انگشتر سولیتر چیست؟

انگشتر سولیتر چیست؟

مشخصه این انگشتر تک‌نگین درشت آن است و محبوبیت بسیار زیادی دارد.

علی اصغر کشانی(دبیر خبر)

1402/01/14 | 00:01

نظری ثبت نشده

انگشتر سولیتر چیست؟

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)،انگشتر سولیتر در اصل یک حلقه ساده است که فقط یک تک‌نگین در وسط آن قرار می‌گیرد. معمولا هیچ نگین ریز و درشت دیگری روی آن نصب نمی‌کنند تا نگین وسط خودش را بهتر نشان دهد. این انگشتر به‌خاطر ظاهر کلاسیک و مینیمال خود بسیار محبوب است و اصلی‌ترین کاربرد آن به‌عنوان انگشتر نامزدی است.

بیشتر بخوانید:

ایجاد ۱۸۰شغل برای ساخت یک انگشتر

 جواهرات برند بوچلاتی

بر اساس تعریف انجام شده توسط انجمن و موسسه گوهرشناسی آمریکا (GIA)

سولیتر به قطعه جواهری گفته می‌شود که شامل یک قطعه الماس بر روی خود باشد . این جواهری می‌تواند شامل انگشتر، گوشواره، گردنبند، سنجاق‌سینه و حتی انگشتر های مردانه نیز باشد.

البته بنابر آنچه در بین عموم مردم رواج پیداکرده  سولیتر به معنای انگشتر نامزدی با یک قطعه الماس و یا کریستال است.

امروزه و با تغییر صنعت مد و جواهرسازی هر نوع حلقه‌ای با نگین الماس یا کریستال با هراندازه و هر تراشی در دسته انگشتر های سولیتر قرار می‌گیرند.

تاریخچه

تاریخچه انگشترهای سولیتر به روم باستان بازمی‌گردد. در آن زمان، انگشترهای طلا با الماس‌های تراش‌نخورده و صیقل‌نداده ارزش بسیار زیادی داشتند. حلقه نماد زندگی و ابدیت بود و برای تعهد بین یک زوج به کار می‌رفت.

اولین بار در سال ۱۴۷۷، یک آرچدوک اتریشی برای خواستگاری از محبوبش از حلقه الماس استفاده کرده بود. بعد از آن بود که این مدل حلقه به‌عنوان نماد جهانی انگشتر نامزدی محبوب شد. البته برخی هم می‌گویند محبوبیت این حلقه‌ها به‌دلیل کشف معادن الماس در آفریقا در دوران ویکتوریا بوده است.

انگشتر سولیتر ساده

انگشتر سولیتر اکسترا

انگشتر سولیتر اکسترا

    مزایای استفاده از سولیتر

    • زیبایی چشم گیر تک نگین در حلقه های نامزدی سولیتر
    • امکان ساخت انگشتر سولیتر در شکل ها و ابعاد و تراش های مختلف، با توجه به سلیقه و بودجه شما
    • تمیز کردن و نگهداری آسان آنها

    معایب استفاده از سولیتر

    • انگشترهای سولیتر بنا به نوع طراحی ممکن است دارای لبه های تیز یا پایه بلند باشند، که به لباس شما و اشیای دیگر گیر می کند.
    • با گذر زمان، پایه نگین انگشتر ممکن است لق شود و الماس آن بیفتد. هر سال یکبار با مراجعه به جواهر فروشی ها پایه انگشتر را چک کرده و در صورت لزوم محکم کنید.
    • سولیتر گرد

    در مدل انگشتر سولیتر گرد از نوع برش دادن معروف برلیان استفاده می گردد. این نوع برش سبب خلق محبوب ترین انگشترهای سولیتر می شود. اگر به دنبال استفاده از طرح های کلاسیک هستید، بهتر است تا نوع انگشتر سولیتر گرد را امتحان کنید.

    • سولیتر پرنسس

    دومین سبک کاری و مدلی که می توانیم در خصوص آن صحبت کنیم با نام انگشتر سولیتر پرنسس شناخته می شود. در این مدل نیز از نوع برش معروف پرنسسی استفاده می شود که اگر بخواهیم از لحاظ محبوبیت آن را مورد سنجش و بررسی قرار دهیم، در دومین جایگاه قرار می گیرد. در انگشترهای سولیتر که دارای برش های پرنسسی هستند، بیشتر از 70 وجه را می توانید پیدا کنید که دارای درخشندگی خیره کننده ای هستند. این سبک می تواند برای کسانی که به دنبال طرح های مدرن هستند گزینه بسیار خوبی باشد.

    • سولیتر زمرد

    مورد بعدی با نام سولیتر زمرد شناخته می شود. سولیتر زمرد در حقیقت دارای برش مستطیلی شکلی است که بر روی یک انگشتر تک نگین انجام می شود. این نوع از انگشتر این روزها بسیار محبوب شده و توسط هنرپیشه ها و افراد معروف زیادی استفاده می شود.

    • سولیتر بیضی

    مدل بعدی که می توانیم از آن نام ببریم با نام سولیتر بیضی شناخته می شود. این سولیتر دارای یک تک نگین بیضی شکل است و برای آن که دست و انگشتان شما را کشیده تر از حالت عادی نشان دهد، می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

    • سولیتر مارکیز

    مدل پنجم را با نام سولیتر مارکیز می شناسند. این نوع از سولیتر را نیز که یکی از برش های شناخته شده الماس است می توان گفت که ترکیبی از برش نرم بیضی و برش هایی با گوشه های تیز پرنسسی است. در حقیقت همین ترکیب منحصر به فرد است که سبب شده است تا انگشترهای مارکیز بسیار خاص و منحصر به فرد باشند.

    • سولیتر قلبی

    مدل ششم که مدل آخر انگشترهای سولیتر می شود نیز با نام سولیتر قلبی شناخته می شود. در حقیقت با توجه به شکل این نوع از انگشترها می توانیم بگوییم که سولیترهای قلبی شکل می توانند عاشقانه ترین حالت ممکن انگشترها باشند.

    بیشتر بخوانید:

    رکورد گینس بیشترین تعداد الماس بکار رفته در یک انگشتر!

    شانس پیدا کردن انگشتری که در ساحل اقیانوس گم می‌شود چقدر است؟

    انتهای پیام/

    برچسب:

    ترند

    پیشنهاد ویژه

    انگشتر

    موسسه گوهرشناسی آمریکا

    انگشتر سولیتر

    سولیتر

    صنعت مد و جواهرسازی

    اخبار مرتبط


    نظرات

    نظردهی

    دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

    کامنتی برای این پست وجود ندارد

    برترین مطالب

    لیست قیمت