به روزترین مقالات دنیا در فصلنامه علم لیان

به روزترین مقالات دنیا در فصلنامه علم لیان

مدرس مرکز علمی کاربردی اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در فصلنامه علم لیان تلاش می شود به روز ترین علوم ، فنون و مطالب و مقالات پژوهشگران بزرگ دنیا که هیچ منبع فارسی ندارند گردآوری، ترجمه و در اختیار دانشجویان و علاقمندان به صنف طلا و جواهر قرار گیرد

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/11/17 | 00:11

نظری ثبت نشده

به روزترین مقالات دنیا در فصلنامه علم لیان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلدنیوز؛ علیرضا رجبی، مدرس مرکز علمی کاربردی اتحادیه طلا و جواهر تهران در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت و صنایع وابسته تهران گفت: این نمایشگاه  نسبت به سال های پیش خیلی رشد کرده و در هر دو بخش به روزترین ماشین آلات و تجهیزات و ابزارهای ساخت طلا و جواهر و بخش فروش مصنوعات ساخته شده کارهای بسیار فوق العاده ای ارائه شده است.

وی افزود: در بخش ماشین آلات و  ابزار بسیاری از ابزارها و ماشین آلاتی که سال های قبل باید وارد کشور می شدند اکنون ایرانیزه شده و در ایران با کیفیت های خیلی بالا تولید می شود.

دستگاه های ایرانی به نسبت مشابه خارجی بهتر عمل می کنند

رجبی تصریح کرد: رشد چشمگیر صنعت طلا در حوزه ساخت ماشین‌آلات در این نمایشگاه مشهود است به طوری که یک نمونه از این ابزار آلات ایرانی که واقعا شاید کار دستگاه اوتک را بکند در نمایشگاه عرضه شده است که هم از لحاظ کارآیی هم از لحاظ متریال و آلیاژی که در خود دستگاه بکار رفته، با کارآیی بالا می باشد و بسیار دستگاه فوق العاده ای شده است.

مدرس دانشکده علمی کاربردی اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر در طراحی و ساخت پرینترهای سه بعدی، دستگاه های القایی و دستگاه های ریخته گری خیلی پیشرفت داشته ایم بر ضرورت و اهمیت مهندسی معکوس و ایرانیزه کردن دستگاه ها و ماشین آلات با هزینه های خیلی پایین تر تاکید کرد.

رجبی تصریح کرد:  خوشبختانه مهندسان توانمند، خبره و با ذوق کشور توانسته اند در زمینه مهندسی معکوس و بومی سازی ماشین آلات قوی عمل کنند و با توجه به پیشرفت های داخلی اکنون ما دستگاه های ایرانی داریم که نسبت به مشابه آلمانی بهتر عمل می کند.

جدیدترین یافته های علمی در فصلنامه علم لیان

وی در ادامه با  تاکید بر اهمیت رشد علم در توسعه صنعت گفت: در چند سال پیش که دانشگاه ها شکل و سیاق اکنون را نداشت و تنها منابع آموزشی جزوات قدیمی بود و ریخته گری ها نیز به شیوه قدیمی و خاک و ماسه انجام می شد و آموزش ها  تخصصی نبود. ولی اکنون در دانشگاه ها به سمتی حرکت کرده ایم که مطالب  و دانش های به روز را به دانشجویان و علاقمندان به این صنف آموزش می دهیم.

مدرس دانشکده علمی کاربردی اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار داشت در حال حاضر نیز در فصلنامه علم لیان دانشکده تلاش می شود  به روز ترین علوم ، فنون و مطالب و مقالات پژوهشگران بزرگ دنیا که هیچ منبع فارسی ندارند گردآوری، ترجمه و در اختیار دانشجویان و علاقمندان به صنف طلا و جواهر قرار گیرد.

رجبی اظهار داشت: در این فصلنامه مطالب و مقالات به روز در مورد  شیوه های نوین، دستگاه ها و آبزارآلات و شرایط و نکات مورد نیاز  و کاربردی در مورد پرینتر های سه بعدی و ساختمان آن ها و عیوب ریخته گری و .. به چاپ رسیده که اگر کارگاه داران و ریخته گران و علاقمندان مطالعه کنند انقلابی در تولیدشان رقم خواهد خورد.

حرکت به سمت آموزش های کاربردی و مهارتی

مدرس دانشکده علمی کاربردی اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به چرایی وجود خلاء و فاصله بین آموزش هایی که دانشگاه ها داده می شود با آنچه که در تولید وجود دارد گفت: ما در دنیایی زندگی می کنیم که خلا ناپذیر است و هیچ خلایی وجود ندارد و  هر خلایی با چیزی پر شده است و  دانشجویان ما در دانشکده طلا و جواهر این خلاء را با دوره های کارآموزی و کارگری که در کارگاه ها انجام می دهند پر می کنند و ما تلاش کردیم این خلا ء ها را شناسایی کنیم و تولیداتی که دانشجویان در دانشگاه ها دارند واقعی شده است. 

وی با تاکید بر اینکه تمام آموزش هایی که در مرکز آموزش علمی- کاربردی اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر تهران به دانشجویان ارائه می شود به صورت علمی و مهارتی بوده و در جهت کاربردی بودن تحصیل به دانشجویان ارائه می شود گفت: دانشجوبان به صورت اصولی تمام مهارت های مورد نیاز شغل و حرفه مورد علاقه خود اعم از ریخته گری، قال کاری، موم کاری و ... را می آموزند و هر کدام از دانشجویان به صورت حرفه ای در کارگاه ها با دستمزدهای خوب  مشغول کار می شوند.

رجبی ادامه داد: مسئله کسری طلا که در کار گاه ها خیلی اهمیت دارد در 99 درصد آموزشگاه ها و مراکز آموزشی به آن پرداخته نمی شود ولی ما در دانشگاه علیرغم اینکه از فلز طلا استفاده نمی کنیم و از فلزات دیگر استفاده می شود ولی به مبحث مهم کسری طلا هم می پردازیم و آموزش های کاربردی و تخصصی را ارائه می دهیم .

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

علیرضا رجبی

فصلنامه علم لیان

مقالات دنیا

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت