فابرژه /کمپانی معروف روسی

فابرژه -کمپانی معروف روسی

فابرژه با الهام گرفتن از گذشته خود، عصر جدیدی از مجموعه های دیدنی و معاصر را معرفی می کند

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/07/21 | 00:07

نظری ثبت نشده

فابرژه -کمپانی معروف روسی

به گزارش سرویس هنری گلد نیوز: پیتر کارل فابرژه صاحب کمپانی فابرژه و از طلاسازان رسمی دربار روسیه بود. وی اشیاء نفیس، از جمله مجموعه افسانه ای عید پاک را تولید کرد. امروزه،فابرژه با الهام گرفتن از گذشته خود، عصر جدیدی از مجموعه های دیدنی و معاصر را معرفی می کند.

تخم مرغ نگین دار و آغاز یک سنت سالانه

صد و سی و شش سال پیش تزار الکساندر سوم روسیه، پیتر کارل فابرژه را مأمور ساختن یک تخم مرغ نگین دار به عنوان هدیه عید پاک برای همسرش، ملکه ماریا فئودوروونا کرد. این سفارش قرار بود یکبار باشد. اما نتیجه آنقدر خوشایند بود که تزار بلافاصله برای سال بعد نیز سفارش داد. بدین ترتیب یک سنت سالانه آغاز شد پسرش هنگام نشستن بر تخت پادشاهی نیز آن را اتخاذ کرد.

این سنت تا پایان سه قرن سلطنت رومانوف ها، در آغاز انقلاب روسیه در 1917 ادامه داشت.

فابرژه، در مجموع 50 تخم مرغ برای خانواده سلطنتی تولید کرد. پس از اولین تخم مرغ بود که به او اختیار تام در طراحی داده شد. از آن به بعد جزئیات مربوط به هر اثر جدید، حتی از زمان تزار، تا زمان رونمایی اثر مخفی ماند.

فابرژه بر تولید نظارت داشت.تخم مرغ ها توسط تیمی از فلزکاران، جواهرسازان، طراحان و سایر متخصصان ساخته می شد. اگرچه تخم مرغ ها از مواد گران بها ساخته شده بودند. اما ارزش آنها نه در هزینه جواهرات یا فلزات خاص مورد استفاده نبود. بلکه در ابداع و مهارت هنرمندان برای هر یک بود.

سفر تخم مرغها به سرتا سر دنیا

وقتی بلشویکها سن پترزبورگ را گرفتند، تخم مرغ ها به دست آنها افتاد. برخی را فروختند و برخی دیگر را نگه داشتند. از آن لحظه، هر تخم مرغ سفر خود را آغاز کرده است. در سال های اولیه مورد توجه خاصی قرار نگرفتند. زیرا بازار مملو از آثار هنری رومانوف بود. اما به تدریج مجموعه داران مشتاق تر شدندو امروزه هر یک از آنها ده ها میلیون دلار به فروش می رسند.

فابرژه،جواهرات فوق العاده، ساعت و اشیاء هنری و همچنین جواهرات سفارشی برای مشتریان بین المللی تولید می کند.این کمپانی در سال 1842 تأسیس شد.

پیتر کارل فابرژه طلاساز رسمی دربار روسیه شد. نام وی معتبرترین نام در جواهرات بود. وی اشیاء نفیس، از جمله مجموعه افسانه ای عید پاک را تولید کرد. امروزه،فابرژه با الهام گرفتن از گذشته خود، عصر جدیدی از مجموعه های دیدنی و معاصر را معرفی می کند.

مهارت شناخت انواع جواهرات

در حالی که مجموعه داران و دیگر علاقه مندان به جواهرات می توانند قطعات فابرژه را به سرعت شناسایی کنند. این کار برای افراد معمولی چندان آسان نیست. با این حال، وقتی دانش کافی را بدست آورید، تشخیص قطعه اصل از تقلبی نباید خیلی سخت باشد. با خواندن ادامه مطلب، می توانید در مورد این قطعات با کیفیت که همچنان مورد توجه بسیاری از افراد در سراسر جهان است، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

جواهرات فابرژه یک اصطلاح کلی است که به گروهی از قطعات جواهرات نسبت داده می شود. جواهراتی که به دلیل ارزش باورنکردنی و زیبایی منحصر به فرد خود شناخته می شوند.

تکنیک های میناکاری مورد استفاده در طراحی بسیاری از این گنجینه ها به عنوان یکی از ویژگی های تعیین کننده آن برجسته شده است.

در حالی که برخی از طراحان طلا و جواهر در این زمینه دارای یک سبک تجاری واحد هستند. بیش از 145 عنوان منحصر به فرد میناکاری زیر چتر فابرژه قرار دارد. انتخاب های طراحی همیشه حیرت انگیز است. به عنوان مثال، این نام تجاری دارای طرح های مختلفی است که بر روی سطوح مختلف فلزات گرانبها قرار دارد.

تاریخچه جواهرات فابرژه

نام فابرژه همیشه این نام تجاری که امروزه می بینید و می شنوید، نبود. ریشه های آن به سال 1842 برمی گردد، سالی که در آن تاسیس خانه افسانه ای فابرژه آغاز شد.

گوستاو فابرژه بنیانگذار آن بود و این پدیده در سن پترزبورگ روسیه رخ داد. پسران و نوه های او این شغل افسانه ای و تجارت او را تا سال 1918 ادامه دادند. در این مرحله، بلشویک ها آن را ملی کردند.

تصویری از گوستاو وخانواده ی او که در این کار وی را همراهی کردند

در تمام آن سال ها، مردم از قطعات زیبا و بی نظیری که فابرژه خلق کرده بود شگفت زده شدند. از آنجا که هیچ چیز کاملاً شبیه آنها نبود.

این برند مراحل تحولات متعددی را تجربه کرد. در مقطعی تبدیل به برندی شد که اقلامی مانند لباس و ادکلن را به مشتریان ارائه می داد. حتی در مقطعی جواهرات از پیشنهادات این برند حذف شدند.

در حالی که برخی از این اقلام، مانند ادکلن Brut، بسیار موفق بودند، هویت نام تجاری فابرژه به طور قابل توجهی تغییر کرد.

سرانجام جواهرات راه خود را به فهرست خارق العاده فابرژه باز کردند.

انواع جواهرات فابرژه

تخم مرغ فابرژه/این طرح ها گاهی یک سر و گردن بالاتر از بقیه هستند.
جعبه جواهرات فابرژه(در حالی که لزوماً به عنوان جواهر محسوب نمی شوند، نمی توانید جذابیت یک جعبه جواهرات فابرژه را انکار کنید.)

به غیر از تخم مرغ فابرژه و جهبه جواهرات سنجاق های فابرژه هم یکی از خلاقانه ترین طرح ها یک سنجاق طلای میناکاری شده به شکل کفشدوزک بود.

البته نمی توان آویزهای فابرژه ره هم نادیده گرفت. چندین آویز برجسته که یکی از بهترین نمونه های آویز تخم مرغ الماس و پلاتین به شمار می رود. طراحی ظاهری ساده و در عین حال زیبا دارد.

آثار فرعی فابرژه

فابرژه هر چیزی که بتوانید تصور کنید را به نوعی شاهکار هنری تبدیل می کند. استادان از زرگری، میناکاری و سنگ سازی برای تقویت اشیاء روزمره استفاده می کنند. تا زمانی که اثر فابرژه را روی آن را نبینید، باور نمی کنید که یک ساعت دیواری یا حتی یک جعبه سیگار چقدر می تواند زیبا شود.

از سنگ تا ساعت در فابرژه، زر اندود و جواهر نشان

در حالی که این تخم مرغ های نگین دار و با شکوه عید پاک بود که فابرژه را بسیار مشهور کرد، اما آنها تنها بخشی از خلاقیت هنری آن را نشان می دهند.

استادان فابرژه همه چیز را از جعبه های سیگار گرفته تا ساعت های دیواری به آثار هنری تبدیل می کردند.

توانایی این برند در خلق آثار هنری از اشیاء روزمره با استفاده از تکنیک های پیچیده میناکاری، زرگری و سنگ سازی بود که فابرژه را در سطح بین المللی در دربارهای سلطنتی اروپا مشهور کرد.

حتی رقبا در آن دوره، مانند کارتیه و تیفانی، به وضوح از این جواهرساز بزرگ روسی الهام گرفته اند.

بزرگترین مشتریان فابرژه

خانواده امپراتوری مهمترین مشتریان فابرژه بودند و تخم مرغ عید پاک مهمترین سفارش آنها بود.

پیتر کارل فابرژه (معروف به کارل گوستاوویچ فابرژه) برای اولین بار در نمایشگاه پانروسی در مسکو در سال 1882 توجه خانواده سلطنتی روسیه را به خود جلب کرد. او مدل بازسازی شده یک النگو طلا در قرن چهارم قبل از میلاد از گنج سکاها را به نمایش گذاشت. امپراتور اسکندر سوم از دقت فابرژه بسیار تحت تأثیر قرار گرفت. به طوری که آثار این جواهرساز در موزه هرمیتاژ به عنوان نمایندگی از صنایع دستی روسیه به نمایش گذاشته شد.

در سال 1885، فابرژه عنوان "تأمین کننده دربار سلطنتی " و اولین سفارش خود را برای تخم مرغ عید پاک امپراتوری دریافت کرد. بیش از 50 تخم مرغ فابرژه ساخته شد.طراحی و تولید هر کدام نیز بیش از یک سال به طول انجامید.

وقتی یکی از این آثار به بازار می آمد، بسیار نادر و بنابراین بسیار هیجان انگیز بود.

موفقیت بزرگ فابرژه به ​​این معنی بود که آثار آن از همان ابتدا کپی می شدند. رواج تقلب، مشاهده هرچه بیشتر قطعات ارائه شده توسط خانه های حراج معتبر، فروشندگان معتبر و مجموعه های موزه را مهم می کند.

آثاری که از فابرژه تقلید می کنند اغلب با نمادهای شاهنشاهی مانند عقاب دو سر تزئین شده اند.

پیشگام در تکنیک های میناکاری

به دنبال گشتی بزرگ در گنجینه های اروپا و تجربه او در زمینه تعمیر اشیاء در موزه هرمیتاژ، فابرژه تکنیک های مختلف میناکاری را احیا کرد و امکانات طراحی آنها را گسترش داد. فابرژه در ادامه بیش از 145 عنوان جدید میناکاری را اختراع کرد. فابرژه طرح های متنوعی بر روی سطح فلزات گرانبها ایجاد کرد و آنها را با لایه های رنگی غنی از مینای شیشه ای پوشاند.

استادکاران سبک های خاص خود را داشتند

هنگامی که کارل فابرژه و برادرش آگاتون در سال 1882 تجارت طلا و جواهر پدر خود را در دست گرفتند، خروجی آن به سرعت افزایش یافت به طوری که آنها نمی توانستند خودشان تمام کارگاه ها را مدیریت کنند. کارل فابرژه تصمیم گرفت از طلافروشان ماهر استفاده کند تا کارگاه های خود را تحت نام فابرژه اداره کنند. این کارفرمایان سبک های خاص خود را ایجاد کردند، در نهایت محصول نهایی توسط کارل فابرژه یا یکی از معاونان وی تأیید شد.

آثار اصیل بسیار ارزشمند هستند. در 10 سال گذشته، مجموعه هایی با خاستگاه امپراتوری و سلطنتی، مجموعه هایی هستند که بیشتر بازار را به وجد آورده اند.

شعبه مسکو، متخصص در زمینه نقره

پس از موفقیت در سن پترزبورگ، این شرکت در سال 1887 شعبه ای در مسکو تأسیس کرد. مسکو به عنوان مرکز تاریخی تجارت نقره روسیه، فرصت های جدیدی را برای فابرژه برای گسترش طیف طرح های خود ارائه کرد.

آثار فابرژه نقره ای منحصراً در مسکو ساخته شده و اغلب به سبک نئو روس طراحی شده اند. این آثار با طراحی خیال انگیز یکی از بهترین اشیاء تولید شده توسط شرکت هستند و معمولاً برای بزرگداشت سالگردهای مهم، به عنوان پیشنهادات دیپلماتیک و به عنوان غنائم ارائه می شوند.

طیف متنوعی از طرح ها که در تولید این کمپانی در مسکو مشاهده می شود، نشان دهنده تنوع مشتریان آن است و تفاوت زیادی با آثار سن پترزبورگ دارد.

کارگاه های مختلف از علائم مختلف - به خط سیریلیک یا لاتین استفاده می کردند.

سیستم علامت گذاری روسیه شامل علامتی برای شهر تولید، تاریخ قطعه، استاندارد طلا یا نقره استفاده شده و نام سازنده است.

علائم مختلفی را می توان در آثار این کمپانی مشاهده کرد که مربوط به شاخه های مختلف این شرکت است. به عنوان مثال، آثار سن پترزبورگ با خط سیریلیک"فابرژه" و قطعات مسکو با "K" مشخص شده اند. فابرژه به خط سیریلیک و شامل عقاب دو سر حکم امپراتوری است. اشیایی که برای شعبه لندن تولید شده بودند با لاتین با عبارت "فابرژه" مشخص شده بودند.

کارگاه های فابرژه

فابرژه دارای کارگاه های متعددی از جمله در مسکو، سن پترزبورگ و اودسا بود که هر یک تحت نظارت استادانی چون مایکل پرچین، اریک کلین، هنریک ویگستروم، آگوست هولمستروم و جولیوس راپوپورت بود. نشانه های شهر و سنجش روی یک قطعه باید همیشه با حروف اول کار سازگار باشد.

افسانه "تخم مرغ های فابرژه"

هدایای خارق العاده ای که در زمان عید پاک توسط تزار به همسر و مادرش داده شد. چیزی که بسیاری از مردم متوجه آن نیستند این است که شرکت پیتر کارل فابرژه تنوع فوق العاده ای از اقلام مختلف را برای اشراف تولید کرده است، از قاب عکس و ساعت گرفته تا جعبه های کوچک، زنگوله، دسته عصا و غیره.

در اوج خود در اوایل دهه 1900، شرکت فابرژه بیش از 700 کارمند داشت که در کارگاهها و فروشگاه های آن در سراسر روسیه و لندن مشغول به کار بودند و آنها هزاران اثر را با بالاترین کیفیت تولید می کردند.

فابرژه از استقبال بین المللی برخوردار بود و به عنوان جواهرساز اصلی و عرضه کننده اشیاء لوکس دربار امپراتوری روسیه شناخته شد. همه اینها با انقلاب بلشویک 1917 تغییر کرد و یک سال بعد، مغازه های فابرژه مجبور شدند درهای خود را برای همیشه ببندند.

ممنوع بودن جواهرات در زمان اتحاد جماهیر شوروی

در دوران اتحاد جماهیر شوروی، داشتن جواهرات و کتابهای گران قیمت برای شهروندان ممنوع بود. بسیاری از قطعات ضبط و ذوب شدند. بقیه به منظور تأمین مالی دولت نوپا به غرب فروخته شد. قطعاتی که امروزه باقی مانده اند تنها یک نمونه کوچک از نمونه های اولیه تولید شده را شامل می شوند و توسط مجموعه داران سراسر جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. طبیعتاً قانون عرضه و تقاضا قیمت این آثار خلاقانه و بی نظیر را بسیار زیادکرده است.

هر ترکیبی از قیمت بالا و تقاضای بالا فرصتی برای جعل ایجاد می کند و دنیای فابرژه نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع، تولید آثار تقلبی مدت زیادی است که جریان دارد. گزارش شده است که حتی آرماند هامر، صنعتگر و فروشنده معروف آثار هنری، توزیع کننده عمده اقلام تقلبی فابرژه بوده است. این یک راز نه چندان محرمانه است که در واقع دولت شوروی در دهه 1930 ابزارهای مشخصی به او داد و انواع اقلام روسی را با نشان فابرژه مهر زد تا در گالری های نیویورک و پالم بیچ به فروش برسد.

بر خلاف سایر کالاهای کلکسیونی که در ابتدا معرفی شدند و بعدها به دلیل دلبستگی های احساسی ارزش زیادی پیدا کردند، اقلام موجود در مغازه های فابرژه (یا تیفانی، کارتیه و غیره) همیشه قیمت بالایی داشتند. بنابراین، تقریباً غیرممکن است قطعات اصلی را پیدا کنید که صاحبان آنها از ارزش آنها اطلاع نداشته باشند. از سوی دیگر، بسیاری از مردم میلیون ها دلار در حراج تخم مرغ امپراتوری به دست آورده اند و فکر می کنند هر چیزی که نشان فابرژه را داشته باشد به همان اندازه ارزشمند است.

نمایشگاه سن پترزبورگ در سال 1882

در نمایشگاه پانروسی در سن پترزبورگ، فابرژه اولین مدال طلای خود را در یک نمایشگاه بین المللی، به دلیل نمایش جواهرات باستانی به دست آورد. برادر کوچکترش، آگاتون نیز به این شرکت پیوست. برادران ماهرترین هنرمندان را استخدام کردند و آنها را با استانداردهای فوق العاده بالا نگه داشتند.

در همان زمان، فابرژه تمرکز خود را از جواهرات به اشیاء هنری تغییر داد و قطعاتی را خلق کرد که اثری ماندگار در تاریخ جواهرات به جا می گذاشت. تخصص های جدید آن، اشیاء تزئینی مانند مینیاتورهای حکاکی شده حیوانات، گل و تخم مرغ میناکاری شده و همچنین اشیاء کاربردی مانند جعبه، دسته چتر، شیشه و گلدان بود. در اواخر قرن، فابرژه جواهرساز برگزیده اشراف روسی بود که به سفارش آنها جواهرات تولید می کرد.

در سال 1900، پیتر کارل در نمایشگاه بین المللی پاریس جایزه لژیون افتخار را برای آثار میناکاری شده اش دریافت کرد. فروشگاه هایی در لندن و پاریس افتتاح شد. تا جنگ جهانی اول، هنگامی که دولت روسیه شهروندان و سرمایه های خود را به کشور بازگرداند، این شرکت پیشرفت کرد. پس از انقلاب 1917، تولید شرکت عملاً متوقف شد. فابرژها دو سال بعد از روسیه به سوئیس رفتند.

مهمترین هنر این شرکت در طراحی جواهرات در ظرافت فنی قطعات آن، به ویژه مینا کاری است.

منابع :

https://www.townandcountrymag.com/leisure/arts-and-culture/a36665209/romanov-faberge-eggs-history/

https://www.edinburghlive.co.uk/news/edinburgh-news/upmarket-edinburgh-jewellers-george-street-21807066

https://www.christies.com/features/Faberge-15-things-a-collector-needs-to-know-8353-1.aspx

https://www.langantiques.com/university/faberge-2/

http://www.kfaberge.com/how٪20to٪20spot٪20a٪20Faberge٪20fake.html

انتهای پیام /

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

تخم مرغ سلطنتی

فابرژه

کمپانی روسی

میناکاری

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت