لالاونیس، پیوند نمادین جواهرات و تاریخ

لالاونیس، پیوند نمادین جواهرات و تاریخ

لالاونیس یک شرکت جواهرات آتنی است که به دلیل طراحی های الهام گرفته از دوران باستان شهرت دارد.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/08/21 | 00:08

نظری ثبت نشده

لالاونیس، پیوند نمادین جواهرات و تاریخ

به گزارش سرویس هنری گلد نیوز، الیاس لالاونیس، بنیانگذار جواهرات لالاونیس در سال 1940، در سن بیست سالگی، کار خود را با شاگردی در شرکت خانوادگی Zolotas آغاز کرد.

لیاس لالاونیس در سال 1920 در آتن متولد شد. و سومین نسل از یک خانواده زرگر و ساعت ساز اهل دلفی بود. پس از تحصیل در رشته اقتصاد و حقوق در دانشگاه آتن، تصمیم گرفت به شرکت جواهرسازی عمویش بپیوندد. در آنجا با شاگردی به عنوان زرگر، مهارت هایی را آموخت که آینده او را به عنوان یک استادکار تعیین می کرد.

لالاونیس شرکت خود را با تخصص در ساخت زنجیر راه اندازی کرد. بعدها او شروع به تولید جواهرات الهام گرفته از یونان باستان کرد. این شرکت بسیار موفق بود و تجارت آن در طول دهه 1950 رشد بسیاری کرد.

در دهه 1960، ارسطو اوناسیس جواهرات لالاونیس را برای معشوقش، ماریا کالاس، و بعدتر برای همسرش ژاکلین بوویر کندی خرید، در همین زمان بود که این شرکت در سطح بین المللی خوش درخشید و شناخته شد.

در سال 1993، لالاونیس موزه ‌ای را در آتن افتتاح کرد. این موزه شامل چندین هزار قطعه از آثار وی بود، با این هدف که هم خلاقیت‌ هایش را به نمایش بگذارد و هم طراحی های الهام بخش را به مردم آموزش دهد.

لالاونیس، جواهرساز، هنرمند و فردی دانشگاهی بود که به خاطر خلق جواهرات مجلل و تاریخی، شهرت جهانی پیدا کرد!

1941، یونان

در سال 1941، در حالی که یونان در چنگال جنگ جهانی دوم بود، الیاس لالاونیس رهبری شرکت خانوادگی را بر عهده گرفت. او به دلیل علاقه به تاریخ، شروع به مطالعه هنر اجدادش کرد.

در دهه 1950، در حالی که یونان در حال بهبودی پس از سال ‌های جنگ بود،او تصمیم گرفت با احیای تکنیک ‌های قدیمی و در عین حال استفاده از فناوری مدرن، جان تازه ‌ای به موزه یونان بدهد.

هنر او فقط تولید یک شیء زیبا نبود. او به دنبال انتقال پیوند معنوی و نمادین یک شی به گذشته تاریخی آن است!

الیاس لالاونیس برای تکمیل هنر خود نیاز داشت که ایده اولیه آثار باستانی را درک کند.همچنین صنعتگران همکار خود را در تکنیک ‌های فراموش ‌شده مانند دانه ‌بندی (granulation)، ملیله دوزی (filigree)، دست ‌بافی و چکش‌ زنی آموزش دهد.

لالاونیس انجمن جواهرسازان یونان را تأسیس کرد. وی اولین مجموعه خود را در سال 1957 به نمایش گذاشت. «مجموعه باستان شناسی»، از هنر کلاسیک، هلنیستی (Hellenistic) و مینوی – میسینایی (Minoan – Mycenaean) الهام گرفته شده بود. جواهرات مدرنی که در عین به روز بودن غرق در دوران باستان بود مورد توجه بسیاری از جهانیان قرار گرفت.

الیاس لالاونیس در دهه 1960، پس از درگذشت عمویش، تصمیم گرفت از شرکت او خارج شود. او شرکت خود را در خیابان کاریاتیدون، در پای آکروپولیس راه اندازی کرد.

تنوع هنری، از ایران تا چین

لالاونیس در همان ابتدای کار، طلا را «انسانی‌ ترین ماده» یافت. مجموعه ‌های او که از طلای 18 و 22 عیار ساخته می شد، از هنر فرهنگ‌ های دوره‌ های مختلف الهام گرفته شده است. آثار او هنر ماقبل تاریخ تا هنر مینوسی، از ایرانی تا بیزانسی، از هنر چینی تا هنر تودورها را در بر می گرفت.

در دهه 70، لالاونیس با مجموعه خود به نام "BLOW UP" که بدن انسان را در جواهرات غرق میکرد،توجه همگان را برانگیخت. او این مجموعه را با ابزارهای جدید و با الهام از طبیعت گل ها و نمادهای زیستی، حرکات تصادفی سلول های حیوانی و گیاهی و مدارها و صور فلکی طراحی کرد.

با استقبال بی سابقه از کار او، وی تجارتش را در سراسر اروپا، آسیا و آمریکا گسترش داد.

او اولین زرگری بود که توسط انستیتو فرانسه، آکادمی هنرهای زیبا و ادبیات، به دلیل هنر خلق جواهرات مورد تقدیر قرار گرفت.

از سال 1998،رسالت ناتمام لالاونیس به چهار دختر او، آیکاترینی، دمترا، ماریا و یوانا منتقل شد.

آنها با شور و اشتیاق یک سنت طولانی خانوادگی را ادامه می دهند ودر تلاشند که میراث لالاونیس به نسلهای بعدی منتقل شود. آیکاترینی لالاونی یکی از مدیران اجرایی یونان است. او به همراه دخترش لائورا که بر رسانه های اجتماعی شرکت نظارت دارد، مسئول روابط عمومی بازار یونان هستند. دمترا لالاونی، مدیر عامل شرکت بین المللی است. ماریا لالاونی بوتاری یکی از مدیران اجرایی یونان و مدیر خلاقیت این شرکت است. لوآنا لالاونی، مدیر موزه جواهرات الیاس لالاونیس است. یک سازمان غیرانتفاعی که در سال 1993 تأسیس شد و به هنر جواهرات و هنرهای تزئینی اختصاص دارد.

منبع: https://www.lalaounis.com/lalaounis-history

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

بنیانگذار جواهرات

لالاونیس

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت