تلفیق هنر معماری و جواهرات
مفهوم جواهرات معماری در حدود دهه 1960 شروع به ظهور کرد.
رویا شاهدایی زاده(نویسنده)
1401/10/04 | 00:10
اکثر معماری جواهرات توسط نام های تجاری لوکس مانند Cartier، Bulgari، و Tiffany تولید میشد و از سبک مدرن استقبالی به عمل نمیآمد، این گروه از زیورآلات در استودیوهای شخصی تولید، و به فروش میرسید. همین روند باعث شکستن مرزهای سنتی در طراحی و تغییر سلیقه مشتریان شد.
به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)،قبل از گرم شدن بازار جواهرات معماری، معمولا بکارگیری موادی چون فولاد، فلزات ارزان قیمت، چوب، بتن و پلاستیک مرسوم بوده تا قیمتی بودن متریال، چراکه هدف اصلی توجه به جنبه هنری اثر خلق شده و تصویر مناظر معماری بوده است، برندهای بزرگ هم راه ایجاد تغییر و طراحی جواهرات جدید را الهام از سازههای شهری میدیدند که اینبار با فلزات و سنگهای قیمتی ساخته شده باشد.
برخی از عناصر تعیین کننده جواهرات معماری عبارتند از: خطی بودن، گنجاندن عناصر هندسی، عناصر ساختاری پنهان، و استفاده از عمق متفاوت برای انتقال حس طراحی سه بعدی و کنار گذاشتن طرحهای دوبعدی.
زیباترین کالکشنهای جواهرات معماری به برند فرانسوی شومه Chaumet متعلق است. این برند دوکالکشن به نامهای پرسپکتیو و گنجینههای دیگر، دارد که از طرحهای اسلیمی، دوره رنسانس ایتالیا و موارد زیاد تاریخی که میتوان به سبک مدرن پیوندشان داد، الهام گرفته است. و طرحهای خود را با سنگهای قیمتی به نمایش گذاشت.
هر برندی باید سبک خود را در معماری جواهرات پیدا کند تا بتواند دیدگاهی واقعاً شخصی بسازد. در این مجموعه،
شومه-Chaumet بار دیگر ثابت کرد که هر چیزی ممکن است.
این باره بیشتر بخوانید:
جواهرات چند کاره!
سفیران برند تیفانی
کمپین تبلیغاتی کارتیه/عشق همه چیز است
انتهای پیام/
ترند
پیشنهاد ویژه
جواهرات
معماری جواهرات
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده