مجموعه جواهرات مسیکا تقدیم به مصر باستان

مجموعه جواهرات مسیکا تقدیم به مصر باستان

از مجموعه جدید مسیکا با نام Beyond the Light یا فراتر از نور گردنبندی با عنوان Akh-Ba-Ka آخ با کا ،درخششی ویژه ای دارد.

فرشاد ستوده نیا(خبر نگار)

1401/05/09 | 00:05

نظری ثبت نشده

مجموعه جواهرات مسیکا تقدیم به مصر باستان

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)،برند مسیکا در فستیوال مد پاریس که ژوئیه امسال برگزار شد با رونمایی از یک مجموعه الهام گرفته شده از تاریخ مصر در کنار برندهای دیگر خوش درخشید.

فراتر از نور

از مجموعه جدید مسیکا با نام Beyond the Light یا فراتر از نور گردنبندی با عنوان Akh-Ba-Ka( آخ با کا )درخششی ویژه داشت. این گردنبند، الماس چشمگیری دارد که ۳۳ قیراط با تراش کوسن است و از الماسی ۱۱۰ قیراطی تراشیده شده است.

مجموعه جواهرات جدید مسیکا در حقیقت از داستان کلئوپاترا الهام گرفته شده است.والری مسیکا درباره الماس مجموعه فراتر از نور میگوید: من یک الماس فوق العاده میخواستم تا میراث خانوادگی مسیکا باشد.بر همین اساس الماس کار شده در یقه آخ باکا ، با خانواده مسیکا پیوند خورد.


آندره پدر والری مسیکا این سنگ خشن ۱۱۰ قیراطی را در اوایل سال ۲۰۲۰ به دست آورد ه بود ،آندره می‌گوید:. وقتی در مناقصه برنده شدیم، همه بسیار خوشحال و شگفت زده بودیم. این اولین بار بود که الماسی به این اندازه بزرگ و با این کیفیت را صاحب می‌شدیم.

طراحی و برشی استثنایی

پس از تصاحب الماس، ایلان برادر والری مسیکا بر روند پیچیده طراحی و برش کاری نظارت کرد تا نشان دهد این یک شاهکار واقعی است.
هنگامی که سنگ ناهموار به ۱۵ قطعه برش و صیقل داده شد، والری تصمیم گرفت همه آنها را در مجموعه فراتر از نور استفاده کند.

والری توضیح داد: این یک چالش واقعی در بحث جواهرات بود زیرا همه سنگ ها تراش یکسانی نداشتند. برخی از آنها بسیار اصیل‌تر با اشکال شگفت انگیز و پیچیده تری بودند. اما گاهی اوقات زیباترین خلاقیت ها از چیزهای غیرمنتظره متولد می شوند.

در مصر باستان، اخ-با-کا به معنای تمرکز بر انرژی حیات و سپس تمرکز بر پرواز به زندگی پس از مرگ بود.

برای مسیکا و تیمش گنجاندن این حجم قیراط از الماس در یک گردنبند یقه ای، تحول بزرگی محسوب می‌شد.

نیکلاس لودولو، مدیر کارگاه مسیکا می‌گوید: بزرگترین چالش این بود که تمام قطعات مختلف الماس ۱۱۰ قیراطی را به هم متصل کنیم و در عین حال این الماس ها کنار هم درخشش بیشتری را از خود نشان دهند بدون اینکه مخدوش شوند.

آنها میخواستند این گردنبند انعطاف پذیر قابل حرکت و همچنین سبک باشد. در نهایت، مسیکا تصمیم گرفت این الماس را روی صفحه‌ای به حالت سنگ‌فرش پهن کند به شکلی که بتواند جدا و تبدیل به سنجاق سینه نیز بشود.

در مجموع، تیمی متشکل از چهار تا پنج جواهرساز بیش از هزار ساعت و حدود ۶ ماه را روی مجموعه آخ-با-کا وقت صرف کردند. در نهایت رویای والری برای تبدیل این الماس به نماد مصر باستان و کلئوپاترا اجرا شد.

نتیجه کار، گردنبند یقه‌ای شکلی طراحی شد که ۲۵۵۰ الماس به وزن ۷۱.۴۹ قیراط روی آن کار شده بود که روی طلای سفید قرار داشت.

والری مسیکا

والری دختر یک فروشنده برجسته الماس به نام آندره مسیکا بود که برندش را در سال ۲۰۰۵ در پاریس راه اندازی کرد.
والری که به واسطه پدرش از دوران جوانی با سنگ ها قیمتی و جواهرات زندگی می‌کرد سعی کرد از تجارت الماس دور شود تا استعدادش را روی طراحی جواهرات با ایده ها و افکار خود متمرکز کند.

پدرش از اینکه او میخواهد وارد دنیای طراحی شود استقبال کرد، اما دو اصل را برای او تعیین کرد. یکی اینکه از هیچ فرد یا برند دیگری کپی نکند و دوم اینکه فقط از الماس استفاده کند.

والری مسیکا به نصیحت پدر گوش کرد و توانست با جسارتش، الماس ها را به مجموعه هایی خارج از طرح های کلاسیک و به شدت مدرن تبدیل کند و به سرعت به یکی از برندهای معروف جواهرات تبدیل شد.

او متخصص استفاده از الماس های سفید در طرح های مدرن شد.او سعی کرد شبیه هیچ برند دیگری نباشد و با نوآوری هایش توانست با برندهای معروف جواهرات رقابتی سریع را اغاز کند و به یکی از مشهورترین برندهای جواهرات تبدیل شود.

مسیکا در مصاحبه ای گفته بود که جواهرات مانند رویایی هستند که آن را می‌سازید. من همین فلسفه را به کار برده ام و از فلز و قطعاتی که در گذشته نیز استفاده می‌شد جواهرات و رویایی را ساختم که متفاوت است.

The Oudjat necklace, part of a set also comprising a ring and bracelet (Image courtesy of Messika)

پیش از مجموعه فراتر از نور مسیکا کلکسیون جواهراتی با نام Voltage را طراحی کرده بود که در حقیقت، به بررسی مفاهیم جنبش، حرکت و شکل می پرداختدر این طراحی الماس ها در حلقه های بزرگ گرد هم آمده بودند و سنگ هایی بزرگ بر روی دست شناور می شدند.  گوشواره‌های این‌ مجموعه نیز به صورت نامتقارن بر روي گوش قرار میگرفتند.

یکی دیگر از مجموعه های مسیکا با نام الهی یا Enigma نیز شهرت جهانی یافت. دو نسخه از مجموعه الهی وجود دارد، یکی با طلای زرد و دیگری سفید. در این مجموعه سنگ فرش الماس روی طلا کار شده است و دو الماس تراش‌ خورده ی زمردی به عنوان نقطه کانونی یقه در نظر گرفته شده است.

الماس های تراش زمرد قابل تبدیل هستند و به عنوان حلقه دو انگشتی نیز عمل می کنند.نخستین مجموعه پر فروش والری مسیکا نیز مجموعه Move یا حرکت بود که با سه الماس کشویی ساخته و به نمایش درآمدند.

منبع:https://www.nationaljeweler.com/articles/11103-messika-s-new-high-jewelry-collection-is-one-for-the-gods

برچسب:

الماس

ترند

پیشنهاد ویژه

کلئوپاترا

مسیکا

مصر باستان

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت