هنر نقاشی با گوهرسنگ ها در لوک ین ویتنام

هنر نقاشی با گوهرسنگ ها در لوک ین ویتنام

این کار دقیق، ماهرانه و صبورانه به ساعت ها و روزها وقت نیاز دارد تا جواهری که به صورت پودر آسیاب شده یا خرده یا تکه های نگین درشت است روی بوم نصب شود.

فرشاد ستوده نیا(خبر نگار)

1401/03/10 | 00:03

نظری ثبت نشده

هنر نقاشی با گوهرسنگ ها در لوک ین ویتنام

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز )،در لوک ین  (Luc Yen) ویتنام نوعی از هنر نقاشی با گوهر سنگ ها وجود دارد که این هنر در رده مشاغل پرطرفدار این استان است. نقاشی با جواهرات ،هنری بسیار ظریف با دقت بالا و البته رنگارنگ، در این استان است. این آثار با سنگ هایی کشیده میشوند که از معدن‌چیان و فروشندگان خریداری میکنند و درآمد اصلی خانواده‌های این منطقه است. نقاشی‌های با گوهر سنگ ها، نه تنها به دلیل زیبایی‌شان، بلکه به دلیل نقش مهمی که در زندگی مردم این شهر ایفا می‌کند قابل تامل و بررسی است.

نقاشی‌ روی گوهر سنگ ها؛ هنری گمنام در ویتنام

مستند نقاشی جواهر

وینسنت پاردیو، گوهرشناس برجسته‌ای است که به تازگی در کنار گروهی از فیلمسازان، فیلم کوتاه مستندی از هنر نقاشی با گوهر سنگ ها در لوک ین، ویتنام را ساخته است. مستند نقاشی جواهر، مراحل خلق این هنر زیبا و بی بدیل را نشان می‌دهد و مخاطب می بیند که هنرمند چگونه با استفاده از گوهر سنگ های پودر شده یا خام تصاویری از مردم، مناظر و صحنه‌های جادویی را می‌آفریند.

برای مثال: این نقاشان جواهرات در لوک ین با استفاده از سنگ های قیمتی صورتی و با قرار دادن سنگ های خرد شده بر روی بوم، درخت صورتی زیبایی را خلق کرده اند.(تصویر )

نقاشی جواهر از کجا آمده است

به گفته هنری هو که خانواده اش این هنر را در اواخر دهه ۱۹۷۰ در تایلند نیز گسترش داده اند، تکنیک نقاشی جواهر، ریشه در شهر جیپور دارد. وینسنت می گوید این هنر در دهه ۱۹۹۰ از جیپور به ویتنام و سپس در دهه۲۰۱۰ به میانمار رسید و طی سالها گسترش یافته است.

پیشینه نقاشی جواهرات چند دهه بیشتر نیست ،اما تجارت جواهرات در ویتنام و تایلند، حرفه ای قدیمی به شمار می‌رود.
هنرمندان این هنر یا خودآموخته هستند یا توسط یک نقاش جواهر به عنوان شاگرد آموزش دیده‌اند.

این کار دقیق، ماهرانه و صبورانه به ساعت ها و روزها وقت نیاز دارد تا جواهری که به صورت پودر آسیاب شده یا خرده شده یا تکه های نگین درشت است روی بوم نصب شود. به یاد داشته باشید، این مانند رنگ های نقاشی نیست که قابل ترکیب کردن باشند. به قول یکی از نقاشان سنگ‌های قیمتی: اگر به سایه قهوه‌ای نیاز دارید، باید جواهری با آن سایه پیدا کنید.

ایجاد تصاویر واقعی و رنگ پوست یکی از دشوارترین مهارت ها در نقاشی سنگ های قیمتی است.

پرتره های انسان

یکی از ویژگی های این هنر مهارت باورنکردنی نقاشانش است. آنها از طریق یک ضربه با قاشق، مقدار مناسبی از پودر رنگی را روی بوم خود پراکنده می‌کنند. اگر آنها با سنگ های بزرگتر کار کنند، باید هر کدام را به صورت جداگانه در طی چند ساعت یا چند هفته روی بوم قرار دهند.

برخی از هنرمندان تخصص‌های خاص خود را دارند، مانند ایجاد ویژگی‌های ظریف و چین و چروک های پوست دست و صورت ،که چالش‌برانگیزترین بخش نقاشی جواهر است. آنها گاهی با هم کار می‌کنند تا پرتره‌های انسانی را تکمیل کنند که به‌طور قابل‌توجهی به عکس واقعی نزدیک است.

نقاشی جواهر بخش مهمی از اقتصاد سنگ های قیمتی در ویتنام است و به حمایت از معدنچیان و خانواده های آنها کمک می کند.

مراحل شگفت‌ انگیزی در فرآیند نقاشی جواهر وجود دارد که با خرید مستقیم گوهر سنگ ها از معادن و فروشندگان محلی شروع می‌شود. سپس باید بر اساس کیفیت، اندازه و رنگ آنها را طبقه بندی کرد. سپس سنگ‌ها خرد می‌شوند و از پودرهای به‌دست‌آمده برای ایجاد تصاویری مانند صورت، مناظر طبیعت و ... استفاده می‌شود.

وقتی همه سنگ ها سر جای خود قرار گرفتند، چسب شفاف روی آن ریخته می‌شود و اجازه میدهند تا این اثر هنری خشک شود. مرحله آخر شستن بوم برای نمایاندن رنگ طبیعی رنگدانه های سنگ های قیمتی است. این اثر هنری با سنگ های قیمتی با توجه به دوامش برای ماندگاری برای نسل های آینده دست نخورده باقی می ماند.

برای دریافت جدیدترین خبرها در حوزه طلا، نقره و گوهرسنگ به صفحه اینستاگرامی گلدنیوز بپیوندید.

این هنر صنعت فقط به تولید آثار هنری نمی‌پردازد، بلکه به جوامع محلی کمک می‌کند تا با ایجاد اشتغال و درآمد رونق بگیرند. این هنر منبع درآمد ثابتی را برای اهالی این منطقه فراهم می کند و معاملات و رقابت بیشتری را بین معدنچیان، فروشندگان و نقاشان گوهرسنگ ها ایجاد می کند. این رقابت‌ها محرک اقتصادهای محلی است.

ایده های نو برای کسب و کارها


همچنین هر نقاش جدیدی که وارد این حرفه می شود، بخشی از یک جامعه است و می تواند تخصص خود را توسعه دهد و مهارت های خود را به اشتراک بگذارد. در کشوری مانند ویتنام، که در آن گوهر سنگ ها نقش مهمی را ایفا می کنند، صنعت پر رونق این نقاشی می‌تواند الگوی مناسبی برای کشورهایی باشد که در موقعیت مشابهی قرار دارند.

مستند کوتاه نقاشی جواهر که به مراحل ساخت این هنر میپردازد برنده جایزه بهترین مستند کوتاه جشنواره فیلم پاریس شد.

این جایزه به این معنی است که داستان صنعت‌گران لوک ین در حال جهانی شدن است و سازنده آن امیدوار است که این جایزه به نقاش های جواهر کمک کند تا بیشتر دیده شوند و این امکان را فراهم می‌کند که این هنر به سایر مناطق تولید کننده جواهر گسترش یابد. به اعتقاد وینسنت این هنر می تواند ابزاری عالی برای حمایت از جوامع محلی باشد که در نزدیکی معادن جواهرات زندگی می‌کنند.

منبع :https://www.katerinaperez.com

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

نقاشی با گوهرسنگ ها

ویتنام

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت