قیمت طلا و سکه امروز ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

سکه 38 میلیونی در آستانه عید نوروز

قیمت طلا و سکه ، دو روز مانده به پایان سال روند افزایشی گرفت. امروز سکه امامی وارد کانال ۳۸ میلیونی شد و سایر قطعات سکه نیز در آستانه ورود به کانال بالاتر هستند.

دکتر سارا علیاری(کارشناس)

1402/12/27 | 14:12

نظری ثبت نشده

سکه 38 میلیونی در آستانه عید نوروز

به گزارش گلدنیوز ، قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه 27 اسفند 1402 با افزایش قیمت دلار همراه شد. در حالی که بازارهای جهانی در تعطیلات پایانی هفته قرار دارند، قیمت انس جهانی طلا روی رقم ثابت ۲۱۵۵ دلاری ثابت است و بازیگر فعالی برای تعیین قیمت در بازار طلای داخلی نیست.

قیمت سکه امامی امروز یکشنبه ۲۷ اسفند با افزایش ۳۱۰ هزار تومانی با قیمت ۳۸ میلیون در حال معامله است. قیمت سکه‌ بهار با رشد ۲۳۰ هزار تومانی روی قیمت ۳۵ میلیون و ۶۹۰ هزار تومانی ایستاده است.

از سوی دیگر، قیمت طلای 18 عیار نیز در ادامه روند صعودی چند روز اخیر خود، امروز هم رشد را تجربه کرد و تا لحظه تدوین این گزارش به 3 میلیون و 125 هزار و 800 تومان رسید.

علت افزایش قیمت سکه

تحلیلگران عامل شارژ قیمت سکه را تقاضای آخر سال می‌دانند؛ به‌عبارت‌دیگر برخی از فعالان بازار رشد قیمت سکه در روزهای اخیر را به تقاضای شب عید ربط می‌دهند. در جهت پیش بینی قیمت سکه ، بررسی بازار در سال‌های اخیر گویای آن است که به طور معمول در روزهای پیش از عید افراد با اهداف مختلفی نظیر هدیه‌دادن یا تغییر شکل دارایی‌های خود، اقدام به خرید سکه طلا می‌کنند. 

نظرسنجی هفتگی قیمت طلا:

قیمت طلای جهانی دوباره افزایش خواهد داشت ؟

اونس طلا پس از دوهفته صعود

پس از دو هفته صعود سهمگین ، خریداران طلای جهانی به شناسایی سود پرداختند و انس در این هفته با کاهش 23 دلاری روبرو شد.
در تحلیل هفته گذشته عرض شد که " بازار آماده میشود تا در نمودار روزانه یک اصلاح کوتاه مدت را تجربه کند " این اصلاح آغاز شده و به نظر می رسد که ادامه داشته باشد. مهمترین اخبار منتشر شده در هفته گذشته عبارت بودند از داده های تورم ، خرده فروشی و تولیدات صنعتی امریکا . برایند انتظارات از داده های منتشره حاکی از تداوم قدرت اقتصاد امریکا بود که نتیجتا باعث افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت انس شد.

نمودار پیش بینی قیمت طلا


بررسی نمودار روزانه نشان می دهد که اکنون نخستین سطح حمایتی بر روی 2134 دلار قرار دارد فاصله میانگین متحرک 20 روزه تا قیمت هم بسیار زیاد است که خود عاملی جهت افزایش فشار فروش بر انس است و انتظار داریم که فشار فروش بر اونس ، قیمت آن را به سمت ناحیه حمایتی فوق هدایت کند.

برچسب:

سکه

نیم سکه

بازار طلا و ارز

ربع سکه

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت