جستجوی عتیقه با فلزیاب

جستجوی عتیقه با فلزیاب

گوشواره‌های طلایی مرصع و یک سنجاق لباس طلایی که به شکل سکه‌های اسلامی ساخته شده از مهم‌ترین اشیاء این مجموعه هستند.

علی اصغر کشانی(دبیر خبر)

1401/12/08 | 00:12

نظری ثبت نشده

جستجوی عتیقه با فلزیاب

جستجوی عتیقه با فلزیاب در برخی از کشور‌های اروپایی تحت شرایط خاصی قانونی و مجاز است. در برخی ایالات آلمان تنها افرادی می‌توانند به این کار اقدام کنند که دورۀ کارآموزی باستان‌شناسی را گذرانده و آزمون آن را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند.

به گزارش گلدنیوز،آندریاس به محض مشاهدۀ سکه‌های نقره و چند شیء طلایی، مسئولان مربوطه را در جریان قرار داد تا محل را به طور کامل کاوش کنند. در نتیجۀ این کاوش یک گنجینۀ قابل توجه از آثار عتیقه به دست آمد. حدود ۳۰ سکۀ نقره به همراه گوشواره‌ها، انگشتر‌ها و دو سنجاق لباس طلایی از جملۀ آثار کشف شده بودند. بقایایی از کیسه‌های پارچه‌ای حاوی این اشیاء نیز پیدا شد.

گوشواره‌های طلایی مرصع و یک سنجاق لباس طلایی که به شکل سکه‌های اسلامی ساخته شده از مهم‌ترین اشیاء این مجموعه هستند.

قدمت سکه‌ها به زمان والدمار دوم، پادشاه دانمارک می‌رسد که بین سال‌های ۱۲۰۲ تا ۱۲۴۱ میلادی حکومت می‌کرد. برجسته‌ترین اشیاء این مجموعه دو گوشوارۀ طلایی مرصع با انواع سنگ‌های قیمتی هستند. گوشواره‌ها به سبک جواهرسازی بیزانسی ساخته شده‌اند و احتمالا حدود ۱۰۰ سال قدیمی‌تر از سکه‌ها هستند.

آرایه ها و زیورآلات در دوره قاجار/قسمت دوم

سنجاق لباس طلایی و مدوّری که به شکل سکه ساخته شده نیز مورد جالب توجه دیگری است که در این مجموعه یافت شده. شکل این سنجاق تقلیدی از دینار‌های طلایی مربوط به خلافت «موحدون» است که حدود ۹۰۰ سال قبل در شمال آفریقا حکومت می‌کردند.

محلی که این کشف در آن صورت گرفته در حدود ۱۰۰۰ سال قبل یعنی در عصر وایکینگ‌ها یک شهر مهم تجاری با نام هدیبی (Hedeby) بوده که مسیر تجارت بین اسکاندیناوی و سایر بخش‌های اروپا از آن‌جا عبور می‌کرده است. احتمالا این گنجینه در زمان حملۀ اسلاو‌ها به این منطقه در زیر خاک مدفون شده است.

بیشتر بخوانید:

عتیقه یابی در دوره قاجار

حلقه طلای یک وایکینگ به طور اتفاقی در یک حراجی پیدا شد

خبرگزاری صداسیما

انتهای پیام/

اخبار صنعت طلا و جواهر در استان ها:

گنج

عتیقه

سنجاق سینه

فلز یاب

گوشواره طلایی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت