حراج انگشتر «توپاک» خواننده رپ به ارزش یک میلیون دلار

حراج انگشتر «توپاک» خواننده رپ به ارزش یک میلیون دلار

انگشتری که توسط خواننده رپ «توپاک شکور» سفارش و طراحی شده بود، روز سه‌شنبه در حراج هیپ‌هاپ آنلاین سوتبیز به قیمت بیش از یک میلیون دلار فروخته شد.

حسین راشدی(مترجم)

1402/05/07 | 00:05

نظری ثبت نشده

حراج انگشتر «توپاک» خواننده رپ به ارزش یک میلیون دلار
به گزارش گلدنیوز به نقل از وبسایت نشنال جولر، حراج‌دهنده گفته که این گران‌ترین جواهرات ساخته شده مربوط به هیپ‌هاپ است که تا کنون فروخته شده. این در حالی است که پیشبینی می شد این انگشتر فروشی برابر 300 هزار دلار را تجربه کند. این انگشتر که در سال 1996 و در آخرین حضور عمومی توپاک در مراسم جوایز موسیقی «ام تی وی ویدئو» پوشیده شد، فصل جدید و مهمی در زندگی توپاک را نشان می داد. پس از یک دوره حبس در سال 1995، توپاک قراردادی را با شرکت «دث رو رکوردز» امضا کرد که توسط مدیران و هنرمندانی از جمله دکتر Dre و نماینده رپرها از جمله اسنوپ داگ تاسیس شده بود. در پایان آن سال، توپاک با مادرخوانده، مشاور، مدیر پول و سرپرستش «یاسمین فولا» تماس گرفت تا برنامه‌های خود را برای آینده بیان کند. بیشتر بخوانید:

انگشتر هوشمند شرکت اوریگامی

انگشترهای ناب ساخته یک جواهر ساز ترک

  در نیمه اول سال 1996، توپاک یک گروه رسانه ای و سازمان اجتماعی به نام Euphanasia را راه اندازی کرد که فولا ریاست آن را بر عهده داشت و بر موسیقی، پروژه های فیلمنامه نویسی و برنامه های گسترش دسترسی به جوانان تمرکز داشت. توپاک با همکاری فولا به‌عنوان واسطه‌اش با جواهرسازان مختلف نیویورک، حلقه‌ای برای بزرگداشت تمام تلاش‌هایش طراحی کرد. به گفته فولا، حلقه تاج توپاک تحت تأثیر «شاهزاده» نیکولو ماکیاولی، که در زندان درباره اش خوانده بود، و همچنین تاج های قرون وسطایی اروپا، نمادی از «خود تاجگذاری» او بود. حراج انگشتر «توپاک» خواننده رپ فقید به ارزش یک میلیون دلار بیرون حلقه با طلا و الماس و یاقوت سرخ نوشته شده «پاک و دادا 1996» که به نشانه نامزدی این خواننده رپ با کیدادا جونز حک شده است. توپاک در 4 سپتامبر 1996 در مراسم «وی اِم اِی» این حلقه را در انگشت حلقه چپ خود استفاده کرد. او در یک تیراندازی در 7 سپتامبر در لاس وگاس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در نهایت در 13 سپتامبر تسلیم شد. او 25 ساله بود. مادرخوانده او فولا حلقه توپاک را در حراج سه‌شنبه سوتبیز عرضه کرد. در مجموع، این حراجی آثار هنری اصیل، تجهیزات استودیو تاریخی، کفش‌های کتانی، ژاکت‌ها، آگهی‌ها و پوسترهای آرشیوی 1.8 میلیون دلار به دست آورد. این فروش سومین موردی بود که سوتبیز به هیپ هاپ اختصاص داد و امسال به عنوان پنجاهمین سالگرد این ژانر موسیقی از آن یاد می شود. بیشتر بخوانید:

 انگشتر سولیتر چیست؟

رکورد گینس بیشترین تعداد الماس بکار رفته در یک انگشتر!

  منبع: https://nationaljeweler.com/articles/12141-tupac-s-crown-ring-sells-for-over-1m-at-auction انتهای پیام/
برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

انگشتر توپاک

توپاک

توپاک شکور

خواننده

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت