خواص آیات متبرکه و حکاکی روی انواع زیورآلات

خواص آیات متبرکه و حکاکی روی انواع زیورآلات

یکی از زیباترین و محبوب‌ترین زیورآلات حکاکی پلاک مزین به نام ائمه اطهار و یا آیات قرآنی است...

دبیر خبر(دبیر خبر)

1401/06/07 | 00:06

نظری ثبت نشده

خواص آیات متبرکه و حکاکی روی انواع زیورآلات

به گزارش گلدنیوز،یکی از زیباترین و محبوب‌ترین زیورآلات پلاک اسم است. خصوصا اگر مزین به نام ائمه اطهار و یا آیات قرآنی باشد، در کشورهای اسلامی محبوبیت بالایی دارد. علاوه بر آن انواع گردنبند، گوشواره و یا انگشترهایی که حکاکی اسم و آیات مقدس دارند، بسیار متداول هستند.

آویز، گردنبند و پلاک وان‌یکاد

رسم است که بر گردن نوزاد تازه متولد شده، پلاک وان یکاد انداخته می شود. این نوع پلاک اسم طلا، بسیار محبوب است.  علاوه بر نوزادان امروزه آیه شریفه وان یکاد در طرح ها و مدل‌های مختلفی به‌عنوان آویز و پلاک  برای بزرگسالان نیز طراحی و تولید می‌شود و از خواص این آیه بهره‌مند می‌شوند.

آیه 51 و 52 سوره قلم : وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ * وَمَا هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ لِّلْعَالَمِینَ».

برای بهره‌مندی از خواص این آیه شریفه می‌توانید، انواع آویز و پلاک‌هایی که  روی آن‌ها آیه و ان‌یکاد حک شده است استفاده کنید. انواع تزئینات همانند، سنگ عقیق، فیروزه و غیره نیز در کنار حکاکی بر روی فلزات ارزشمندی چون طلا استفاده می‌شود.

گردنبند حرز امام جواد (ع)

 دعای حرز امام جواد از مشهورترین  ادعیه در میان بزرگان دین می‌باشد. این دعای شریف به دو صورت صغیر و کبیر معروف است. حرز صغیر یا کوتاه به دعای یا نور یا برهان نیز معروف است و چنین  می‌باشد:

یا نُورُ یا بُرْهانُ، یا مُبینُ یا مُنیرُ، یا رَبِّ اکْفِنی الشُّرُورَ وَ آفَاتِ الدُّهُورِ وَ أَسأَلُکَ النَّجَاهَ یَوْمَ یُنْفَخُ فِی الصُّورِ

گردنبند با نوشته حرز امام جواد (ع) از دیگر پلاک اسم‌هایی است که در بین متدینان مشهور است.

برای دعای یا نور یا برهان که از امام جواد (ع) بیان شده‌ است خواصی ذکر شده است. دفع بلایای دنیا و عاقبت به‌خیری در آخرت فواید دعای یا نور یا برهان است.

حرز کبیر امام جواد (ع)  دارای خواص بیشتری است ، از جمله این است که اگر این حرز را همراه داشته باشید و  لشکریان ترک و روم تو را ملاقات کنند و همه آنها همراه با تمام اهل زمین ضد تو به پا خیزند، به تو بدی از آن‌ها نخواهد رسید و از همه آن‌ها محفوظ خواهی‌ ماند. حرز کبیر شامل یک دعای طولانی است .

همچنین آیت الله بهجت در مورد خواص حرز امام جواد و فواید آن چنین گفته اند: به جهت دوری از خطرات و بیماری‌ها، محافظت از آزار... درمان دیدن کابوس در خواب به همراه داشتن این دعا توصیه می‌شود. همچنین برای دفع چشم زخم ( چشم نظر ) تاثیرگذار می‌باشد.

گردنبند و انگشتر آیه الکرسی

آیات 255، 256،257 سوره بقره را آیه الکرسی می نامند. پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) چنین  فرمودند: هنگامی که خداوند عزوجل سوره حمد و آیة الکرسی را نازل کرد فرمود که هیچ چیزی بین اینها و خداوند حجاب نبوده پس خداوند فرمود: به عزت و جلالم قسم اگر بنده‌ای از بندگان من این آیات را بعد از هر نماز واجب قرائت کند من او را در حظیرة‌القدس و آنچه که در آن است ساکن می‌کنم.

از خواص بی نظیر این آیه: رفع گرفتاری، رفع فراموشی، شفای بیمار، دفع آفت از مال و جان،حفاظت از گزندها، کفاره گناهان، برای رفع همّ و غم است.

حکاکی این آیات شریفه راهی بسیار ساده است برای عدم فراموشی آن و می توان روزانه از خاصیت و فضیلت آن استفاده کرد و بهره برد.

به همین دلیل این آیه شریفه را بر روی سنگ‌های مختلفی مانند عقیق و فیروزه و... و یا فلزاتی همچون طلا، نقره و... به‌عنوان انگشتر و یا گردنبند حکاکی می‌کنند تا از خواص این آیات شریفه بر روی پلاک اسم بهره‌مند شوید.

آویز و گردنبند و انگشتر 4 قل

چهار قُل یا چارقل، چهار سوره کافرون، اخلاص، فلق و ناس که همه با کلمه «قُل»  در قرآن کریم شروع می‌شوند گفته می شود. بنابر روایتی که از پیغمبر (ص) گفته شده و به حدیث ذات القلاقل معروف است، خواندن چهار سوره ذکر شده، برای در امان ماندن از بلایا سفارش شده است. این سوره های متبرکه خواص معنوی بسیاری دارند.

پلاک اسم، گردنبند و انگشتر "ومن‌یتق الله"

و من‌یتق الله ، که آیه های 2 و 3 سوره طلاق می‌باشد که برای گشایش کار و رزق و روزی و همچنین ایجاد خیر و برکت بسیار مفید است.

در رابطه بافضیلت این آیه، احادیث و روایات بسیار فراوانی ذکر شده است که حضرت رسول (ص) فرمودند:

آیه‌ای در قرآن می‌شناسم، که اگر تمام انسان‌ها دست به دامن آن بشوند برای حل مشکلات آنها کفایت می‌کند و آن آیات دوم و سوم سوره طلاق می‌باشد: " و من‌یتق الله یجْعلْ له مخْرجا* و یرْزقْه منْ حیْث لا یحْتسب و من یتوکلْ علی الله فهو حسْبه ان الله بالغ امْره قدْ جعل الله لکل شیْیء قدْرا"

حکاکی این آیه به عنوان پلاک طلا خواص بسیاری دارد بالخصوص که بر روی عقیق حک شود.

منبع :ایسنا

انتهای پیام/

برچسب:

پیشنهاد ویژه

انگشتر آیه الکرسی

پلاک اسم متبرکه

گردنبند حرز امام جواد

وان یکاد

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت