جواهرات مینیمالیستی

جواهرات مینیمالیستی

برندهای برتر لباس و جواهرات هر روز بیش از قبل در حال زدودن اضافات طراحی های پیشین خود هستند.

فرشاد ستوده نیا(خبر نگار)

1401/06/22 | 00:06

نظری ثبت نشده

جواهرات مینیمالیستی

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)،دنیا در حال کوچک شدن است و هنر زندگی کردن نیز به سمت سادگی پیش می‌رود. دنیای مد و فشن نیز از این امر مستثنی نیست. برندهای برتر لباس و جواهرات هر روز بیش از قبل در حال زدودن اضافات طراحی های پیشین خود هستند.این را می توان در مورد جواهرات مینیمالیستی نیز گفت. 

بنا به تعریف، هر چیزی که یکپارچه‌تر باشد و از لوازم جانبی خود بکاهد جز طراحی های مینی مال محسوب می شود. امروزه تعداد بی‌شماری از برندها در ساخت قطعات تاثیرگذار، از سبک مینیمالیستی، ظریف و بدون دردسر بهره می‌جویند و طراحی های منحصری به فردی ارائه می‌دهند.

 بسیاری از برندهای مینیمالیستی جواهرات، مجموعه کوچکی از طرح‌های جواهرات را ارائه می‌دهند که بر اساس اصول اخلاقی تهیه شده اند. اما یادمان باشد زیبایی این جواهرات در سادگی و کیفیت آنها نهفته است.

این جواهرات زیبا همچنین می توانند مقرون به صرفه باشند. یکی از برندهای معروف در سبک جواهرات مینی مال طرح های سوفی بیل براهه است.

سوفی بیل براهه

 سوفی بیل براهه، طراح جواهرات دانمارکی، بیشتر به خاطر طرح‌های آینده‌نگرش که ظرافت‌های مدرن، کلاسیک و مینیمال را با هم ترکیب می‌کنند، شهرت دارد.  برند او از عشق خانواده اش به نجوم الهام می گیرد.سوفی بیل براهه به آسمان شب پرستاره و  گل ها علاقه ویژه ای دارد.

او می گوید: برای من کار، شیوه بیان افکار و سازماندهی زندگی ام است. او  با اشاره به دفترها و یادداشت هایی که از کودکی نگه داشته است میگوید: بعضی اوقات، فکر می کنم بهترین قطعاتی که ساخته ام قطعاتی هستند که می دانستم تمام زندگی ام هستند در حقیقت این قطعات همیشه در زندگی ام وجود داشته اند و حالا تبدیل به جواهر شده اند.

الهام از آثار هنری هنرمندان

بیل براهه برای طراحی هایش از اثار هنری هنرمندان بزرگ تاثیر می پذیرد. بیل یک بار با  نگاه کردن یک اثر هنری از جورجیا اوکیف مادر مدرنیسم امریکا و دیدن نقاشی زیبای چرخه طلوع آفتاب بر بالای آبهای آزاد ایده ای به ذهنش رسید‌. او سعی کرد در طراحی اش ریتم و تکرار را مد نظر قرار دهد. نتیجه اش گوشواره و گردنبندی بود که مروارید بزرگ آب شیرین را با قاب مرواریدهای کوچک قطره مانند محاصره کرده بود.

منبع الهام دیگرش پرتره ای از اوکیف بود که توسط همسر عکاسش آلفرد استیگلیتز گرفته شده بود. 

بیله براهه یکی دیگر از قطعات جواهر مورد علاقه اش را کولیر د تنیس می داند. یک ردیف ظریف از الماس سفید، نوآورانه و هنرمندانه که اندازه هایشان کنار هم کاهش می یابد. او می گوید: این کار من در عین حال که بسیار کلاسیک است اما مدرن است و من فکر می کنم جواهرات من در صورتی در بهترین حالت هستند که هم کلاسیک و هم مدرن باشند.

بیل براهه، که در حومه هلروپ در کپنهاگ بزرگ شده بود پس از فارغ التحصیلی از کالج هنر سلطنتی لندن نام تجاری خود را در سال ۲۰۱۱ تأسیس کرد.

قبل از ثبت نام در دانشگاه هنر و طراحی، بیل براهه تحصیلات عملی خود را به عنوان یک طلا ساز به پایان رسانده بود. او می‌گوید: من همیشه می دانستم که می خواهم در کار جواهرات وارد شوم. به همین دلیل من به عنوان یک طلافروش و طراح سنتی آموزش دیدم. در حالی که در ابتدای کار به طراحی هایم اعتماد نداشتم.

ترس او بی اساس بود زیرا اولین گوشواره بیل براهه با عنوان کروسان دو لون هنوز هم برای بسیاری خاطره انگیز است. این طرح به عنوان یک جواهر منفرد فروخته شده و دارای هشت الماس براق گرد درخشان در یک خط منحنی است که حاکی از هلال ماه است. گوشواره از نظر نام و مضمون به تایکو ستاره شناس دانمارکی که از نیاکان براهه است اشاره دارد.

علاقه مندگی به صنعت جواهرات

بیل براهه دلیل وارد شدنش در صنعت جواهرات را علاقه اش به الماس می‌داند و می‌گوید: من همیشه شیفته آسمان و ستاره ها بوده ام. از نظر من الماس چیزی است که از زمین می آید اما شبیه یک ستاره کوچک است.

در لیست کوتاه موارد مورد استفاده بیل براهه در طرح هایش نگاهی اشرافی وجود دارد. او تا به امروز با مرواریدها ، الماس ها، طلای زرد و شیشه های شفاف مورانو کار کرده است. خود براهه این را امتیاز کارش میداند و میگوید:

این یکی از مواردی است که باعث می‌شود من نسبت به دیگران بیشتر احساس برتری و امتیاز کنم زیرا اجازه کار با این مواد فوق العاده گرانبها را دارم. من جادوی مروارید را دوست دارم. به نوعی احساس زنده بودن آنها را دارم.

دستکاری طلا نیز برای براهه جذابیت خاصی دارد: من طلا را دوست دارم زیرا مرا شیفته خود می کند. کار با آن بسیار خاص است. برای من گرم کردن طلا و لحیم کاری بسیار جالب است.

 بیله براهه که شرکتش در مرکز کپنهاگ مستقر است، مدت زمان زیادی را در خانه سپری می‌کند. اما جریان خلاقانه او بی وقفه ادامه دارد و مشغول طراحی، تدوین و پرداخت مفاهیم جدید است. او میگوید: در ابتدای کار و طراحی هر قطعه ایی، من کاملاً مردد هستم اما کم کم اعتماد به نفسم را پیدا می‌کنم.

منبع:https://editorialist.com/fashion/minimalist-jewelry/

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

جواهرات مینی مالیستی

دنیای مد و فشن

سوفی بیل براهه

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت