جواهرات باستانی و عصر حاضر

جواهرات باستانی و عصر حاضر

در عصر باستان جواهرات با طلا و سنگ های قیمتی ساخته می شده است و در عصر حاضر با ارتقا یافتن سطح تجارت جواهرات خرید و فروش الماس در درجه اول قرار گرفت.

امیر کشانی(سردبیر)

1401/01/19 | 00:01

نظری ثبت نشده

جواهرات باستانی و عصر حاضر

عصر باستان

به گزارش گروه آموزش و پژوهش گلدنیوز؛ جواهرات بسیار کمی (از لحاظ مقدار) تا قبل از قرن 18 میلادی ساخته شده که قابل بررسی و ارزیابی باشند. بهترین نمونه های آنها احتمالا مربوط به مصر باستان است که بیشتر از ترکیب و طراحی جواهرات با طلا و نگین های فیروزه و لاجورد و عقیق (نارنجی) بوده اند.

این موضوع مهارت بالای طلاسازان مصر باستان را در پالایش، نورد، پرداخت و جوشکاری و شاید طراحی سنگ ها با استفاده از سنگ سیلیس، نظیر روش مشابه در چین باستان بیان می کند.

رومی ها بیشتر در صیقل کاری سنگ ها پیشرفته بودند تا در ساخت جواهرات.

در قرون وسطی بدون شک صنعت طلاسازی و سنگ تراشی دوران تاریکی را سپری کرده است به طوری که در سبک گوتیک (ژرمن های مهاجم در قرن سوم و چهارم میلادی) فقط شاهد ساخت سنجاق، سگک، کمربند و انگشتری بوده ایم.

لباس مملو از جواهر

در طی اعصار گذشته، تمدن های گوناگون جواهرات را برای زیور و زینت استفاده می کردند.

عصر حاضر

پس از کشف قاره آمریکا در قرن 15 میلادی، اروپایی ها در مسیر افزایش تجارت گوهرها فعالیت کرده تا جایی که در قرن 16 و 17 میلادی جواهرات ساخته شده با گوهرسنگ ها در سرتاسر دنیا فروخته می شد.

با افزایش و تاثیر جواهرات، این تجارت ارتقا سطح یافته و تصاحب آنها روند فزاینده پیدا کرد. خرید و فروش الماس و ساخت پایه های جواهر برای آن، در درجه اول قرار گرفت.

در قرن بیستم توان مردم در خرید جواهرات سفارشی بالا رفت و کمیابی گوهرهای بسیار گران سبب شد تا تنوع و گوناگونی مصرف و سفارش گوهرها افزایش چشم گیری پیدا کند.

آدم دریایی

آویز ساخته شده با مروارید، الماس، یاقوت سرخ و طلا که متعلق به قرن 16 میلادی است.

آدم دریایی

گل سینه جواهر نشان مدرن

جواهرسازی تحولات زیادی را تاکنون گذرانده است. از دوران باروک در قرن 16 میلادی تا سبک گل و بوته در قرن هفدهم و طرح های ما قبل قرن بیستم و شیوه های نوین قرن بیست و بیست و یکم.

گل سینه

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

طلاسازی

جواهرات باستانی

جواهرات عصر حاضر

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت