گنجینه ملی

گنجینه ملی

گنجینه ملی یک فیلم درباره گنج باستانی افسانه ‌ای در خاورمیانه است.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/08/12 | 00:08

نظری ثبت نشده

گنجینه ملی

گنجینه ملی یک فیلم درباره گنج باستانی افسانه ‌ای در خاورمیانه است. گنجی که در طول سالیان دراز توسط شوالیه‌ های معبد، محافظت و برای قرن‌ ها پنهان شده بود. تا زمانی که یک محقق، مجموعه ‌ای از سرنخ‌ های گیج ‌کننده را دنبال می‌ کند که او را ابتدا به یک اثر گران ‌قیمت در گالری ملی و سپس به مخفیگاهی در زیر یک کلیسای باستانی می‌ کشاند.

به گزارش سرویس هنری گلد نیوز بن گیتس (نیکلاس کیج) مورخ و رمزنگاری است که تمام زندگی خود را صرف یافتن گنجی که شایعه شده مربوط به زمان پیدایش ایالات متحده است، کرده است.

گیتس با پیوستن به یک سفرگروهی به رهبری همکار خود، یان هاو (شان بین)، یک کشتی استعماری مدفون شده در یخ را در قطب شمال پیدا می کند. کشتی حاوی سرنخی است که گنج را به اعلامیه استقلال مرتبط می کند. اما وقتی هاو به او خیانت می کند، گیتس باید برای رسیدن به اسناد پیش از همکارش، مسابقه دهد.

گنجینه ملی یک فیلم درباره گنج باستانی افسانه ‌ای در خاورمیانه است. گنجی که در طول سالیان دراز توسط شوالیه‌ های معبد، محافظت و برای قرن‌ ها پنهان شده بود. تا زمانی که یک محقق، مجموعه ‌ای از سرنخ‌ های گیج ‌کننده را دنبال می‌ کند که او را ابتدا به یک اثر گران ‌قیمت در گالری ملی و سپس به مخفیگاهی در زیر یک کلیسای باستانی می‌ کشاند.

سرنخ !

اینکه قهرمان فیلم به نام بنجامین فرانکلین گیتس قادر است به طور شهودی معانی پنهانی معماهای باستانی را درک کند، نشانه هوش فوق العاده او نیست. بلکه فیلمنامه قدرتی عجیب به او داده است که در آن شخصیت فیلم ناگهان چیزی را می فهمد که اگر آن را نمی فهمید، کل کار متوقف می شد!

شوالیه های معبد و گنجینه گرانبها

خانواده بنجامین فرانکلین گیتس برای نسل‌ها مورد تحقیر قرار گرفته‌اند. زیرا معتقد بودند گنج عظیمی توسط شوالیه‌ های معبد از جنگ‌ های صلیبی بازگردانده شده و توسط ماسون‌ هایی که پدران بنیان ‌گذاران آمریکا بودند پنهان شده است.

پدر بنجامین، پاتریک هنری گیتس (با بازی جان وویت)، افسانه خانواده را مسخره می کند. اما پدربزرگش جان آدامز گیتس (با بازی کریستوفر پلامر) به بنجامین سرنخی می دهد.

این سرنخ،شامل کلمه "شارلوت" است. (تا زمانی که بنجامین قدرت افسانه ای درک شهودی نداشته باشد، گیج کننده به نظر می رسد!). یک سفر گروهی را در قطب شمال در جستجوی یک کشتی بادبانی قرن نوزدهمی هدایت می کند که بر اساس حدس و گمان گیتس، باید در یخ ها مدفون شده باشد.سپس با حرکت تدریجی شناورها، مایل ها به داخل خشکی منتقل شده باشد.

او اکسپدیشن کشتی را بدون دردسر پیدا می کند. بنجامین تقریباً یک پا در یخ‌ها فرو می‌رود و سپس خم می‌شود و یک پلاک برنجی را پیدا می‌کند که به کمک آن می‌گوید شارلوت!

جوهر نامرئی در نقشه گنج

سرنخ‌های کشتی او را به این باور می‌رساند که نقشه گنج ممکن است با جوهر نامرئی در پشت اعلامیه استقلال نوشته شده باشد. مکانی امن برای آن، زیرا چنین سندی در طول اعصار محافظت می‌ شده است. البته این مشکل هم وجود دارد که بایگانی ملی را متقاعد کنید تا به شما اجازه دهد بیانیه را از طاقچه مهر و موم شده آن بردارید و با آب لیمو و سشوار به جان آن بیفتید!

خوشبختانه بایگانی ملی، دکتر ابیگیل چیس (دایان کروگر)، توسط بنجامین متقاعد شده و با هم متحد می شوند تا قبل از اینکه همکار شرور او بتواند آن را بدزدد، اعلامیه را بدزدند.

پس از تعقیب و گریزها و تماس‌ های فراوان و تفکر و حرکت سریع و آویزان شدن از درهای متحرک و پرش از شکاف‌ها ، قهرمانان خود را در چاه معدن در حال فروریختن زیر مقبره کلیسا می‌بینند. شفتی که باید مخفیانه ایجاد شده باشد (هرچند به نظر می رسد تقریباً به اندازه بیگ دیگ بوستون باشد.)

کیج، بازیگری توانمند و برای این نقش ایده آل است.زیرا او این توانایی را دارد که تقریباً در مورد هر چیزی به طور غیرقابل کنترلی مشتاق به نظر برسد.کایتل که نقش مامور اف‌ بی‌ آی، سادوسکی را بازی می‌کند، از توانایی‌های خود برای ترسناک به نظر رسیدن هر چیزی استفاده می کند.

لهجه ای که جلب توجه میکند!

دایان کروگر با اینکه کارمند بایگانی ملی است، لهجه ای خارجی دارد. به طوری که از این فکر که در سرزمین فرصت ها، حتی فردی با لهجه خارجی هم می تواند آرشیودار ملی شود، متعجب می شویم.

رمزگذاری در نقشه

گنجینه ملی توسط جان ترتلتوب کارگردانی می ‌شود. فیلم‌سازی که به ‌خاطر فیلم ‌های نشاط‌ بخشی مانند Phenomenon و Cool Running شناخته می ‌شود. این فیلم بدون شک سرگرم کننده است. فیلمبرداری کالب دشانل و طراحی تولید نوریس اسپنسر نسبت به نثر دن براون برتری دارند، اما بسیار مکانیکی است.چون از یک کشتی قرن 18 مدفون در قطب شمال به واشنگتن دی سی و سپس به فیلادلفیا و منهتن منتهی می شود.

رقابت تلخی بین کیج فوق میهن پرست و همکار میلیاردرش که یک انگلیسی جویای ثروت (شان بین) است با گروهی از اراذل و اوباش اروپایی که صرفاً به دنبال پول هستند، شکل می گیرد. همه چیز بر روی یک نقشه نامرئی رمزگذاری شده در پشت اعلامیه استقلال، که باید از آرشیو ملی به سرقت برود، روشن می شود.

یکی از برترین های باکس آفیس

این فیلم دیوانه وار سرگرم کننده است. ابتدا بیان می ‌کند که بزرگ‌ ترین گنجینه ‌های جهان در قرن هجدهم به آمریکای شمالی آورده شده است.با این اعتقاد که در دستان دموکرات ها امن خواهند بود.

دوم اینکه پدران بنیانگذار آمریکا، یک سیستم دفاعی از سرنخ‌ ها ایجاد کرده اند که از این انبار برای قرن‌های آینده محافظت می‌ کرد. سوم اینکه در قرن بیست و یکم، نابغه ای مانند نیکلاس کیج، رمز را شکسته و این میراث فرهنگی با شکوه را به چهار گوشه جهان باز گردانده است.

فیلم گنجینه ملی یکی از محبوب ترین فیلم های سال در باکس آفیس آمریکا بوده است.

از قطب شمال تا نیویورک

گنجینه ملی یکی از آن مسابقات به ظاهر بی پایانی است که شان بین را در مقابل «محافظ گنج» بن گیتس (نیکلاس کیج) قرار می دهد. این فیلم طولانی ‌تر از دور دنیا در 80 روز به نظر می‌ رسد، اما به خوبی سفر نمی‌ کند. پس از یک مقدمه کوتاه که در دوران استعمار گذرانده شد، فیلم ما را به بالای قطب شمال و سپس به واشنگتن دی سی، فیلادلفیا و شهر نیویورک می برد.

در گنجینه ملی دیالوگ ‌ها بی‌ نقص هستند و منجر به ایجاد چند خط عمدا خنده‌ دار می‌شوند. این فیلم از یک الگوی قابل تشخیص پیروی می‌کند:

نمایشگاه پرفراز و نشیب، دویدن در قطب شمال، نمایشگاه پرفراز و نشیب، دویدن در واشنگتن دی سی، نمایشگاه پرفراز و نشیب، دویدن در فیلادلفیا، نمایشگاه پرفراز و نشیب، دویدن در شهر نیویورک (و زیر شهر نیویورک) نمایشگاه پرفراز و نشیب، پایان خوش!

یک باور رایج وجود دارد که اگر یک فیلم اکشن کافی داشته باشد، نمی تواند خسته کننده باشد.

واقعیت این است که اکشن بدون هدف یک داروی خواب آور است و گنجینه ملی بیش از دو ساعت از آن را در اختیار دارد.

https://www.rottentomatoes.com/m/national_treasure

https://www.reelviews.net/reelviews/national-treasure

پایان پیام/

برچسب:

ترند

پیشنهادویژه

گنجینه ملی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت