چه کسی برند استرن را تاسیس کرد؟
یکی از معتبرترین و محبوب ترین برندهای جواهرات در شرایط غیرعادی متولد شد. بسیاری از برندهای برجسته الماس امروزی یا در اروپا یا ایالات متحده شکل گرفتند.
حتی پس از آن، آنها در یکی از معدود شهرها، پاریس، لندن یا شهر نیویورک تأسیس شدند. اما
برند استرن توسط یک مهاجر یهودی در برزیل تشکیل شد که در نوجوانی از آلمان نازی، درست قبل از جنگ جهانی دوم، فرار کرد.
هانس استرن در سال 1922 در اسن آلمان متولد شد، در دورانی که آلمان به دنبال جنگ جهانی اول، ویرانی مالی داشت. حدود ده سال بعد، حزب نازی به قدرت رسید و یهودی ستیزی به حالتی گسترده تبدیل شد.
به مجموعه ای از قوانین که با خلع یهودیان از شغل خود، سوزاندن آنها و اخراج آنها از مدارس شروع شد و به آزار و اذیت فعال ادامه داد که منجر به مرگ میلیون ها نفر شد.
خانواده استرن متوجه شدند که کشورشان چه مسیری را در پیش گرفته است و تصمیم گرفتند با شروع جنگ جهانی دوم از آلمان فرار کنند. در سال 1937، خانواده بدون هیچ دارایی و هیچ چشم اندازی به سواحل آمریکای جنوبی رسیدند. هانس که در آن زمان فقط 17 سال داشت، برزیل را به عنوان وطن جدید خود پذیرفت.
او کار خود را در صنعت جواهر در Cristab، یک شرکت مستقر در ریودوژانیرو که سنگهای قیمتی و مواد معدنی را از برزیل صادر میکند، آغاز کرد. استرن در اوایل کار خود در این شرکت به ایالت “میناس گرایس” برزیل رفت.
هنگام سفر با اسب، با مردم آشنا شد، معدنچیان محلی را شناخت و از طریق آنها با مواد معدنی مختلف استخراج شده در ایالت، از جمله سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی زیادی که در این منطقه استخراج می شد، از جمله توپاز، تورمالین و آمتیست آشنا شد.
پس از اتمام منابع الماس هند و قبل از کشف آنها در آفریقای جنوبی، الماس در برزیل، عمدتاً در Minas Gerais کشف شد. همه این آفریده های طبیعی زیبا، منتظر بودند تا کسی آنها را بسازد تا زیبایی آنها بیشتر بدرخشد.
استرن عاشق جواهرات و رنگ های محلی شد و تصمیم گرفت شرکت تجارت جواهرات خود را تشکیل دهد. طبق یک روایت، استرن تصمیم گرفت آنها را در سطح بین المللی تبلیغ کند و مسافران خارجی را هدف قرار دهد.
با انجام این کار، او صنعت جدید برزیل را به وجود آورد. او برند استرن را
در سال 1945، زمانی که جنگ جهانی دوم رو به پایان بود، تأسیس کرد.
این زمان بسیار خوبی برای ورود به یک سرمایه گذاری جدید بود، زیرا جهان در حال آغاز روند بهبودی پس از جنگ بود و مسیر رشد اقتصادی را آغاز کرد که به نفع طبقه متوسط در ایالات متحده، اروپای غربی و بسیاری از شرق آسیا بود.
استرن به پتانسیل جواهرات برزیلی در جواهرات مد جهانی اعتقاد داشت و تلاش کرد تا آنها را عمیق و گسترده معرفی کند.
او به عنوان بخشی از تلاش خود، بسیاری از جواهرسازان جوان محلی را آموزش داد و در نهایت تصمیم گرفت شرکت خود را از تجارت به دو فعالیت جدید گسترش دهد: جواهرسازی و خرده فروشی. ثابت شد که این تصمیم عاقلانه ای بود که شرکت او را در مسیری برای تبدیل شدن به یک موفقیت چند ملیتی قرار داد و نام H. Stern به یک نام تجاری معروف تبدیل شد.
این شرکت به پیشرفت خود ادامه داد، زیرا به لطف موفقیت در ابتکارات بازاریابی او برای تبلیغ جواهرات برزیل، پایگاه مشتریان رو به رشدی به دست آورد.
در میان چندین و به عنوان اولین موردی که استرن به صنعت جواهرات معرفی کرد، گواهی گارانتی جهانی برای جواهراتش بود. این حرکت به او کمک کرد تا کیفیت خلاقیت هایش را بیشتر تثبیت کند. همراه با آموزش هایی که شرکت به جواهرسازان محلی ارائه داد، این امر کمک کرد تا جواهرات برزیلی با بالاترین استانداردهای ساخت، مانند آنچه در اروپای غربی یافت می شود، همتراز شود.
پدر استرن، کورت، به پسرش یاد داد که صداقت همیشه باید حرف اول را بزند، حتی اگر منجر به بروز معایب شود. او همچنین به او آموخت که دانستن نحوه برخورد با مردم مهمترین بخش تجارت است.
هانس نظریه های تجاری پدرش را پذیرفت. کورت، به عنوان مهندس، با بهبود زیرساخت های شرکت و ایجاد سیستم های کنترل کیفیت که در آن زمان رایج نبود، به پسرش در کسب و کار کمک کرد.
یکی از جایگاه هایی که ایده های تجاری پدر در آن به کار گرفته شد، بازاریابی بود. این شرکت شروع به ارائه تورهایی از کارگاه های خود کرد تا فرآیند خلاقانه و تولید را به مشتریان بالقوه نشان دهد و با انجام این کار صداقت و شفافیت آنها را برجسته کند.
تغییر دیگری که استرن در صنعت ایجاد کرد به دنبال بحث با آزمایشگاه های بزرگ گوهرشناسی بود. تا آن زمان، آنها اغلب جواهرات را “نیمه قیمتی” می نامیدند.
استرن استدلال کرد که چیزی به نام جواهرات نیمه قیمتی وجود ندارد و گفت: “هیچ سنگ نیمه قیمتی وجود ندارد، همانطور که هیچ زن نیمه باردار یا مرد نیمه صادقی وجود ندارد.” او آزمایشگاهها را متقاعد کرد که عبارتی را که او ابداع کرده بود بپذیرند «سنگهای رنگی قیمتی».
او با ایجاد یک خط قابل تشخیص از طرح های آوانگارد جواهرات و الماس، شروع به افتتاح فروشگاه هایی در خارج از برزیل کرد و پیام خود را از طراحی و با جواهرات برزیلی به مخاطبان بیشتری رساند.
او اولین فروشگاه ایالات متحده خود را در خیابان پنجم نیویورک در میان برترین برندهای جواهرات در سال 1963 افتتاح کرد. بوتیک های بین المللی بعدی در دهه 1970 در فرانکفورت و لیسبون افتتاح شدند.
د
بیشتر بخوانید:
محبوب ترین برند جواهرات هند(Tanishq)
از لوازم خانگی تا برند جواهرات برنی رابینز
نظری ثبت نشده