معادن پادشاه سلیمان

معادن پادشاه سلیمان

معادن پادشاه سلیمان، یک مینی سریال دو قسمتی تلویزیونی آمریکایی محصول سال ۲۰۰۴

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/08/26 | 00:08

نظری ثبت نشده

معادن پادشاه سلیمان

به گزارش سرویس هنری گلدنیوز معادن پادشاه سلیمان، یک مینی سریال دو قسمتی تلویزیونی آمریکایی محصول سال ۲۰۰۴ است که پنجمین اقتباس سینمایی از رمانی به همین نام در سال ۱۸۸۵ اثر هنری رایدر هاگارد است. این فیلم با بازی پاتریک سویزی در نقش آلن کواترمین (در تیتراژ، بر خلاف کتاب که آلن کواترمین دارد، Allan Quartermain نوشته شده است) و آلیسون دودی در نقش الیزابت میتلند، توسط هالمارک انترتینمنت تولیدو برای اولین بار در 6 ژوئن 2004 از کانال هالمارک پخش شد.

در جستجوی سنگ عرفانی

آلن کواترمین، یک شکارچی، و الیزابت میتلند، دختر یک باستان ‌شناس برجسته آکسفورد است. زمانی که پدر الیزابت توسط یک رئیس قبیله وحشی به نام توالا ربوده می‌شود، مجبور می‌شوند کنار هم قرار بگیرند. توالا دنبال نقشه دکتر Maitland از معادن افسانه ای پادشاه سلیمان است. شایعه شده است کهدر این معادن ثروت بیشماری نهفته است. از جمله سنگی عرفانی که می تواند قدرت را برای صاحبش به ارمغان بیاورد و قبایل آفریقا را متحد کند.

وقتی احساس گناه اثر نکرد!

کواترمین تمایلی به ترک لندن ندارد.زیرا پس از کشته شدن همسرش، پسرش را با پدربزرگ و مادربزرگش رها کرده و احساس گناه می کند. کواترمین درخواستش را برای حضانت مطرح می کند و پس از آن سوگند یاد می کند که دیگر به آفریقا سفر نکند. اما این احساس خیلی زود از بین رفت و او دوباره به آفریقا بازگشت.

مصادره نقشه

در دو ساعت اول فیلم، ستارگان دشت‌های ساوانا را زیر پا می‌گذارند، در حالی که مک ‌ناب (گاوین هود) شریک سابق کواترمین که اکنون برای دژخیمان خشن روسیه کار می‌کند، گروه را دنبال می‌کند و در تلاش برای مصادره نقشه است .

بهترین لحظات فیلم در نیمه دوم اتفاق می افتد.زیرا جنگ قدرت در میان قبیله آفریقایی توالا شعله ور می شود. نبردی به سبک گلادیاتور!

یک کتاب و هفت فیلم!

هاگارد نویسنده کتاب معادن پادشاه سلیمان در سرویس خارجی بریتانیا کار کرده و سفرهای زیادی نیز به سراسر آفریقا داشت.از این کتاب بارها فیلم ساخته شده است:

معادن پادشاه سلیمان (1937)، با بازی سدریک هاردویک در نقش کواترمین.

معادن عالی پادشاه سلیمان (1950) با استوارت گرنجر و دبورا کر. یک محصول بریتانیایی-کانادایی.

گنج های پادشاه سلیمان (1978) با جان کولیکو در نقش کواترمین.

معادن غم انگیز پادشاه سلیمان (1985) با ریچارد چمبرلین.

معبد جمجمه ها (2008) با شان مایکل در نقش کواترمین.

همچنین Watusi (1959) ، نسخه دیگری از داستان، که جورج مونتگومری را در نقش هری پسر آلن کواترمن نشان می‌داد.

و مینی سریال معادن پادشاه سلیمان، (۲۰۰۴) با بازی پاتریک سویزی در نقش آلن کواترمین که در این مجال به تحلیل آن پرداختیم.

نزدیک ترین روایت به نسخه اصلی

آنچه باید گفت این است که از میان تمام نسخه‌ هایی که تا کنون از این داستان روی پرده دیده شده است، این اثر نزدیک ‌ترین روایت داستان به کتاب است. این سریال شخصیت‌ های زیادی از کتاب را معرفی می ‌کند وبه تصویر میکشد که قبلاً روی پرده ظاهر نشده‌ اند. مثل:سر هنری، کاپیتان گود، توالا و گوگال.

معادن سلیمان، یک اثر ماجراجویی کلاسیک

پاتریک سویزی تا 1980،فقط دو فیلم مهم داشت. رقص کثیف (1987) و روح (1990). وی بقیه زمان خود را صرف بازی کردن در فیلم های معمولی کرده بود. سویزی به دلیل نداشتن استعداد بازیگری به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفت و نیمه دوم دهه 1990 را در یک رکود حرفه ای گذراند و این مدت تلاش کرد تا جایگاه خود را دوباره به دست آورد. نقش آلن کواترمین مطمئناً نقشی است که به یک شخصیت قهرمان نیاز دارد. پاتریک سویزی این نقش را در کمال ظرافت بازی می‌کند،دقت وظرافتی که در تمام نقش‌های دیگر او وجود دارد.

نقش فن بیان

سویزی زمانیکه در این فیلم ایفای نقش میکند 52 ساله است.در حالی که سخت تلاش می کند جوان تر از آنچه هست به نظر برسد اما ظاهرش مانند سابق نیست. مطمئناً تلاش و توانایی‌ های بازیگری او به تنهایی برای ایفای یک نقش مهم کافی نیست. نمونه آن، صحنه عاشقانه بین او و آلیسون دودی در پایان فیلم است، جایی که تقریباً میتوان گفت تلاش او برای خواستگاری از آلیسون، به دلیل عدم توانایی وی در بیان مناسب، از بین می رود.

پیچش‌ های داستانی ،عامل موفقیت این مینی سریال

این سریال به کلیشه های زیادی از روند ماجراجویی در آفریقا میپردازد. رئیسی شیطان صفت که می خواهد بر سایر قبایل حکومت کند. موسیقی قبیله ای در موسیقی متن جاری است. نیمه اول فیلم نسبتاً بدون حادثه است. نمایش در نیمه دوم با تیراندازی‌ های مختلف، دعوا های قبیله ‌ای و کمین ‌های آب‌ر یز و پیچش‌ های داستانی هیجان انگیز تر و بهتر می‌ شود.

موقعیت مکانی

کارگردان استیو بویوم از اواسط دهه 1970 به عنوان بدلکار در این صنعت کار کرده است. او ماجراجویی را با حس حماسی خاصی انجام می دهد و فیلمبرداری نیز موقعیت مکانی خوبی دارد.

https://en.wikipedia.org/wiki/King_Solomon%27s_Mines_(2004_film)

https://variety.com/2004/scene/markets-festivals/king-solomon-s-mines-4-1200532901/

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

معادن پادشاه سلیمان

معادن سلیمان

مینی سریال

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت