مهمانی سنگ ها و ساعت ها در چوپارد

مهمانی سنگ ها و ساعت ها در چوپارد

شرکت چوپارد هر سال حدود ۷۵ هزار ساعت و ۷۵ هزار جواهر تولید می کند و یکی از اعضای فعال فدراسیون صنعت ساعت سوئیس FH است.

فرشاد ستوده نیا(خبر نگار)

1401/02/05 | 00:02

نظری ثبت نشده

مهمانی سنگ ها و ساعت ها در چوپارد

به گزارش سرویس هنری گلدنیوز؛ موسس شرکت چوپارد، لوئیس اولیسه چوپارد، یک ساعت ساز سوئیسی بود که در سون ویلیه، شهری در سوئیس بزرگ شد.

چوپارد

چوپارد در سال ۱۸۶۰، ساعت سازی و جواهراتی اش را در سوئیس تأسیس کرد. او در دهکده سوئیسی به نام سون ویلیه، بر ساخت ساعت های سنتی ارزشمند سوئیسی متمرکز شد.

گسترش کسب و کار و رسیدن به شعبه دوم


 چوپارد به جای خرید قطعات ساعت از کارخانه های دیگر، بسیاری از قطعات را خودش تولید می‌کرد. شهرت چوپارد به سرعت گسترش یافت و پسر بنیانگذار آن به نام پل لوئیس، در سال ۱۹۲۱ شعبه دومش را در لشو دو فوند تاسیس کرد و دفتر مرکزی این شرکت را نیز به این شهر منتقل کرد.
این شرکت در سال ۱۹۳۷ به ژنو، که در آن زمان پایتخت جهانی ساعت سازی های خوب بود، منتقل شد. نتیجه‌ی  لوئیز-اولیس چوپارد به نام پائول آندره چوپارد مدیریت این شرکت را در سال ۱۹۴۳ به عهده گرفت. در سال ۱۹۶۳ این شرکت به کارل شوفل از یک خانواده مشهور ساعت ساز آلمانی فروخته شد.

الماس شاد

شرکت با مدیریت شوفل رشد شگرفی پیدا کرد. شوفل این شرکت را مدرن کرد و تخصصش را در جواهرات ظریف گسترش داد. مجموعه مشهور "الماس شاد" که ساعتهای آن پر از الماسهای متحرک در میان بلورهای یاقوت کبود بود شهرت جهانی پیدا کرد. همچنین اولین ساعتهای ورزشی با بندهای چرمی، همه تحت هدایت شوفل معرفی شدند.

شوفل، چوپارد را به عنوان یک تجارت خانوادگی نگه داشت. دخترش کارولین سرپرست بخش جواهرات بود و پسرش کارل-فردریک بخش ساعت سازی را اداره می‌کرد.

شرکت چوپارد حتی در جشنواره کن نیز حضور داشت و در سال ۱۹۹۸ جایزه ی پالم دئور، نخل طلایی را دوباره طراحی کرد. چوپارد همچنین اسپانسر جوایز بازیگران مرد و زن در حال ظهور در جشنواره کن بود.

KARL SCHEUFELE III AND HIS WIFE

عطری به نام چوپارد

این شرکت فعالیتش را گسترش داد و در سال ۱۹۹۲، با همکاری با لورئال عطری با نام تجاری چوپارد تولید کرد. این شرکت عطرهای خود را در بطری هایی شبیه به سنگهای قیمتی ارائه کرد. همچنین عطرهایی را به صورت همزمان با یک ساعت یا مجموعه جواهرات عرضه میکرد مانند عطرهای هپی اسپریت که یک مجموعه ساعت نیز دارد.

در سال ۲۰۱۰ این شرکت صد و پنجاهمین سالگرد خود را جشن گرفت، در آن زمان فروش تخمینی شرکت در مجموع ۵۵۰ میلیون یورو با حدود ۱۰۰ فروشگاه در سراسر جهان بود.

این شرکت هر سال حدود ۷۵ هزار ساعت و ۷۵ هزار جواهر تولید می کند و یکی از اعضای فعال فدراسیون صنعت ساعت سوئیس FH است.

منبع :www.chopard.com

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

جواهرات

چوپارد

ساعت سوئیسی

عطر چوپارد

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت