شکوه جواهرات یک خواننده مشهور

شکوه جواهرات یک خواننده مشهور

کلکسیون طلا و جواهرات تیلور سوئیفت (بخش اول)

علی اصغر کشانی(دبیر خبر)

1401/12/07 | 00:12

نظری ثبت نشده

شکوه جواهرات یک خواننده مشهور

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)،برای آشنایی بیشتر با جواهرات این خواننده مشهور بهتر است بدانیم که تیلور، خواننده و ترانه سرای شهیر آمریکایی، در سن بیست و پنج سالگی، یکی از اعضای میلیونرهای معروف جهان است و کلکسیون طلا و جواهراتش، همواره مورد نظر فعالان مد و مجلات تبلیغات و علاقمندان جواهرات قرار گرفته است.

سلبریتی صنعت طلا و جواهر با یک شخصیت موثر و شهرت جهانی

تیلور سوئیفت زادهٔ دسامبر ۱۹۸۹ خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی که در شهر وایومیسینگ پنسیلوانیای ایالات متحده بزرگ شددر نه‌سالگی، سوئیفت به تئاتر موزیکال علاقه‌مند شد و در چهار نمایش آکادمی تئاتر جوانان برکس نقش‌آفرینی کرد.[۱۷] او همچنین به‌طور منظم برای یادگیری درس‌های خوانندگی و بازیگری به شهر نیویورک سفر می‌کرد.

بعداً او روی موسیقی کانتری با الهام از ترانه‌های شنایا توین تمرکز کرد او در سن چهارده‌سالگی برای پیشرفت در موسیقی  سبک کانتری به نشویل تنسی نقل مکان کرد، ظرف یک دهه اخیر، با شهرت جهانی همراه شد و اکنون در صنعت مد و پوشاک و حتی طلا و جواهر، یک شخصیت ژورنالیستی و موثر و یک سلبریتی با نفوذ است. 

صفحه اینستاگرام او ۴۹ میلیون دنبال کننده دارد.

جایگاه تیلور سوئیفت

رولینگ استون موسیقی  سبک کانتری سوئیفت را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تأثیرات موسیقی پاپ در دههٔ ۲۰۱۰ ذکر کرد و او را در رتبهٔ هشتادم در فهرست ۱۰۰ برترین هنرمندان کانتری تمام دوران‌ها قرار داد. کوارتز سوئیفت را مهمترین هنرمند نسل هزاره دانست.

 اجرای روی صحنه او با گیتار به «فاکتور تیلور سوئیفت» کمک کرد، پدیده‌ای که رسانه‌ها افزایش فروش گیتار به زنان، جمعیتی که قبلاً نادیده گرفته‌شده بودند را به آن نسبت می‌دهند. ناشرها آلبوم‌های سوئیفت با فروش میلیونی در دههٔ ۲۰۱۰، به‌دنبال کاهش فروش فیزیکی آلبوم‌ها را یک ناهنجاری در غالب شدن رسانه جاری بر صنعت موسیقی می‌سنجند. او تنها هنرمندی است که چهار آلبومش در یک هفته بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته‌اند.

از نظر مجله نیویورک، آمار فروش میلیونی سوئیفت ثابت می‌کند که او «کسی است که به‌خواست خود صنعت موسیقی را خم می‌کند». به‌گفته رولینگ استون، مخالفت سوئیفت در برابر حقوق کم سرویس‌های عامل پخش و تلاش برای به‌دست آوردن مالکیت مسترهایش دو لحظهٔ تأثیرگذار برای صنعت موسیقی در دههٔ ۲۰۱۰ بوده‌است. سوئیفت بیش از ۵۰ میلیون آلبوم و ۱۵۰ میلیون تک‌آهنگ در سراسر جهان به‌فروش رسانده‌است. او بیش از ۱۱۴ میلیون نسخه در مصرف آلبوم جهانی گردآوری کرده‌است، که شامل ۷۸ میلیارد استریم است.

سوئیفت دارای بیشترین آلبوم شماره یک در جدول بریتانیا و ایرلند برای یک هنرمند زن در این هزاره است، و با درآمد ۱۵۹٬۰۰۰٬۰۰۰ رنمینبی از آثارش، پرفروش‌ترین هنرمند تمام دوران در پلت‌فرم‌های موسیقی دیجیتال چین است.[۴۷۶] او تنها هنرمند زنی است که در یک روز بیش از ۱۰۰ میلیون استریم جهانی دریافت کرده‌است.

سوئیفت با تور استادیومی اعتبار (۲۰۱۸) رکورد پرفروش‌ترین تور آمریکای شمالی در تمام دوران‌ها را شکست، و پردرآمدترین تور در دههٔ ۲۰۱۰ است که توسط هنرمند زن برگزار می‌شود. او به‌ترتیب با ۶۹ و ۳۱ ترانه، بیشترین ورودی و بیشترین ورودی همزمان از هنرمند زن در جدول بیلبورد جهانی ۲۰۰ را دارد.

سوئیفت همچنین در لیست‌های مختلف سنجش قدرت قرار گرفته‌است. تایم او را در فهرست ۱۰۰ فرد تأثیرگذار در جهان در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۵، ۲۰۱۹ قرار داده‌است.  

سوئیفت جستجو شده‌ترین هنرمند موسیقی‌دان زن در گوگل در سال ۲۰۱۹و پردرآمدترین موسیقی‌دان زن دههٔ ۲۰۱۰ با درآمد ۸۲۵ میلیون دلار بود. در سال ۲۰۲۱، فوبرز دارایی خالص سوئیفت را ۵۶۰ میلیون دلار تخمین زد. در ۱۸ مۀ ۲۰۲۲، دانشگاه نیویورک به او به خاطر دست‌آوردهایش دکترای افتخاری هنر اعطا کرد.

ست جواهرات

ست جواهراتی که تیلور سوئیفت در مراسم مختلف ازجمله گرمی اواردز بر تن می کند، همواره مورد شکار دوربین های خبرنگاران و روی جلد نشریات معروف می شود. علاقه وی به الماس و گوشواره های ظریف کار شده الماس با طلا، یکی از جذاب ترین بخش های کلکسیون این شخصیت با چشمان خمار گربه ای به شمار می رود.

خوانندگان و بازیگران هالیوودی به دلیل محبوبیت فراوانی که دارند همیشه در چشم طرفداران و عکاسان هستند، هنرمندانی که باید به ظاهر و نوع پوشش خود نسبت به یک فرد عادی جامعه توجه بیشتری کنند و تا میتوانند به خود برسند. این موضوع در استفاده این چهره های مشهور از جواهرات بیشتر مشهود است.

حالا و در بخش اول این بررسی نگاهی به بخش هایی از کلکسیون جواهرات این هنرمند مشهور دنیا می اندازیم و آن را مورد واکاوی قرار می دهیم:

در عکس زیر در سمت راست، یکی از جواهرات " لورین شوارتز " طراح جواهرات معروف را مشاهده می کنیم. تیلور سوئیفت این گردنبند قیمتی رنگارنگ را در پنجاه و نهمین مراسم GRAMMY در سال 2016 در لس آنجلس بر گردن خود آویخت. گردنبندی شبیه دستمال گردن که رنگهای آبی درونش با رنگ چشمان تیلور و قرمزها با رژ لب بورژوای او و زردها با موهای بلوندش درهم آمیزی شده است.

در تصویر سمت چپ، گردنبند الماس سیاه که از برند NOUDAR را می بینیم که او در زمان شصت و چهارمین دوره جایزه BMI TOP در سال 2016 در کالیفرنیا بر تن کرده بود.

کنتراستی بی نظیر از  آرایش بدوی او با فلزی که گویا وظیفه محافظت از او را ایفا می کند. یک بیانگری توحش آمیز از طراحان نودار که بی شک نمونه کاملی از خطوط مدرن در تقابل با سطوح به هم ریخته گیسوان اوست.

در عکس زیر  گوشواره گل میخ STUD اپال سبز رنگ از کلکسیون جواهرات تیلور را می بینیم که از برند لورین شوارتز گرفته شده است این جواهرات کم نظیر در پنجاهمین مراسم GRAMMY در سال 2015 بر تن تیلور جلوه گر شد.

گوشواره هایی شبیه به بدنه صدفهای دریا که با رنگ لاجوردی لباس شب تیلور و همینطور آبی های بی انتهای چشمانش قرینه شده است. چیزی که جاذبه های جواهرات او ررا صد چندان دیدنی تر می کند.

در تصویر زیر، طلا و جواهرات الماس تیلور که با لباس مدرن نقره ای و بی نظیرش ست شده مربوط به مراسم GRAMMY در سال 2014 است. در این پرو گرمی، آنچه بیش از هر چیز توجه دنیای مد را به خود جلب کرد گوشواره ای از الماس های چشم نواز در قاب طلای سفیدی بود که از فرط سنگینی  لاله گوش های تیلور را به پایین می کشاند.

گوشواره ای که در بکراندش موهای پیچ و تاب خورده او را نمایانتر معرفی می کرد. در انگشت وسط او هم نمونه بی همتایی از انگشتر طلایی رنگی جلوه نمایی می کرد که هنر طلاسازان آمریکایی را به رخ می کشید.

 در عکس زیر  تیلور سراغ حلقه ای با ترکیب T-S که ابتدای نام و نام خانودگی اش است رفت الماس های ریز به کار رفته در نام او روی حلقه و اختلاف سطح نام کوچک و نام خانوادگی او برای طراح حلقه اختصاری او را به سبک "حلقه آریاگان" شاهکار اسرارآمیز طراحی جواهرات پادشاهان ایلام(متعلق به حدود هزاره دوم قبل از میلاد مسیح) و بی شک طراح با الهام از سبک و سیاق آن  اثر سرگیجه آور کشف شده در بهبهان خوزستان و از ایالات مهم دوره ساسانی در منطقه جنوب غربی ایران بوده است.

هر چند تناسبی میان لاک قرمز دستان تیلور با این طلای خورشید رنگ دیده نمی شود اما تیپ اسپورت تیلور با عینک ویفری با قاب سفید و ترکیب پوشاک و سبک موهای او در راستای این انگشتر تین ایجری است.

 

ناگفته نماند که این استایل کژوال بی شباهت به دنیای ترانه ۲۲ است، ترانه‌ایشکه او آن را  به عنوان چهارمین تک آهنگ برای آلبومش سرخ منتشر کرد.

متن این آهنگ اشعار شادی در حال و هوای۲۲ ساله شدن را توضیح می‌دهد. برای این فضا او به مجله بیلبورد گفت: برای من ۲۲ ساله شدن یکی از سال‌های مورد علاقه زندگیم هست، شما به اندازه کافی میدونید، شما به اندازه‌ای هستید که برای زندگیتان برنامه‌ریزی کنید.

شما به اندازه کافی جوان هستید که بدونید سوال‌های پاسخ داده نشده هستند.برای همین هم ۲۲ ساله شدن چیزهای زیادی به من آموخته است.

پنجمین بررسی جواهرات تیلور به حلقه زمرد 300 هزار دلاری و کلمبیایی که او در مراسم جوایز موسیقی آمریکا بر دست داشت اختصاص دارد. شاخص زمردها کلمبیایی هستند که مشهورترین زمردها به این کشور تعلق دارند.

کشور کلمبیا در آمریکای جنوبی، در صدر کشورهای تولیدکننده زمرد جهان قرار دارد. حدود ۱۵۰ ذخیره زمرد در این کشور شناخته شده است و برندهای مشهور مد در آمریکا علاقه وتافری به این زمردها دارند. باستانیان عقیده داشتند این گوهر برای صاحب خود پاکدامنی و نجابت به ارمغان آورده، او را از ارواح شیطانی مصون می‌دارد.

در یونان باستان، زمرد بسیار مورد احترام بود ،ولی در روم کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت و به ندرت کاربرد پیدا می‌کرد. شاید دلیل استفاده تیلور توجه به این خواص از زمرد هم بوده باشد باید توجه داشت که در گذشته‌های دور، گوهرهای اصل بیش از آنکه به عنوان زیور استعمال شوند، جنبه دارویی داشتند و پزشکان، آن‌ها را تجویز می‌کردند. به ویژه برای زمرد خاصیت دارویی و شفابخشی بیش از گوهرهای دیگر قایل بودند .

در برخی فرهنگها زمرد هدیه مرسوم پنجاه و پنجمین سالگرد ازدواج به‌شمار می‌رود. همچنین در برخی دیگر از فرهنگهای بشری زمرد به عنوان گوهر بیست و سی و پنجمین سالگرد ازدواج استفاده می‌شود. شاید تیلور هم این ست جواهرات را تا آن زمان نگه دارد و به هدیه ای که همسر آینده اش به او می دهد.

 

بیشتر بخوانید:

آدم‌معروف‌های کلکسیون دار

نقش شهرت بازیگران و هنرمندان در گسترش فروش طلا و جواهر در دنیا

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

کلکسیون جواهرات

تیلور سوئیفت

جواهرات تیلور

ست جواهرات

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت