تخم‌مرغ ۱۳۰ پوندی عید پاک با روکش طلا

تخم‌مرغ ۱۳۰ پوندی عید پاک با روکش طلا

تولید ۳۰ شکلات تخم‌مرغی‌شکل با ورقه‌های طلا که هریک از آن‌ها حدود ۱۳۰ پوند معادل ۱۸۰ دلار قیمت دارد.

علی اصغر کشانی(دبیر خبر)

1402/01/21 | 00:01

نظری ثبت نشده

تخم‌مرغ ۱۳۰ پوندی عید پاک با روکش طلا

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)،این ممکن است منحصربه‌فردترین شکلات تخم‌مرغی عید پاک باشد که در بازار موجود است.

در آستانه عید پاک در بریتانیا، شکلات‌های تخم‌مرغی لوکسی که به‌مناسبت این جشن مذهبی تولید می‌شوند، درحال افزایش است؛ اما یکی از گران‌قیمت‌ترین شکلات‌های تخم‌مرغی‌شکل را می‌توان در قنادی بیرلی پیدا کرد.

این قنادی که ژانویه سال جاری در چلسی‌گرین لندن درهای خود را به‌روی مشتریان باز کرد، درحال تولید ۳۰ شکلات تخم‌مرغی‌شکل با ورقه‌های طلا است که هریک از آن‌ها حدود ۱۳۰ پوند معادل ۱۸۰ دلار قیمت دارد.

۸۰ درصد این شکلات‌ها با وزن حدود ۲۵۵ گرم، از شکلات تلخ فیلیپین ساخته شده و فرایند تولید آن‌ها سه ماه طول کشیده است.

عروس طلایی چینی ها

بودای طلایی

تخم‌مرغ ۱۳۰ پوندی عید پاک با روکش طلا

اندرو بیکر، نویسنده حوزه شکلات و از داوران جوایز شکلات، به روزنامه تلگراف گفت که این ممکن است منحصر به‌ فردترین شکلات تخم‌مرغی عید پاک باشد که در بازار موجود است.

وی افزود که به‌ندرت پیش می‌آید شکلات تخم‌مرغی عید پاک از شکلات «دانه تا تخته» (Bean-to-bar) درست شود.

اصطلاح «دانه تا تخته» به شکلات‌هایی اطلاق می‌شود که صنعتگران بر تمام مراحل تولید آن، از انتخاب دانه‌های کاکائو تا بودادن، پردازش و تکمیل نهایی شکلات، نظارت دارند.

شکلات‌های تخم‌مرغی‌ عید پاک معمولا در مقیاس بزرگ، با شکلات‌های فله‌ای، اغلب از مکان‌های نامشخص، به‌همراه مقدار زیادی چربی و شکر، در طعم‌هایی تولید می‌شوند که اکثر مصرف‌کنندگان بپسندند.

به عقیده بیکر، یک شکلات تخم‌مرغی‌ با درصد بالای کاکائو از یک منطقه خاص، بسیار متمایز خواهد بود.

بیکر پیشنهاد‌های دیگری نیز برای شکلات‌های لوکس عید پاک دارد. فروشگاه لوکس هرودز در نمایشگاه عید پاک خود شکلات تخم‌مرغی پرطاووسی با قیمت ۳۰۰ دلار عرضه می‌کند که حدود دو کیلوگرم شکلات شیری پرشده با نان و کره را در یک پوسته طلایی خالدار پیچیده است. 

قیمت شکلات تخم‌مرغی هتل‌شکلات نیز که به‌دلیل اندازه‌اش تخم شترمرغ نامیده شده است، برای حدود یک کیلوگرم شکلات باکیفیت و میزان کاکائوی بالا، حدود ۱۰۰ دلار است.

تخم‌مرغ ۱۳۰ پوندی عید پاک با روکش طلا

شکلات‌های کلاریج نیز که با الهام از هنر آرت‌دکو (هنر تزئینی) از بهترین کیفیت شیر کارخانه والرونا و شکلات سفید یا تلخ تهیه می‌شوند و تولید هر کدام از آنها سه روز طول می‌کشد، حدود ۸۰ دلار قیمت دارند.

اما در بین همه این‌ها، قنادی بیرلی رتبه اول تخم‌مرغ‌های عید پاک را به دست آورده است.بیکر که همچنین یکی از داوران جوایز شکلات است، می‌گوید محصول قنادی بیرلی بسیار انحصاری است، زیرا آن‌ها طی همکاری با شکلات‌سازان ویژگی‌های شکلات - نه‌تنها درصد کاکائو، بلکه همچنین مشخصات دانه‌های شکلات فیلیپینی- را که می‌خواستند، مشخص کردند. او افزود که این حتی در بالاترین سطح بازار شکلات نیز یک امر عادی نیست. مواد اولیه‌ این‌چنینی به‌سختی به دست می‌آیند و مطمئنا ارزان نیستند.

بیشتر بخوانید:

فابرژه /کمپانی معروف روسی

گرجستان و اسطوره های طلایی

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

عید پاک

شکلات

شکلات‌های تخم‌مرغی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت