قیمت دلار ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

دلار با فشار سیاست‌گذار اصلاح شد

قیمت دلار در آخرین هفته اسفند با بازدهی منفی به کار خود پایان داد. این اسکناس در هفته اخیر به طور پیوسته کاهش‌های پلکانی ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومانی داشت. برخی معامله‌گران معتقدند فشار سیاست‌گذار دلار را در روز شنبه کاهشی می‌کند.

دکتر سارا علیاری(کارشناس)

1402/12/26 | 10:12

نظری ثبت نشده

 دلار با فشار سیاست‌گذار اصلاح شد

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز) ، قیمت دلار برای بار دوم در سال جاری در عبور از سقف تاریخی ناکام ماند و پس از نفوذ به بالای سقف تاریخی عقبگرد زد و با افت قیمت روبرو شد.

همانگونه که هفته گذشته توضیح داده شد  تمامی نوسانات 6 ساله اخیر سکه را می توان در یک کانال صعودی دوبل جا داد. در این کانال خط قرمز به موازات کانال و از پیووت مهم نمودار رسم شد و سرانجام همین خط موجب توقف رشد دلار شد.

تحلیلگران اقتصادی هدف سیاست‌گذار از برگشت قیمت دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی را اقدامی موقت و در راستای دستاوردسازی می‌دانند.

در پیش بینی قیمت دلار ، به نظر می‌رسد با توجه به تثبیت دلار در پله‌های پایانی کریدور ۵۰ هزار تومانی در روزهای باقیمانده از اسفند، نباید انتظار نوسان قیمتی خاصی را برای اسکناس آمریکایی داشت.

نمودار قیمت

بررسی اندیکاتورهای قیمت دلار در نمودارهای روزانه و  هفتگی نشان می دهد که انرژی صعودی بازار تضعیف شده و می توان انتظار داشت که قیمت برگشتی را تجربه کند. 

نخستین حمایت مهم بر روی نمودار هفتگی ، میانگین متحرک 20 هفتگی ست که اکنون در حوالی 55000 قرار دارد.

در صورتی که به هر علت این تمایل نزولی از بین برود و دلار مسیر صعود را از سر گیرد آنگاه هدف این موج ، سقف دوبل کانال در قیمت 66000 خواهد بود.

قیمت درهم به کانال ۱۵ هزار تومانی برگشت

قیمت درهم با کاهش ۵۰ تومانی به کانال ۱۵ هزار تومانی برگشت و با رقم ۱۵ هزار و ۹۸۰ تومان بازگشایی شد. تتر با کاهش ۵۰۰ تومانی روی رقم ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومانی ایستاده است.

قیمت پوند انگلیس با کاهش ۶۰۰ تومانی به کانال پایین‌تر برگشت و با رقم ۷۵ هزار و ۸۱۰ تومانی در حال معامله است. در آخرین روز هفته قیمت یورو با افت ۶۰۰ هزار تومانی یک کانال به عقب برگشت و با رقم ۶۴ هزار و ۸۶۰ تومانی معامله می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب:

دلار

یورو

بازار طلا و ارز

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت