رد پای فرهنگ ها و افسانه ها در جواهرات

رد پای فرهنگ ها و افسانه ها در جواهرات

در فرهنگ های مختلف برای جواهرات و گوهرسنگ ها افسانه هایی وجود دارد که سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر انتقال داده شده اند.

امیر کشانی(سردبیر)

1401/01/24 | 00:01

نظری ثبت نشده

رد پای فرهنگ ها و افسانه ها در جواهرات

به گزارش گروه آموزش و پژوهش گلدنیوز؛ تعداد بی شماری از شرح حال ها، افسانه ها و اساطیر با جواهرات پیوند خورده اند. بعضی آنها را بد یٌمن دانسته و عده ای بر این باورند که همراه داشتن گوهر باعث قدرت شفابخشی، حفاظت در برابر خطرات و خوش شانسی می شود.

بسیاری از الماس های بزرگ که افسانه های آنها قرن های متمادی زبان به زبان و نسل به نسل گشته اکنون ناپدید هستند و باورها اینگونه است که آنها داستان های بسیاری از دسیسه، نیرنگ و خونریزی با خود همراه داشته اند.

برخی معادن شوم و نفرین شده قلمداد شده و این شاید ترفند صاحبان آنها جهت ترس از تصرف معادن توسط سایرین باشد. مثلا در کشور برمه چون تمام معادن به پادشاه و حکم فرمایان تعلق داشته، نزد مردم این شایعه را رواج داده بودند که هر کس قطعه سنگی از آنجا بردارد به نفرین ابدی دچار خواهد شد. این کار آنها به دلیل افزایش ثروت ملی و پر شدن خزانه از جواهرات گرانبها صورت می گرفت.

خیره شدن به گوی های بلوری

از دوران یونان باستان، گوی های جلا خورده و براق که از کریستال سنگ (کوآرتز بی رنگ) تهیه می شدند، جهت پیش گویی و دیدن آینده درون آنها کاربرد داشتند. اما مشکل یافتن قطعه ای پاک و بزرگ جهت جلا و کاربرد، به یک راز تبدیل شده بود. نگاه اسرارآمیز داخل گوی، تمرکز چشم ها را بالا می برد و باعث رویت تصاویر سری و کشف ابهامات می شد.

گوی کریستال
اژدهای ژاپنی که گوی کریستال را نگه داشته است

خدای پرویی ها

کارد تشریفاتی پرویی ها که مربوط به سده دوازدهم میلادی است با طلا و فیروزه ساخته شده و دسته آن به شکل رب النوع طراحی شده است.

انگشتر دانه

انگشتری ساخته شده برای انگشت شست تیراندازان مربوط به قرن هفدهم، طراحی شده با طلا، یاقوت و زمرد.

نقاب مرگ

این ماسک مربوط به آزتک ها بوده و برای مراسم تشییع جنازه استفاده می شده است، مزین به فیروزه و طبق باور آنها افزایش دهنده سرعت در انتقال به جهان بعدی بوده است.

نقاب مرگ
نقاب مرگ

انتهای پیام/

برچسب:

الماس

ترند

طلا

پیشنهاد ویژه

طلاوجواهر

گوهرسنگ ها

افسانه ها

فرهنگ ها

کوآرتز

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت