رابطه پول و طلا در تاریخ

رابطه پول و طلا در تاریخ

در واقع، طلا تا حد زیادی مسئول ایجاد مفهوم پول به خودی خود بود و باعث پیدایش برخی از اولین سکه‌های طلا در 700 قبل از میلاد شد.

امیر کشانی(سردبیر)

1402/03/31 | 00:03

نظری ثبت نشده

رابطه پول و طلا در تاریخ
رابطه پول و طلا از آنجائی آغاز می شود که قبل از معرفی پول کاغذی ، سکه های طلا در بسیاری از کشورها به عنوان ارز در گردش بودند و هنگامی که پول کاغذی معرفی شد، ارزها همچنان ارتباط صریح خود با طلا را حفظ کردند. به گزارش گلدنیوز به نقل از شورای جهانی طلا ، طلا در ابتدایی ترین و طبیعی ترین حالت خود - در نهرها و زمین های دنیای باستان - کشف شد و طلا یکی از اولین فلزات گرانبهای شناخته شده برای بشر است. به عنوان پاسخی طبیعی به زیبایی و نادر بودن طلا، تقریباً در هر فرهنگی که توانسته بود به آن دست یابد، به نمادی از سلطنت و زرق و برق تبدیل شد. درخشندگی و مقاومت آن در برابر لکه دار شدن، این فلز گرانبها را به یک کالای ایده آل برای جواهرسازی و در نهایت یک ارز قابل دوام تبدیل کرد. با این حال، در جوامع باستان شناسی و علمی در مورد شناسایی زمانی و مکانی که انسان برای اولین بار با طلا در تماس بوده و شروع به استفاده از آن کرده است، اتفاق نظر کمی وجود دارد. سال 2600 قبل از میلاد در بین‌النهرین‌ باستان برخی از اولین جواهرات طلا را ساختند و راه را برای انواع کاربردهای زیبایی‌شناختی و تزئینی هموار کردند - هم به عنوان زینت برای انسان‌ها و هم برای سازه‌ها. در سال 1223 ق.م. مقبره نمادین توتانخامون عمدتاً از طلا ساخته شده است و افسانه ها می گویند که در سال 950 قبل از میلاد مسیح معبد مشهور سلیمان با استفاده از طلا به عنوان مصالح ساختمانی رایج ساخته شد. در واقع، طلا تا حد زیادی مسئول ایجاد مفهوم پول به خودی خود بود و باعث پیدایش برخی از اولین سکه‌های طلا در 700 قبل از میلاد شد. سکه های استاندارد طلا و نقره در نهایت تبدیل به ارز می شوند و جایگزین ترتیبات مبادله ای می شوند و تجارت در دوره های کلاسیک را بسیار آسان تر می کنند.
طلا همواره نقش مهمی در نظام پولی بین‌المللی داشته است. سکه های طلا برای اولین بار به دستور کرزوس پادشاه لیدیا (منطقه ای که اکنون بخشی از ترکیه است) در حدود 550 قبل از میلاد ضرب شد. کرزوس پادشاه لیدی تکنیک های پالایش طلا را بهبود بخشید و اولین ارز بین المللی طلا را تأسیس کرد.
سکه های طلا قبل از معرفی پول کاغذی در بسیاری از کشورها به عنوان ارز در گردش بودند. هنگامی که پول کاغذی معرفی شد، ارزها همچنان ارتباط صریح با طلا را حفظ کردند (کاغذ در صورت تقاضا با طلا قابل مبادله بود). در اواخر قرن نوزدهم، بسیاری از ارزهای اصلی جهان با قیمت تعیین شده در هر اونس، تحت «استاندارد طلا» بر روی طلا تثبیت شدند و این به اشکال مختلف برای حدود صد سال ادامه داشت. برای کمک به تحقیقات بیشتر توسط محققان، روزنامه‌نگاران و همه کسانی که به نقش پولی طلا علاقه‌مند هستند، شورای جهانی طلا مجموعه‌ای از عصاره‌های اسناد تاریخی کلیدی را از سال 1660 تا 1999 جمع آوری کرده است. استنادهایی برای هر منبع ارائه شده است تا تحقیق بیشتر خواننده را تسهیل کند. بنابراین، این اسناد منبع ارزشمندی برای محققانی است که به دنبال دانش عمیق‌تر از تاریخ پول و طلا هستند. تقریباً 150 سند به سه بخش تقسیم می شوند که تقریباً با تغییر موقعیت طلا در سیستم اقتصادی بین المللی مطابقت دارد. این اسناد را میتوانید در سایت شورای جهانی طلا بخوانید: Money and Gold  
برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

تاریخ طلا

تاریخ سکه های طلا

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت