به گزارش
گلدنیوز،سالها از آن روز که جواهرسازی تنها با طلا و زمرد و سرویسهای درخشان و زیورآلات پشت ویترین شناخته میشد میگذرد، جواهرسازان مدرن مثل ستارهها در آسمان جواهرسازی میدرخشند بی آن که زمرد یا برلیانی در میانه یک انگشتر طلا نشانده باشند.
جهان این هنر آن قدر بزرگ شده که دیگر با معیارهای سنتی قابلشناسایی نیست و هر هنرمند فرصت دارد تا روایت خود را خلق کند یا به قول «نیلوفر مرندی»؛ «دستخط خودش را پیدا کند.»
نیلوفر مرندی متولد ۱۳۶۶ بابل است، در دانشگاه صنایعدستی خوانده و پس از آن بلافاصله وارد مقطع ارشد در رشته پژوهش هنر شد، او که نزدیک به یک دهه پیش به عنوان یک کار آفرین در عرصه صنایع دستی برند شخصیاش را در جواهرسازی راهاندازی و ثبت کرده، چند سالی است که در دو دانشگاه پیام نور و دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران به آموزش جواهرسازی نیز اشتغال دارد.
زیورآلات او یک نشانهی شاخص دارند که او را از دیگر جواهرسازان متمایز میکند؛ «روایتگری»؛ او در آثارش به روایت داستانها و اسطورههای ایرانی میپردازد و از قصههای ایران و جهان، زیورآلاتی میسازد که نهتنها زیور هستند؛ بلکه مفهومی در درونشان نهفته است، مفهومی که در ارتباط با مخاطب بازگو میشود.
بیشتر بخوانید:
شناخت انواع زنجیر طلا
فیروزه کوبی هنری اصیل
منبع:ایسنا
انتهای پیام/
نظری ثبت نشده