جواهرات چند کاره!

جواهرات چند کاره!

میتوانید چند جواهر را همزمان، تنها با یکبار پرداخت داشته باشید! اما چگونه..؟

رویا شاهدایی زاده(نویسنده)

1401/09/26 | 00:09

نظری ثبت نشده

جواهرات چند کاره!

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)،پس از جنگ جهانی در سال  و 1929 با ظهور سبک تازه‌ای با نام آرت دکو، رکود شدید اقتصادی رخ داد و باعث تبدیل شدن جواهرات به یک کالای لوکس و غیرضروری برای جامعه زنان شد، به همین منظور شرکت‌های طراحی و ساخت جواهر تصمیم گرفتند با نوآوری و خلاقیت، محصولی طراحی کنند که بتوان با بودجه کم آن را تهیه کرد و درعین‌حال قابلیت تبدیل شدن به سایر اجزای جواهر را داشته باشد.

به عنوان مثال قسمتی از گردنبند را بردارید و تبدیل به سنجاق سینه کنید.

انواع جواهرات چند کاره

در دهه 1930، Boucheron گیره هایی ساخت که به هم متصل می‌شدند و یک سنجاق سینه را تشکیل می‌دادند.

جواهرات چند کاره!

جواهرات قابل تبدیل به زنان این امکان را میداد تا درطول روز از قطعه‌ای ارزشمند به عنوان زیرورآلات روزانه استفاده کنند و در شب بتوانند همان قطعه را به عنوان زیوری برای مهمانی تبدیل کنند.

گردنبند/دستبند زیپ مشهورترین قطعه جواهرات قابل تبدیل است. دوشس ویندزور این ایده را در اواسط تا اواخر دهه 1930 به Van Cleef & Arpels پیشنهاد کرد و طراحان سالها روی آن کار کردند و یک قطعه کاربردی را در سال 1951 تحویل دادند. طراحی و ساخت زیپ از فلز گرانبها، اولین مورد بود و شاهکار فوق العاده دشواری که صنعتگران بیش از یک دهه طول کشید تا آن را کامل کنند.

جواهرات چند کاره!

یک آویز (گردنبند بلند) ساخته شده توسط مزون Trabert & Hoeffer-Mauboussin، در حدود سال 1935، به پنج قطعه جواهر تبدیل می شود: یک سنجاق سینه (که می تواند به عنوان گیره استفاده شود)، دو دستبند و دو گیره.

جواهرات چند کاره!

طراحی و ساخت این سبک از جواهرات به طراحی هوشمندانه، ساخت و مهندسی حرفه‌ای نیاز دارد، اما اگر قابلیت عرضه این سبک از محصولات را داشته باشید می‌توانید خود را نسبت به سایر افراد متمایز کنید.

در این رابطه بیشتر بخوانید :

آرت دکو، جواهرات ساختارشکن

جواهرات فرانسوی برای کمک به زنان و کودکان لبنان

جواهرات، رنگ‌ها و داستان‌های عجیب برند کنستانتین وایلد

منبع : https://4cs.gia.edu/en-us/

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

جواهر

جواهرات چندکاره

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت