فوت و فن گریمورهای سینما برای موهای طلایی

فوت و فن گریمورهای سینما برای موهای طلایی

غوغای رنگ طلایی در سینما نشان میدهد که رنگ برگرفته ازا فلز دوست داشتنی و محبوب طلا تا چه اندازه مورد توجه هنرها بخصوص هنرهای نمایشی است.

علی اصغر کشانی(دبیر خبر)

1400/12/02 | 00:12

نظری ثبت نشده

فوت و فن گریمورهای سینما برای موهای طلایی


به گزارش سرویس هنری گلدنیوز ؛ رنگ طلایی مو از نظر حرفه ای جزو رنگهای پایه و اصلی و پر طرفدار در هنرهای نمایشی محسوب می شود. زیرا این رنگ به نوعی همان تونالیته زرد و مورد پسند و جذاب برای مخاطبان است.

هنر گریم مو و جذابیت‌های رنگ موی طلایی در هنرهای نمایشی


اصولا وظیفه رنگ طلایی علاوه بر رنگ مخصوص خود درخشان نمودن ترکیب رنگ هم هست و در واقع واریاسیون طلایی خیلی اوقات به همین منظور برای گریم به کار می رود.

رنگ طلایی به طور طبیعی جزو رنگهای گرم است، چرا که جزو سری زرد طبقه بندی می شود و زرد رنگ گرم به حساب می آید، در ضمن معمولا از پایه پلاتینه نیز تیره تر و دارای رنگمایه بیشتری است، پس گرم تر به نظر می رسد و این مورد پسند هنرمندان و مخاطبان سینماست.

با این حال افزودن توناژهای مسی و اندکی قرمز، رنگ نهایی بر سر بازیگر را گرم تر هم می کند و تاثیر لحظات حضور بازیگر در صحنه را افزایش می دهد.

رنگهای طلایی گرم با توناژ مسی – قرمز مخصوص خانمهای سفید پوست، به خصوص با پوست سرخ و سفید است که نمونه اش رنگ پوست سفید چهره مرلین مونرو و جین راسل در آقایان موطلایی را ترجیح می دهند و پروین غفاری در موطلایی شهر ما است، پس طبیعی است که زیبایی چهره با رنگ موهای گرم طلایی در این بازیگران بیشتر نمایان خواهد بود.ترکیباتی که گرمای رنگ طلایی را به سردی می رساند.


اما رنگ طلایی به گرمی خلاصه نمی شود و با ترکیباتی به وجوه سرد هم گرایش پیدا می کند طوری که طلایی سرد از افزودن رنگهای دودی، نقره ای، زیتونی و بنفش به وجود می آید و گریمورهای سینما و تآتر با توجه دقیق به این ترکیب بصری که با آن گرمای توناژ طلایی را به خوبی می گیرند، توجه می کنند و این رنگ‌ها زمانی که جدایی، افسردگی و غم محور یک سکانس را تشکیل می دهند با ترکیب نورپردازی و طراحی لباس و صحنه کارکرد غنی تری می یابند.

خروجی کار گریمور روی موی هنرمندان این است که در نتیجه رنگ نهایی سردتر می گردد و به حس صحنه کمک می شود. اما افرادی که دارای پوست گندمی و سبزه هستند، معمولا از لایتهای سرد به صورت آمبره سامبره یا هایلایت روی موهای خود استفاده می کنند.
فوت و فن گریمورهای سینما برای موهای طلایی

توناژهای طلایی

از این رو رنگ طلایی روشن یکی از جذاب ترین رنگهاست و طرفداران زیادی دارد. خود رنگ‌های طلایی روشن هم ابعاد و مختصات بخصوصی دارند، به طوری که رنگ موی طلایی روشن اگر با توناژهای شرابی و واریاسیون بنفش ترکیب شود، رنگ نهایی رنگ بژ شامپاینی را پیدا می کند.

برای همین هم خیلی از گریمورها در سینما برای تیره تر شدن رنگ نهایی تلاش می کنند با افزودن مقدار بیشتری رنگ شرابی و بنفش، رنگ نهایی را تیره کنند.
اما توناژ طلایی با رنگ‌های مسی دارای انفعالات روشن گرم می شود، برای مثال رنگ عسلی روشن وقتی به طلایی اضافه می شود و چون رنگ عسلی دارای توناژ مسی نیز می باشد، به راحتی و با افزودن مقدار خیلی خیلی اندکی قرمز خالص باعث گرم تر شدن رنگ طلایی می شود.

راهی که کار گریمور سینما را راحت تر کرد


بهترین راه برای در آوردن توناژ طلایی روی موی بازیگران، دکلره نمودن پایه مو است، چرا که یکی از عناصر ایجاد جذابیت در گریم در سینما و تاتر این است که جذابیت و زیبایی رنگ طلایی فقط روی موی دکلره خود را نشان می دهد.

اما هنرمندانی که خواهان رنگهای تیره از این توناژ هستند، نیازی به دکلره ندارند. با این حال گریمور با استفاده از پودر دکلره آن را با اکسیدان نُه درصد ترکیب می کند تا رنگ مورد نظرش به دست آید. در فرایند گریم اگر موهای مورد نظر بر اساس آنچه در فیلمنامه به آن اشاره شده دارای توناژهای فانتزی است، ریموور نیز به کار گرفته می شود.

بسیاری از گریمورها اگر به بازیگر پیشنهاد کلاه گیس ندهند، در عین حال مراقبت سفت و سخت لازم از موهای بازیگران را هم به عهده دارند و برای همین در زمان رنگ و مش از مواد مراقبت مو مانند اولاپلکس، خاویارِ مو و یا قطره آنتی دمیج در مواد خود بهره می گیرند تا هیچ نوع صدمه ای به موی بازیگر وارد نشود.

رنگ موی طلاییِ تیره بازیگران سینما


اگر رنگ موی بازیگر طلایی تیره باشد طبیعی است که نیازی به دکلره ندارد. بلکه روی موی طبیعی رنگ نشده نیز این توناژ جذاب در می آید. در ضمن ترکیب این رنگ و شرابی در پایه های تیره رنگ های خاص و گرم و در عین حال جذابی حاصل می شود.


در حقیقت این ترکیب اینگونه می شود که رنگ طلایی خیلی روشن + یک هشتم شرابی = رنگ شامپاینی شنی جذاب و از سوی دیگر رنگ طلایی + یک هشتم شرابی + سه سانت قرمز = رنگ های کاراملی شامپاینی گرم را ایجاد می کند.

رنگ موی طلایی بدون دکلره


فیلمنامه هایی که خواهان رنگهای طلایی روشن بدون دکلره برای بازیگران هستند معمولا سراغ پایه های هشت و بالاتر می روند. رنگ زیتونی پایه هشت و دودی خیلی روشن نیز باید در ترکیب رنگ طلایی به کار رود.

چرا که گریمورهایی که کارشان را بلد نباشند امکان دارد به این مساله بی توجه باشند که در ترکیب رنگ بدون دکلره نتیجه اش عدم قرمزی و نارنجی شدن مو است و رنگهای بلوند روشن تفاوت زیادی در چهره بازیگر ایجاد می کنند.

پودرهای دکلره رنگی نیز در ترکیب با هایلایت ها کمک شایانی به روشن کردن پایه مو در بازیگران می کنند. مخصوصا پودر دکلره رنگی خاکستری در ترکیب با هایلایت های سوپر طلایی و استخوانی با اندکی سه صفر تا چهار پایه قدرت روشن کنندگی را افزایش می دهند. بنابراین حتما باید در هارمونی و سازگاری با رنگ نهایی مد نظر گریمورها باشد.

همه این ها نشان می دهد که رنگ برگرفته از فلز دوست داشتنی و محبوب طلا تا چه اندازه مورد توجه هنرها بخصوص هنرهای نمایشی است تا جلوه های آن به ماندگاری اثر هنری قدرت ببخشد.

انتهای پیام/

برچسب:

پیشنهاد ویژه

رنگ طلایی

هنر گریم

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت