منحصر‌به‌فردترین جواهرات برند گراف /تصاویری خیره کننده

منحصر‌به‌فردترین جواهرات برند گراف -تصاویری خیره کننده

برش و صیقل دادن یک الماس ۵۰.۲۳ قیراطی «D Flawless» یک دستاورد فوق‌العاده است. تا زمانی که گراف این وظیفه مهم را برعهده گرفت، ساخت دو الماس مشابه که از هر نظر یکسان هستند، هرگز انجام نشده بود.

علی اصغر کشانی(دبیر خبر)

1402/06/19 | 00:06

نظری ثبت نشده

منحصر‌به‌فردترین جواهرات برند گراف -تصاویری خیره کننده
به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)، برخلاف دیگر خانه‌های جواهرات مشهور دنیا، که مجموعه‌های جواهرات گران‌قیمت را در زمان‌های خاصی از سال به بازار عرضه می‌کنند، گراف از این نظر منحصربه‌فرد است که در تمام طول سال قطعات بی‌نظیری را با الماس‌هایی که خود برش داده و صیقل داده است، می‌سازد. در ادامه ۵ مورد از تاپ‌ترین جواهرات طراحی شده توسط گراف دایمندز را به شما معرفی می‌کنیم.  

قصه جواهرات؛ برند گراف( GRAFF)

 

۱-دوقلوهای ابدی گراف

گراف از یک الماس خشن 269 قیراطی که در کشور بوتسوانا کشف شد، دو الماس با تراش امرالد کات پدید آورده است. هر کدام از این الماس‌ها ۵.۲۳ وزن دارند و به‌صورت متقارن در یک جفت گوشواره قرار گرفته‌اند.
برش و صیقل دادن یک الماس ۵۰.۲۳ قیراطی «D Flawless» یک دستاورد فوق‌العاده است. تا زمانی که گراف این وظیفه مهم را برعهده گرفت، ساخت دو الماس مشابه که از هر نظر یکسان هستند، هرگز انجام نشده بود. تحقق آنها گواهی بر دیدگاه لارنس گراف است که از یک الماس خشن 269 قیراطی که در کشور بوتسوانا کشف شد، دو الماس با تراش امرالد کات پدید آورده است. هر کدام از این الماس‌ها ۵.۲۳ وزن دارند و به‌صورت متقارن در یک جفت گوشواره قرار گرفته‌اند.

۲- یاقوت گراف

گراف برخی از استثنایی‌ترین جواهرات جهان را به دست آورده و فروخته است، با‌ این وجود او گفته است که یاقوت گراف یکی از بهترین سنگ‌هایی است که در طول زندگی حرفه‌ای خود با آن روبرو شده است
این اتفاق ممکن است یک‌بار در زندگی هر جواهرسازی رخ دهد. یک روز سنگی به دستتان می‌رسد که آن‌قدر خاص است که مجبور می‌شوید «دو بار» آن را داشته باشید. برای لورنس گراف، این جواهر «یاقوت گراف» است. یاقوت گراف که به‌عنوان مهم‌ترین یاقوت در جهان شناخته می‌شود، در «دره موگوک» میانمار کشف شد؛ مکانی که از نظر تاریخی خاستگاه بهترین یاقوت‌های دنیاست. این سنگ با وزن ۸.۶۲ قیراط، ترکیبی منحصر‌به‌فرد از منشاء قدیمی معدن برمه، وزن، خلوص، شفافیت و رنگ، را نشان می‌دهد که در مجموع اهمیت فوق‌العاده آن را نشان می‌دهد. رنگ عمیق Pigeon’s Blood (خون کبوتر) که خبره‌های یاقوت‌های سرخ بیشتر به دنبال آنند، بسیار عالی است، غنی‌ترین رنگ قرمز با ته‌رنگ آبی. آقای گراف برخی از استثنایی‌ترین جواهرات جهان را به دست آورده و فروخته است، با‌ این‌ حال او گفته است که یاقوت گراف یکی از بهترین سنگ‌هایی است که در طول زندگی حرفه‌ای خود با آن روبرو شده است. این انگشتر درواقع یکی از گران‌ترین انگشترهای یاقوت سرخ جهان است که در سال ۲۰۱۵ به قیمت ۸.۲ میلیون فرانک سوئیس (۸.۶ میلیون دلار) توسط لورنس گراف در حراج Sotheby’s ژنو سوئیس خریداری شد. گراف، این انگشتر یاقوت قرمز ۸.۶۲ قیراطی را برای بار دوم خرید. او این انگشتر را هشت سال پیش از آن به قیمت ۳.۶ میلیون دلار در حراج خریداری کرده و در همان زمان نام آن را به Graff Ruby تغییر داده و آن را به سرمایه‌دار یونانی «دیمیتری ماورومتیس» فروخته بود. این یاقوت سرخ کوسنی شکل به رنگ قرمز خون کبوتری با رگه‌های آبی رنگ که در یک رینگ فلزی سفید بین الماس‌های مثلث شکل و الماس‌های گرد تراش برلیان قرار دارد از جمله استثنایی‌ترین جواهرات دنیاست.

۳- گردنبند Graff Lesotho Promise

«گردنبند قول لسوتو» با چهار الماس بزرگ به‌عنوان یکی از باارزش‌ترین جواهراتی که تاکنون ساخته شده است در تاریخ ثبت شده است.
در سال ۲۰۰۶، لارنس گراف یک الماس خشن ۶۰۳ قیراطی که در لسوتو آفریقای جنوبی کشف شده بود را به‌دست آورد و تصمیم گرفت آن را به یکی از نمادین‌ترین جواهرات تمام دوران تبدیل کند. این سنگ شگفت‌انگیز که «قول لسوتو» نامیده می‌شود، در یک معدن الماس متروکه در ارتفاعات کوه‌های لسوتو پیدا شد و به دلیل وعده‌ای که برای کشف الماس‌هایی بااهمیت مشابه در این پادشاهی کوچک محصور در خشکی در آینده را می‌داد، به این اسم نامگذاری شد. گراف حدود ۱۸ ماه بر تجزیه و تحلیل و تراش و صیقل دادن این سنگ حماسی متمرکز شد و ثمره تلاش‌های خود را ۱۸ ماه بعد رونمایی کرد: ۲۶ الماس فوق‌العاده یکنواخت، همه بی‌عیب‌و‌نقص با وزن کل ۲۲۳.۳۵ قیراط. با‌ این وجود، گراف به‌جای ارائه این سنگ‌های نفیس به‌عنوان یک شاهکار فردی، گام شجاعانه‌ای را برداشت و مجموعه جواهراتی را که شامل الماس‌های گرد، تراش زمرد، مارکیز، گلابی و قلب بود، در یک جواهر به کار برد: «گردنبند قول لسوتو». این گردنبند با چهار الماس بزرگ که با یک الماس قلبی فوق‌العاده گرانبها شروع شده و به یک الماس گلابی بی‌عیب‌و‌نقص ۷۶.۴۱ قیراطی ختم می‌شود، به‌عنوان یکی از باارزش‌ترین جواهراتی که تاکنون ساخته شده است در تاریخ ثبت شده است.

۴- سنجاق سینه طاووس گراف

«سنجاق سینه الماس پیکوک» (طاووس) از برند گراف باارزش‌ترین سنجاق سینه جهان است که ۱۰۰ میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است.
سنجاق‌ سینه‌ها نقش برجسته‌ای در تاریخ گراف بازی کرده‌اند و محیط مناسبی را برای نمایش مجموعه‌های جواهرات کمیاب و فرصتی برای طراحان گراف دیاموندز فراهم می‌کنند تا خلاقیت خود را در یک جواهر مجزا بیان کنند؛ به‌ویژه «طرح‌های فیگور» که به امضای گراف تبدیل شده‌اند، بیان معاصری از طبیعت هستند که با‌ توجه‌ به جزییات فراوان افسونگری می‌کنند. پرندگان موضوعی هستند که گراف در سنجاق‌های بی‌نظیر خود اغلب به آن‌ها تکیه می‌کند. پرنده‌ای از بهشت، طوطی‌ها و پرندگان عشق همه توسط خانه جواهرات گراف با ذوق و اصالت طراحی و ساخته شده‌اند. در این میان «سنجاق سینه الماس پیکوک» (طاووس) از برند گراف باارزش‌ترین سنجاق سینه جهان است. اولین نمایش آن در نمایشگاه «تیفاف» در ماستریخت بود. این قطعه طاووسی شکل مجموعاً ۱۲۰.۸۱ قیراط وزن دارد. قطعه مرکزی آن یک الماس آبی تیره است که به‌تنهایی ۲۰.۰۲ قیراط وزن دارد و یکی از کمیاب‌ترین الماس‌های آبی دنیاست. سنجاق سینه طاووس دارای ۱۳۰۵ الماس صورتی، زرد، آبی، نارنجی، سفید و سبز است. الماس آبی فانتزی گلابی شکل آن در مرکزش می‌تواند از سنجاق سینه طاووس جدا شده و به‌تنهایی به‌عنوان قطعه‌ای خاص پوشیده شود. این پرنده بسیار گرانبها به ارزش حیرت‌آور 100 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است.

۵- حلقه الماس صورتی لسوتو گراف

کمیاب بودن الماس صورتی گراف لسوتو زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم معدن آرگیل در استرالیا، منبع برتر الماس‌های صورتی در جهان، در اواخر سال 2020 بسته می‌شود.
یکی از آنتیک‌ترین جواهرات گراف «حلقه الماس صورتی گراف لسوتو» است که در سال 2019 رونمایی شد. این الماس صورتی برش و جلا داده شده از یک الماس خشن صورتی ۱۳.۳۳ قیراطی است که در معدن Letšeng در پادشاهی لسوتو کشف شده است، همان معدنی که از آن الماس ۶۰۳ قیراطی «وعده یا قول لسوتو» کشف شد، لورنس گراف از همان لحظه‌ای که برای اولین بار به آن نگاه کرد، می‌دانست که این سنگ بسیار خاص است. او در زمان بدست آوردنش گفت: «این واضح‌ترین الماس خام صورتی است که تا‌به‌حال دیده‌ام و گنجینه‌ای استثنایی و نادر است. من مطمئنم که الماس صیقلی که از این الماس خشن به دست می‌آید، جواهری آنتیک در مجموعه جواهرات معروف ما خواهد بود. داشتن این معجزه طبیعی یک امتیاز بزرگ است، ممکن است دیگر هرگز چنین چیزی را نبینیم.» البته حق با او بود، برش‌ها و صیقل‌‌های استاد یک الماس گلابی صورتی 5.63 قیراطی خارق‌العاده به دست آورد که عمق رنگ صورتی را به‌قدری غنی و شدید نشان می‌داد که تقریباً قرمز به نظر می‌رسید. در حلقه کلاسیک گراف، رنگ براق این الماس کمیاب و بی‌نظیر با سنگ‌های کناری صورتی گلابی شکل و پنجه‌های رزگلد درخشان‌تر شده است. کمیاب بودن الماس صورتی گراف لسوتو زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم معدن آرگیل در استرالیا، منبع برتر الماس‌های صورتی در جهان، به‌زودی تعطیل می‌شود.

مشهورترین ساعت‌های جواهر برند گراف

در میان گران‌ترین ساعت‌های جهان نام دو شاهکار از برند جواهرات جهان هم می‌درخشد.

۱- ساعت Hallucination (وهم)

ساعت Hallucination از برند گراف، گرانقیمت‌ترین ساعت دنیا، با قیمت حدود ۵۵ میلیون دلار یک شاهکار جواهرسازی و متشکل از ۱۱۰ قیراط الماس رنگی است که روی یک دستبند پلاتینی کار شده‌اند.
گران‌ترین ساعت جهان متعلق به برند گراف است. ساعت Hallucination با قیمت حدود ۵۵ میلیون دلار یک شاهکار جواهرسازی و متشکل از ۱۱۰ قیراط الماس رنگی است که روی یک دستبند پلاتینی کار شده‌اند. در مرکز این همه الماس زیبا و نفس‌گیر رنگی، صفحه کوچک ساعت قرار گرفته است. این ساعت خارق‌العاده از الماس‌هایی به رنگ‌های مختلف مانند صورتی، زرد، سبز و آبی تشکیل شده است. طراحی این ساعت توسط خود شخص لارنس گراف انجام شده است.  این ساعت با قیمت ۵۵ میلیون دلار اولین بار در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد و از همان رتبه گران‌ترین ساعت زنانه جهان را به خود اختصاص داد.

۲- ساعت Fascination (شیفتگی)

ساعت Fascination با ۱۵۲٫۹۶ قیراط الماس سفید، و یک الماس که به شکل اشک تراش خورده است و وزن ۳۸٫۱۳ قیراط یکی از گرانقیمت‌ترین ساعت‌های جهان و دومین ساعت گرانقیمت برند گراف است.
این ساعت از خانه جواهرات گراف دیاموند با ۱۵۲٫۹۶ قیراط الماس سفید و یک الماس که به شکل اشک تراش خورده است و وزن ۳۸٫۱۳ قیراط یکی از گران‌قیمت‌ترین ساعت‌های جهان و دومین ساعت گران‌قیمت برند گراف است. این قطعه قابل‌تبدیل است و می‌توان آن را به‌عنوان ساعت، دستبند یا انگشتر استفاده کرد. ثابت نگه داشتن الماس مرکزی آن را به‌عنوان یک دستبند هم قابل پوشیدن می‌کند، در‌حالی‌که با برداشتن الماس و جایگزینی آن با مکانیزم ساعت، این جواهر شگفت‌انگیز به ساعت تبدیل می‌شود. در‌نهایت، الماس مرکزی را می‌توان در یک رکاب انگشتر با طراحی خاص قرار داد و به‌عنوان یک حلقه از آن استفاده کرد. علیرغم ظاهر خشک و رسمی، این دستبند بر روی مچ دست انعطاف‌پذیر و راحت است، زیرا هر الماسی که در امتداد آن قرار دارد به‌ طور‌ جداگانه مفصل‌بندی می‌شود.

جوایز و افتخارات برند گراف

این برند لوکس جواهرات الماس با بهترین متخصصان تراش الماس در جهان، در بوتسوانا، آفریقای جنوبی، نیویورک و آنتورپ کار می‌کند، جایی که ماهرترین صنعتگران روی چالش‌برانگیزترین سنگ‌ها، از جمله الماس‌های رنگی، کمیاب‌ و چالش‌برانگیز کار می‌کنند.
گراف به عنوان «پادشاه الماس» شناخته می‌شود. در سال 2013، لارنس گراف به دلیل خدمات مادام‌العمر خود در صنعت جواهرسازی به عنوان بالاترین افتخار توسط سلطنت بریتانیا، OBE (Overder of the British Empire) منصوب شد. این عنوان به پاس قدردانی از هنر ممتاز این برند توسط ملکه الیزابت دوم به لورنس گراف اعطا شد. هنوز هم، لارنس گراف پادشاه بلامنازع الماس‌ها باقی مانده است، فردی که در دنیای جواهرات به دلیل رهبری آینده‌نگرش در صنعت جواهرات و بی‌باکی او در به دست آوردن و شکل دادن به برخی از باارزش‌ترین الماس‌های جهان شایسته احترام است؛ الماس‌هایی که همگی از نظر اندازه، کیفیت و کمیاب بودن فوق‌العاده هستند. گراف در طراحی الماس‌ها حس ششم را با تخصص در تراش و صیقل الماس ترکیب می‌کند. این برند لوکس جواهرات الماس با بهترین متخصصان تراش الماس در جهان، در بوتسوانا، آفریقای جنوبی، نیویورک و آنتورپ کار می‌کند، جایی که ماهرترین صنعتگران روی چالش‌برانگیزترین سنگ‌ها، از جمله الماس‌های رنگی، کمیاب‌ و منحصر‌به‌فرد کار می‌کنند. بسیاری از الماس‌های معروف، تاریخی و باشکوه جهان از دستان گراف و آتلیه‌های این برند گران‌قیمت عبور کرده‌اند.

مشتریان مشهور برند گراف از سلطان برونئی تا دونالد ترامپ

دونالد ترامپ به همسر سوم خود یک حلقه الماس 15 قیراطی زمردی به نام House of Graff اهدا کرد. هزینه این سنگ گران‌قیمت ۳ میلیون دلار بود. احتمالا او امیدوار بوده که ۳ عدد شانس او باشد!
در این زمان، شهرت خانه جواهرسازی «گراف دیاموندز» در صحنه بین‌المللی روز‌به‌روز بیشتر می‌شد. برند لوکس جواهرات گراف به‌ویژه در خاورمیانه، جایی که اشخاص ثروتمند و مشهوری چون سلطان برونئی، حسن ال بولکیا، مشتری و سپس دوست صمیمی او شد. مشتریانی با این شهرت کم نیستند؛ از جمله اشخاص مشهور طرفدار این برند گران‌قیمت می‌توان به چهره‌هایی چون اپرا وینفری، الیزابت تیلور، دونالد ترامپ، آنجلینا جولی، دیوید بکهام، تام هنکس، پرنسس دایانا، لری الیسون و شاهزاده ترکی بن عبدالعزیز اشاره کرد که برخی شخصا از بوتیک گراف دیدن کرده و تک‌تک قطعات مورد‌نظر خود را خریداری کرده‌ یا سفارش داده‌اند.
در مراسم بفتای ۲۰۱۸، آنجلینا جولی از مجموعه‌ای خیره‌کننده از گوشواره‌های الماس گراف به وزن ۳۲.۹۸ قیراط با یک لباس مجلسی مشکی تمام قد
برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

برند جواهرات

گراف

جواهرات گراف

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت