موزه های طلا در سراسر جهان

موزه های طلا در سراسر جهان

موزه طلا، شاید تنها جایی در این سیاره باشد که بازدیدکنندگان می توانند در معابری که سرتاسر نور طلا در آنها می درخشد، قدم بزنند.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/10/14 | 00:10

نظری ثبت نشده

موزه های طلا در سراسر جهان

طلا از زمان اکتشاف تا به امروز جذاب ترین فلز در بین تمام فلزات دنیا بوده است. این فلز زرد در همه جای دنیا وجود دارد، اما چند مکان برجسته هست که می توان طلا را در آنها را به وفور یافت. البته اشتباه نکنید! منظور ما معادن طلا نیست. بلکه به موزه های شاخص در دنیا اشاره می کنیم. جایی که دوستداران طلا می توانند انواع مختلف فلز مورد علاقه خود را ببینند.

موزه طلا هابلی

به گزارش سرویس هنری گلدنیوز هند معدن طلایی دارد که عاشقان طلا می توانند در آن قدم زده و زیور آلات غنی و گرانبهایی را مشاهده کنند. موزه طلا در جاده Koppikar در شهر هابلی کارناتاکا، برای هر مناسبتی که فکرش را کنید، جواهر مناسبی دارد.

موزه طلا هابلی، یک نام شناخته شده برای تزئینات ارزشمند در شهر است. این شرکت با مشارکت گسترده در تجارت مروارید و تزئینات دیگر، به نامی مهم برای طرح ها و ذخایر خیره کننده طلا تبدیل شده است.

آنها به دلیل طرح های دستچین شده و انتخابی خود از تزئینات طلا و سنگ های قیمتی، مورد علاقه بسیاری از طرفداران این فلز زرد هستند. از سبک‌ های مثال زدنی گرفته تا قطعات سفارشی و ظریف، هر قطعه با ارزشی از تزئینات را به نمایش می ‌گذارند.

گلدکامر فرانکفورت

فرانکفورت دارای یک معدن طلا به نام موزه طلای افسونگر گلدکامر است که به روی بازدیدکنندگان باز است. این نمایشگاه ادای احترام به فلز گرانبهای زرد و آثاری است که می توان با آن خلق کرد. آسانسور بازدیدکنندگان را به «معدن زیرزمینی» هدایت می کند که در آن حدود 500 قطعه مصنوعات منحصر به فرد طلا با قدمت بیش از 6000 سال به نمایش گذاشته شده است.

اتاق طلای گلدکامر

این مجموعه یکی از مدرن ترین موزه های اروپا است. سیستم زیرزمینی اتاق‌ های گنج که توسط شرکت معماری AS+P Albert Speer + Partner مستقر در فرانکفورت و طراحان نمایشگاه در merz merz Architekten از برلین طراحی شده است، بیش از 500 شی را در محیطی تماشایی به نمایش می‌ گذارد.

در سال 2019 یکی از مدرن‌ ترین موزه‌ های اروپا - گلدکامر یا اتاق طلا - که تنها در چهار سال برنامه ‌ریزی، طراحی و ساخته شد، درهای خود را در منطقه West End فرانکفورت باز کرد. این منطقه مرکزی شهر، با تراکم ساختمانی بالا، خانه بسیاری از جواهرات تاریخی، از جمله ویلای باشکوه قرن نوزدهمی است.

تلفیق خاک، برنز، مرمر و سنگ

بزرگترین چالش معماری آنها ایجاد یک محل مناسب برای به نمایش گذاشتن تمام جنبه های مختلف فلز گرانبها در فضایی بسیار محدود بود. طراحان مجموعه ای تماشایی از اتاق های زیرزمینی را در 480 متر مربع ایجاد کرده اند. آنها به قدری زیرکانه چیده شده اند که بازدیدکنندگان در ساختار فضایی پیچیده گم می شوند. استفاده استادانه از موادی مانند خاک، برنز، مرمر و سنگ و طراحی متفاوت نورپردازی توسط Licht Kunst Licht ترکیب شده اند تا به اتاق های نمایشگاه فضایی منحصر به فرد و استثنایی ببخشند. طراحی نور آنها اخیراً برنده جایزه طراحی نور آلمان در سال 2020 شده است.

یک بازدید دراماتیک

این مجموعه بیش از 500 شی با بیش از 6000 سال تاریخ فرهنگی را در بر می گیرد و منشأ طلا و معنای نمادین آن در فرهنگ های مختلف تا استفاده از آن به عنوان یک شی مبادله و وسیله پرداخت را پوشش می دهد.

با شروع نسبتاً دراماتیک بازدید، پس از ورود به سرسرای عمارت، که رستوران و امکانات دیگری را در خود جای داده است، بازدیدکنندگان با آسانسور به اعماق سطح زیرزمین می ‌روند. قسمت اولیه موزه یک چاه معدنی بازسازی شده است که منشا طلا، پیدایش آن در سنگ ‌ها و آبراهه‌ ها و روش‌ های استخراج آن را به نمایش می‌ گذارد. بازدیدکنندگان می توانند طلا را به شکل یک شمش سنگین لمس کنند. قطعات، شامل شهاب سنگ های 4.6 میلیارد ساله و یک قطعه طلا از غرب استرالیا با وزن نزدیک به چهار کیلوگرم است.

معماری تاریخی

زمینی که برای سالن های نمایشگاه انتخاب شده است، یادآور معادن و اتاق های تدفین تاریخی است. در عین حال به تنظیم دما و رطوبت اتاق ها نیز کمک می کند. پس از گذر از تاریخ اولیه، جهان ‌های باستانی و الدورادو با اشیایی از فرهنگ‌ های پیش از کلمبیا، به اتاق «طلا از دریاها» می‌ رسید که به گنجینه ‌های کشف ‌شده از کشتی‌ های غرق‌ شده اختصاص دارد.

نمایشگاه در اینجا در تضاد کامل با محیط ‌های دیگر، از شیشه، نور و رنگ‌ های درخشان برای روایت دریایی استفاده کرده است.

این موزه در نوع خود جواهری ارزشمند است. پروژه ای مشترک بین رشته های مختلف برای ایجاد یک تور موزه که ارزش محتوایی بسیار دارد.

موزه دل اورو بوگوتا

موزه‌ی معروف بوگوتا یکی از جذاب ‌ترین موزه‌های آمریکای جنوبی، بیش از 55000 قطعه طلا و اشیاء دیگر از فرهنگ ‌های اصلی کلمبیا را به نمایش می ‌گذارد. این مجموعه در اتاق های موضوعی در سه طبقه به نمایش گذاشته شده است. همه اتاق ها مجهز به راهنمای سمعی و بصری و تابلوهای نمایش متحرک هستند که آگاهی در مورد ریشه و اهمیت فرهنگی نمایشگاه را فراهم می کند. همچنین یک تور زیرزمینی ویژه برای کودکان در نظر گرفته شده است.

موزه ای کم رقیب

وقتی صحبت از طلا می شود، تعداد کمی از موزه های روی زمین می توانند رقیب موزه دل اورو در بوگوتا باشند. از دهه 1930، بانک جمهوری کلمبیا به حفظ، فهرست نویسی و نمایش برخی از ارزشمندترین آثار تاریخی کشور کمک کرده است. در میان اینها مجموعه عظیمی از طلا وجود دارد که در موزه دل اورو در بوگوتا نگهداری می شود.

پوپورو، یک نماد ملی

در میان این قطعات، دو آیتم خاص وجود دارد: Poporo Quimbaya و Balsa Muisca . بسیاری از دستگاه‌ های پوپورو که جهت حمل آهک برای جویدن برگ‌ های مقدس کوکا استفاده می ‌شوند، در حفاری‌ های باستان‌ شناسی در کلمبیا یافت شده‌ اند. اما هیچ‌ کدام به اندازه Poporo Quimbaya معروف نیستند.

پوپورو که قدمت آن به حدود سال 300 بعد از میلاد بر می‌ گردد، از تومباگا، آلیاژی از طلا و مس ساخته می ‌شود و در مراسم آیینی جویدن برگ‌ های کوکا در مراسم مذهبی مورد استفاده قرار می ‌گرفته است. پوپورو کویمبایا به یک نماد ملی تبدیل شده است و در واحد پول کلمبیا نشان داده شده است.

موزه-بازار طلا در دبی

دبی به دلیل مرکز طلای خود به نام Gold Souk شهرت زیادی به دست آورده است. جایی که بازرگانان هزاران تن زیور آلات و آثار طلا را به هر کسی که دوست دارد این فلز زرد درخشان را بخرد، می فروشد. بازدیدکنندگان می ‌توانند برای رسیدن به سوک، از رودخانه دبی عبور کنند. مغازه‌ های بی ‌شماری در این بازار وجود دارد که همگی مملو از مجموعه‌ های خیره‌ کننده از طلا هستند. در واقع می ‌توان لباس ‌های کامل از طلا و هر نوع جواهرات قابل توجهی را در آنجا پیدا کرد. بازار طلا، شاید تنها جایی در این سیاره باشد که بازدیدکنندگان می توانند در خیابان هایی که نور طلا در آنها می درخشد، قدم بزنند.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن image-6.png است

https://timesofindia.indiatimes.com/travel/destinations/gold-museums-across-the-world-for-the-lovers-of-gilded-metal/as72055874.cms

https://www.floornature.com/blog/goldkammer-frankfurt-telling-story-gold-15912/

https://www.goldkammer.de/en/

https://in.worldorgs.com/catalog/hubli/museum/gold-museum

https://www.atlasobscura.com/places/museo-del-oro-2

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت