یک ویترین مشتری‌پسند

یک ویترین مشتری‌پسند

فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف است و در حال حاضر موسسه آکادمی جواهرات را مدیریت می کند. اردوان انوش از مدرسان واحد علمی کاربردی در رشته ساخت جواهر است

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/06/31 | 00:06

نظری ثبت نشده

یک ویترین مشتری‌پسند

اردوان انوش مدرس دانشگاه، هارمونی را از اصول ویترین داری می داند و به گلدنیوز می گوید: ویترین و دکوراسیون باید حائز نوعی هماهنگی باشد. همواره در بحث فروش به ویترین داران توصیه می کنیم که این نکته را در نظر داشته باشند که غالبا خرید طلا در زمره خریدهای احساسی جای می گیرد.یک ویترین مشتری‌پسند قواعدی دارد که دانستن آنها از ضروریات برای فروشندگان است.

فروشنده باید به این نکته توجه کند که از همه مدل ها نباید یک نمونه در ویترین موجود باشد.

هارمونی در ویترین

این دکوراتور طلافروشی تاکید دارد که یک ویترین مشتری‌پسند باید موجب دیده شدنِ تمام مصنوعاتی باشد که یک برند قرار است برای مشتری انجام دهد. در این بین طلافروشان اشتباهی رایج می کنند؛ خاصه آن دسته از برندهای نوپا که اجاره های سنگین می پردازند.

این عده ویترین را به گونه ای طراحی می کنند که هیچ هارمونی در آن وجود نداشته و از تمام کارهای تولید شده، یک نمونه در ویترین قرار داده اند. منطق و استدلال این عده نیز اینست که مشتری باید بداند این برند مجهز به تخصص اره کاری، جواهرسازی و... است.

انوش معتقد است هر مشتری صرفا 5 ثانیه زمان در اختیار دارد تا سازنده و برندِ مورد نظر را از پشت ویترین بشناسد. لذا ویترین جواهر فروشی باید حتی المقدور ساده باشد.

جهت نگاه مشتری

توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که معمولا مشتریان با ورود به فروشگاه، به سمت راست متمایل شده و می چرخد و نگاهِ او به این سمت حرکت خواهد کرد. یک فروشنده باهوش باید مصنوعِ دلخواه خود که قدرت جذب مشتری را داراست در وسط و متمایل به سمت راست قرار دهد.

از طرفی برندهای طلافروشی دو دسته هستند که با میزان فروش روزانه طبقه بندی می شوند. در اینجا اگر فروشگاه مورد نظر جزء برندهای متوسط باشد، بایستی هر از چند گاهی دکوراسیون ویترین خود را دستخوش تغییرِ چیدمان کند.

یک ویترین مشتری‌پسند از نظر روانی تاثیر به سزایی در ذهن مشتری دارد. در این شرایط مشتری در نظر اول احساس می کند که این مغازه از سطحِ فروش قابل قبولی برخوردار بوده است و احتمالا نسبت به بازدیدِ قبلی این مشتری، سرفصل مصنوعات این فروشگاه تغییر کرده است. این مسئله در ذهن مخاطب نوعی اعتمادسازی پدید می آورد.

تغییر دکوراسیون ویترین

انوش اضافه کرد: اگر این تغییر به جای هر دو هفته یکبار، به صورت روزانه اتفاق افتد نتیجه ای عکس می دهد. این مسئله رابطه مستقیم با نرخ بازگشتِ مشتریان به این فروشگاه دارد.

همچنین نکاتی ریز و ظریف در حوزه دکوراسیون ویترین طلافروشی ها باید مد نظر باشد. فروشنده باید بداند خریدی احساسی را برای مشتری خود رقم می زند؛ لذا مشتری در این فروشگاه باید حالِ خوبی داشته باشد. این مشتری باید هنگام قرار گرفتن در جو فروشگاه خوشحال بوده و از قرار گرفتن در کنار این برند، احساس رضایت کند.

لامپ اس ام دی ویترین طلا فروشی
لامپ اس ام دی ویترین طلا فروشی

نورپردازی در ویترین

انوش در این باره بیشتر توضیح می دهد: نورپردازی در طلافروشی باید متناسب باشد ولی ترجیحا باید به سمت طیف زرد حرکت کند. بدترین انتخابی که دوستان معمار ما در مغازه های طلافروشی انجام می دهند، استفاده از لامپ های فلورسنت مهتابی است که باعث رنگ پریدگی می شود. از طرفی زردی طلا و روح را از صورت مشتری می گیرد.


این حس ناخوشایند باعث می شود مشتری برای خرید از چنین فروشگاهی رضایت نداشته باشد.

از طرفی استفاده از رنگ قرمز عموما برای فست فودها و مغازه های پر مصرف استفاده می شود تا مشتری سریع تر خرید خود را انجام داده و جای خود را به مشتری دیگر بسپارد.

استفاده از این رنگ برای طلافروشی بسیار نادرست است چون مشتری با توجه به مبلغِ خرید باید فرصت زمان لازم برای ماندن در فروشگاه را داشته باشد.

انوش به نخستین دلیل مشتریان برای ورود به یک طلافروشی را علاقه آنان به این مصنوعِ با ارزش و موردِ پذیرش قرار گرفتن از سوی مغازه دار می داند: رنگ قرمز موجب می شود مشتری ناخودآگاه دچار اضطراب شده و مکان را ترک کند.

از دیگر سو یکسری تکنیک رنگ وجود دارد که به این صنف کمک می کند. از جمله نور آبی مخفی در بالای ویترین یا سقف مغازه که رنگ طلای سفید را براق تر نمایان ساخته و الماس های به کار رفته در مصنوعات را به صورت شفاف تر نشان می دهد.

مشتری این گونه کارها را درخشان، شفاف و پاک تر از آن چه که هست می بیند. این اتفاق بسیار خوشایند و مورد پذیرش مشتری است.

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

اردوان انوش

نورپردازی روی طلا

ویترین طلافروشی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت