش بینی قیمت دلار چنانکه نمودار هفتگی را به وضعیت حسابی تغییر دهیم میبینیم که تمامی نوسانات 6 ساله اخیر سکه را می توان در یک کانال صعودی دوبل جا داد .

اگر خط قرمز را به موازات کانال و روی نقاط پیووت نمودار رسم کنیم میبینیم که اکنون قیمت پس از شکست سقف تاریخی به مقاومت دینامیک قرمز رنگ برخورد کرده که تا کنون 5 بار مانع رشد بیشتر قیمت شده است . اگر این بار قیمت بتواند از این مقاومت عبور کند آنگاه هدف قیمتی آن تراز  66000 خواهد بود .

 اما این نکته قابل ذکر است که اندیکاتور های قیمت در نمودار های هفتگی و روزانه در وضعیت واگرایی منفی قرار دارند و در صورتی که اراده ای بر کاهش قیمت دلار باشد بازار از این اقدام استقبال خواهد کرد .

امروز دلار مبادله ای مانند ۲ روز پیش، با افزایش و کاهش قیمتی روبرو نشدند، بطوری که دلار مبادله ای که ۲ روز پیش تا ۴۳,۰۹۵ (چهل و سه هزار و نود و پنج ) تومان رسیده بود، امروز - شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ مصادف با ۰۹ مارچ ۲۰۲۴ - به ۴۳,۰۹۵ (چهل و سه هزار و نود و پنج ) تومان رسید.

بازار ارز تغییر جهت داد

روز پنجشنبه ۱۷ اسفند قیمت ارزهای مهم در بازار با روند کاهشی بازگشایی شد اما در ادامه معاملات قیمت‌ها افزایشی شد. قیمت درهم روز پنجشنبه با روند کاهشی بازگشایی شد اما در ادامه معاملات روند افزایشی داشت این اسکناس در آخرین روز هفته با قیمت ۱۶ هزار و ۴۰۰ تومان بسته شد. علاوه بر آن، قیمت تتر با رشد ۴۰۰ تومانی روی رقم ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومانی قرار گرفت. در آخرین روز هفته، پوند انگلیس رشد ۷۰۰ تومانی داشت و به کانال ۷۷ هزار تومانی صعود کرد و با رقم ۷۷ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد. قیمت یورو با رش ۶۰۰ تومانی به کانال ۶۶ هزار تومانی راه یافت و به قیمت ۶۶ هزار و ۳۴۰ تومان رسید.

انتهای پیام/

برچسب:

دلار

یورو

بازار طلا و ارز

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت