تلفیق هنر معماری و جواهرات

تلفیق هنر معماری و جواهرات

مفهوم جواهرات معماری در حدود دهه 1960 شروع به ظهور کرد.

رویا شاهدایی زاده(نویسنده)

1401/10/04 | 00:10

نظری ثبت نشده

تلفیق هنر معماری و جواهرات

اکثر معماری جواهرات توسط نام های تجاری لوکس مانند Cartier، Bulgari، و  Tiffany تولید می‌شد و از سبک مدرن استقبالی به عمل نمی‌آمد، این گروه از زیورآلات در استودیوهای شخصی تولید، و به فروش می‌رسید. همین روند باعث شکستن مرزهای سنتی در طراحی و تغییر سلیقه‌ مشتریان شد.

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)،قبل از گرم شدن بازار جواهرات معماری، معمولا بکارگیری موادی چون فولاد،  فلزات ارزان قیمت، چوب، بتن و پلاستیک مرسوم بوده تا قیمتی بودن متریال، چراکه هدف اصلی توجه به جنبه هنری اثر خلق شده و تصویر مناظر معماری بوده است، برندهای بزرگ هم راه ایجاد تغییر و طراحی جواهرات جدید را الهام از سازه‌های شهری می‌دیدند که اینبار با فلزات و سنگ‌های قیمتی ساخته شده باشد.

برخی از عناصر تعیین کننده جواهرات معماری عبارتند از: خطی بودن، گنجاندن عناصر هندسی، عناصر ساختاری پنهان، و استفاده از عمق متفاوت برای انتقال حس طراحی سه بعدی و کنار گذاشتن طرح‌های دوبعدی.

 زیباترین کالکشن‌های جواهرات معماری به برند فرانسوی شومه Chaumet متعلق است. این برند دوکالکشن به نام‌های پرسپکتیو و گنجینه‌های دیگر، دارد که از طرح‌های اسلیمی، دوره رنسانس ایتالیا و موارد زیاد تاریخی که میتوان به سبک مدرن پیوندشان داد، الهام گرفته است. و طرح‌های خود را با سنگ‌های قیمتی به نمایش گذاشت.

تلفیق هنر معماری و جواهرات

هر برندی باید سبک خود را در معماری جواهرات پیدا کند تا بتواند دیدگاهی واقعاً شخصی بسازد. در این مجموعه،

شومه-Chaumet بار دیگر ثابت کرد که هر چیزی ممکن است.

این باره بیشتر بخوانید:

جواهرات چند کاره!

سفیران برند تیفانی

کمپین تبلیغاتی کارتیه/عشق همه چیز است

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

جواهرات

معماری جواهرات

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت