وزن طلا

وزن طلا

وزن طلا،یک مستند ورزشی است که به بررسی وضعیت ورزشکاران المپیکی می پردازد که زندگی خود را وقف کسب طلا در بازی ها می کنند.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1400/11/28 | 00:11

نظری ثبت نشده

وزن طلا

به گزارش سرویس هنری گلدنیوز: مستند وزن طلا نگاهی به المپیکی شدن دارد.طبیعی است که جایگاه اول سکو در کشوری مانند آمریکا، تقدیرنامه ها و بنرهای پر ستاره را به ارمغان می آورد. این مستند نگاهی به زندگی حرفه ای یکی از مشهورترین المپیکی های تاریخ دارد.

مایکل فلپس

این ورزشکار با 28 مدال به پرافتخارترین المپیکی تاریخ تبدیل شد. وی در 15 سالگی در المپیک 2000 شرکت کرد. سپس به جوانترین آمریکایی تبدیل شد که از سال 1932 در تیم شنا المپیک حضور داشت. تنها چند ماه بعد، او رکورد جهانی 200 متر پروانه را در مسابقات جهانی 2001 شکست. فلپس از 10 سالگی رکورد می شکند و به راحتی می توان فهمید که چگونه حرفه شنای او مترادف با هویت او شده است. یک برنده واقعی، که بدنی ساده و روحیه قهرمانی او را هدایت کرده است.

برای دستیابی به طلا...

در مستند وزن طلا میبینیم فشار زیادی به کسانیکه در مدت طولانی در چنین سطح بالایی تلاش می کنند،وارد میشود. وزن طلا به شما این حس را می ‌دهد که این ورزشکاران غیرقابل توقف هستند. این مستند چشم شما را روی بسیاری از واقعیت های ورزشی باز می کند.

حمایت پزشکی در ازای پیروزی

مصاحبه با تعدادی از المپیکی ‌های ایالات متحده از جمله: شان وایت، لولو جونز، بود میلر، آپولو اوهنو ، کتی اوهلندر، گریسی گلد و مایکل فلپس، گزارشی دست اول از فشارهای پنهان آنها را فاش میکند.

در حالی که این ورزشکاران حقوق و حمایت پزشکی بالایی دریافت می کنند،اما شروط دریافت این خدمات بسیار سختگیرانه است و آنها را مجبور می کند برای حفظ این مزایا به برنده شدن ادامه دهند.

علاوه بر این، آنها نمی توانند به طور کامل به سرمایه های زندگی شخصی خود وابسته باشند. جالب است بدانید بسیاری از ورزشکاران برتر مجبور به انجام مشاغل حمایتی برای تامین هزینه های زندگی خود هستند. بسیاری از ستاره‌ های مدال‌ آور فقط برای یک ماه قبل و بعد از بازی‌ های المپیک در اوج شهرت هستند.

محدودیت مالی

وزن طلا محدودیت‌ های مالی پنهان را با صداقت کامل بازگو می ‌کند. این ورزشکاران فشار دائمی برای گرفتن طلا را تحمل میکردند. سال‌ ها برای رسیدن به طلا در مسابقاتی که فقط چند دقیقه طول می ‌کشد تلاش می ‌کنند و از اشتباهات یا شکست‌ هایی رنج می ‌برند که می‌ تواند برای همیشه آنها را آزار دهد.

آنها با داشتن این زندگی پیروزمندانه و در عین حال پنهان کردن تاریکی زندگی خود از چشم عموم، سفیرانی هستند که باید روحیه خود را بالا نگه دارند. حتی زمانی که فرسوده شده اند و خستگی ذهنی و جسمی آنها را از پای در آورده است.

دریچه ای از موفقیت

بسیاری از این ورزشکاران چندین دهه از زندگی شان را نابود کرده اند. آنها هیچگاه زندگی نکرده‌ اند. این ستارگان مشهور ورزش جهان با قطع ارتباط با خانواده، دوستان و روابط مهم به منظور حفظ اوج شرایط بدنی، اغلب متوجه می شوند که فرصتی برای بروز حس واقعی از خود نداشته اند.

نوشتن داستان های آنها با توجه به شهرت، موقعیت و استعدادشان آسان است، اما آنها نیز انسان هایی هستند که فقط دریچه ای از داستان های موفقیت خود ارائه می دهند.

وزن طلا که با یک هشدار شروع می‌شود

این مستند به داستان های ناراحت ‌کننده‌ ای در مورد افسردگی و خودکشی اشاره می ‌کند. وزن طلا همچنین در مورد سلامت روان برخی از ورزشکارانی را که جان خود را از دست داده اند صحبت می کند و به فشارهای پنهان المپیکی بودن اشاره دارد.

زمان این مستند ورزشی کمتر از یک ساعت است. مصاحبه از طیف وسیعی از شرکت کنندگان در بازی های تابستانی تا زمستانی انجام می گیرد.

اما تمرکز مستند صرفاً بر ورزشکاران آمریکایی است. با این حال موج شوک را به بقیه جامعه المپیک وارد می کند. در حالی که می ‌توانست طیف وسیع ‌تری از مصاحبه‌ شوندگان، از ورزشکاران کشورهای دیگر داشته باش. امیدواریم انتشار آن باعث ایجاد آگاهی بیشتر گردد و منجر به رفتار بهتر با قهرمانان ملی شود.

هدف "وزن طلا" ساده است

یاد آوری این نکته به ما که همه کسانی که تا به حال در بازی های المپیک شرکت کرده اند، با وجود قدرت به ظاهر دست نیافتنی شان، انسان هایی معمولی هستند. فشار منحصربه ‌فرد که زندگی یک المپیکی را تعریف می‌کند. داستانی از زندگی این ورزشکاران که برای بسیاری بیشتر شبیه یک فانتزی دور است.

این مستند می ‌خواهد به ما نشان دهد که المپیکی ‌ها به اندازه مهارت‌ های ماورایی ‌شان غیرقابل نفوذ نیستند.

https://www.wsj.com/articles/the-weight-of-gold-review-when-dreams-become-burdens-11595970315

https://variety.com/2020/tv/reviews/the-weight-of-gold-review-hbo-michael-phelps-1234717796/

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

مستند ورزشی

وزن طلا

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت