هرگز خواسته اید جواهرات خودتان را بسازید؟

هرگز خواسته اید جواهرات خودتان را بسازید؟

طراحی جواهرات یک فرآیند سرگرم کننده است، اما همچنین پیچیده و درگیرکننده است.

حسین راشدی(مترجم)

1402/07/24 | 00:07

نظری ثبت نشده

هرگز خواسته اید جواهرات خودتان را بسازید؟
به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)،آیا تا به حال به دنبال جواهراتی گشته اید؟ وقتی نمی توانید دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید، فکر کرده اید، ای کاش می توانستم آن را خودم درست کنم! خوب، شما می توانید! از طریق فرآیند طراحی جواهرات، می‌توانید ایده‌های خود را به اکسسوری (لوازم جانبی) پوشیدنی تبدیل کنید؛ از توسعه مفهوم اولیه گرفته تا طراحی طرح‌های جواهرات و استفاده از مهره‌ها، فلزات و خاک رس برای زنده کردن آنها.  

خلاقیتی باورنکردنی در طراحی جواهرات

نحوه طراحی جواهرات

فرآیند طراحی جواهرات بر اساس نوع چیزی که می خواهید بسازید متفاوت است. به عنوان مثال، طراحی انگشتری که حاوی یک سنگ قیمتی یا الماس است، باید با دقت طراحی شود تا سنگ را در محل قرار دهد. انواع دیگر زیورآلات، مانند قطعات سفالی یا سیمی، به دقت کمتری نیاز دارند. با گذشت زمان، خواهید آموخت که چه چیزی برای شما مفید است. با این حال، به عنوان یک مبتدی، این موارد کلیدی را در نظر بگیرید که می توانند روند طراحی جواهرات را آسان تر کند.  

اصول طراحی جواهرات را بشناسید

طراحی جواهرات متشکل از هنر و علم است. در حالی که قطعاً یک عنصر خلاقانه در آن وجود دارد، چند اصل اساسی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. درک و به کارگیری این اصول می تواند به شما کمک کند تا جواهری بسازید که برجسته باشد و توجه دیگران را به خود جلب کند - این دقیقاً هدف شما به عنوان یک جواهرساز است. این اصول عبارتند از: تعادل: جواهرات لازم نیست متقارن باشند، اما باید وزن فیزیکی و بصری را در نظر بگیرند. تمرکز: قطعات جواهرات اغلب دارای نقاط کنتراست (تضاد) هستند، مانند سنگ مرکزی، یک ماده یا بافت خاص، یا تغییر در شکل قطعه. تناسب: هر عنصر قطعه باید با بقیه معنا پیدا کند. اگر یک جزء به طور نامتناسبی بزرگ یا کوچک در مقایسه با بقیه قطعه باشد، کل اکسسوری حس خود را از دست می دهد. کنتراست: عناصر متضاد، مانند رنگ های مکمل یا بافت های صاف و خشن، جذابیت بصری ایجاد می کند. وحدت: در نهایت، تمام عناصر فردی یک قطعه جواهر باید با هم کار کنند، که باعث ایجاد حس کامل بودن می شود.  

طرح های جواهرات را بکِشید

برای بسیاری، فرآیند طراحی جواهرات با یک نقاشی شروع می شود. درست همانطور که یک طراح مد ابتدا یک تکه لباس را طراحی می کند، اولین قدم یک طراح جواهرات ایجاد تصویر اولیه از هر قطعه است. هنگام ترسیم طرح های جواهرات، اغلب بهتر است با یک طرح اولیه شروع کنید و بر یک مفهوم کلی، شکل، ساختار و نسبت ها تمرکز کنید. سپس، می‌توانید به نقاشی پیچیده‌تر بروید که شامل جزئیات کوچک‌تر، مانند شاخک‌ها یا سنگ‌ها است. پس از نهایی شدن، نقشه های طراحی جواهرات می توانند به عنوان راهنمای تولید عمل کنند یا برای ایجاد یک مدل یا قالب برای قطعه نهایی استفاده شوند. یادگیری نحوه ترسیم طرح های جواهرات به طور دقیق و واقع بینانه مستلزم دانش پرسپکتیو، تناسب و بافت است. در حالی که می‌توانید طرح‌های خود را سیاه و سفید تنها با استفاده از گرافیت یا جوهر نشان دهید، افزودن جزئیات با مداد رنگی نیز می‌تواند مفید باشد، به‌ویژه برای جواهراتی که عناصر چند رنگی مانند سنگ‌های قیمتی یا مهره‌ها را در خود جای داده‌اند.  

مدل با استفاده از نرم افزار طراحی جواهرات

پس از تکمیل نقشه های اولیه طراحی جواهرات، بسیاری از طراحان به سمت ایجاد یک مدل سه بعدی از قطعه با استفاده از نرم افزار طراحی جواهرات می روند. بر خلاف نقاشی، رِندِر سه بعدی جواهرات به شما این امکان را می دهد که آن را از هر زاویه ای ببینید و ارزیابی کنید. با این حال، ایجاد یک رندر سه بعدی نه تنها برای فرآیند طراحی مفید است، همچنین گزینه های اضافی را برای زنده کردن قطعه ممکن می کند. اگر مهارت یا توانایی لازم برای تولید چنین طرح های کامپیوتری را ندارید، شرکت هایی هستند که می توانند رندر را انجام دهند و چاپ و غیره را برای شما تکمیل کنند. برخی از بهترین نرم افزارها برای طراحی جواهرات عبارتند از Jewelry CAD Dream، Adobe Illustrator، RhinoGold و Design3. به عنوان یک گزینه رایگان، می توانید از Blender برای طراحی جواهرات نیز استفاده کنید. و، یک افزودنی خاص - JewelCraft - وجود دارد که می‌توانید با Blender  استفاده کنید که ابزارها و عناصر خاص طراحی جواهرات، از جمله طیف وسیعی از انواع سنگ‌ها و تراش‌های جواهر را ارائه می‌دهد.  

جواهرات تولید کنید

جان بخشیدن به طرح های جواهرات به خودی خود یک مهارت است و می تواند بسته به نوع چیزی که می خواهید تولید کنید بسیار متفاوت باشد. برخی از انواع جواهرات را می توان با دست ساخت. به عنوان مثال، قطعات منجوق یا خاک رس، گزینه های مبتدی تری هستند که به ابزار زیاد یا مهارت های تخصصی نیاز ندارند. فقط با کمی آزمایش - یا چند کلاس - می توانید تکنیک های تولید این نوع لوازم جانبی را بیاموزید. با این حال، انواع دیگر طراحی جواهرات بسیار بیشتر درگیرکننده هستند. به عنوان مثال، طلاسازی و نقره سازی شامل شکل دادن به فلزات گرانبها به شکل حلقه، گوشواره و گردنبند است. تولید این نوع قطعات به مهارت در ریخته گری، لحیم کاری، پرچ کاری، برجسته کاری و غیره نیاز دارد. با این حال، اگر این نوع طراحی جواهراتی است که می خواهید دنبال کنید، از آن دوری نکنید! راه‌های زیادی برای یادگیری این مهارت‌ها وجود دارد، از جمله کلاس‌های آنلاین طراحی جواهرات که می‌توانند شما را قدم به قدم در این فرآیند راهنمایی کنند.  

انواع طراحی جواهرات

به تمام جواهرات مختلفی که روزانه می بینید فکر کنید. از دستبندهای ظریف و نازک نقره گرفته تا گردنبندهای برجسته و مهره دار، انواع مختلفی از جواهرات وجود دارد که می توانید طراحی کنید. در حالی که ایجاد برخی از گونه ها نسبت به سایرین چالش برانگیزتر است، اما طراحی همه آنها جالب، زیبا و سرگرم کننده است. در اینجا فقط به چند نمونه نگاه می کنیم.  

جواهرات مهره دار

جواهرات مهره دار از به هم زدن مهره ها با نخ یا سیم نازک ایجاد می شود. حتی در درون این دسته هم، طرح ها می توانند بسیار متفاوت باشند. مهره ها می توانند از ریز تا درشت، از گرد و صاف تا تزئینی متغیر باشند. و آنها را می توان از مواد مختلفی از جمله شیشه، چینی، کاغذ، صدف، استخوان، عاج یا چوب ساخت.  

جواهرات سیمی

بر خلاف نقره‌سازی یا طلاسازی، زیورآلات سیمی به هیچ عنصر لحیم کاری یا حرارتی نیاز ندارند. در عوض، آن را با پیچاندن سیم جواهرات در اشکال تزئینی و سپس اتصال اجزا با استفاده از اتصالات مکانیکی (به عنوان مثال، دو حلقه به هم پیوسته) ایجاد می کنید. جواهرات سیمی را می توان فقط از سیم درست کرد، یا می تواند حاوی مهره هایی باشد تا ظاهری رنگارنگ تر داشته باشد.  

جواهرات سفالی

برخی از سازندگان جواهرات ترجیح می دهند از خاک رس استفاده کنند زیرا به راحتی می توان آن را به هر شکلی درآورد و در رنگ های مختلف ترکیب کرد. ایجاد جواهرات گلی معمولاً برای مبتدیان بسیار مناسب است. شما به سادگی خاک رس را پهن می کنید، اشکال دلخواه خود را برش می دهید، شکل ها را در فر خود می پزید و سپس جزئیات نهایی را اضافه می کنید، مانند حلقه های پرش یا میله های گوشواره.  

جواهرات نقره و طلا

این دسته از طراحی جواهرات شامل جواهرات ظریف مانند حلقه و گردنبند الماس و همچنین سایر لوازم جانبی ساخته شده از فلزات گرانبها می شود. برای ایجاد جواهرات نقره یا طلا، باید مهارت هایی از جمله اره کردن، براده کردن و لحیم کاری و همچنین طیف وسیعی از تکنیک ها، از جمله صاف کردن و پرداخت را توسعه دهید. این فرآیند می‌تواند ترسناک باشد، و مطمئناً نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه در ابزار و آموزش دارد، اما می‌تواند منجر به ایجاد جواهرات زیبا و ظریف شود.  

جواهرات رویایی شما

طراحی جواهرات هیجان انگیز است زیرا می توانید آن را به جهات مختلف سوق دهید. شاید بخواهید قطعات بزرگ و جسورانه طراحی کنید، یا شاید ترجیح می دهید اقلام ظریف و شیک بسازید. چشم انداز شما هر چه باشد، یادگیری فرآیند طراحی جواهرات این فرصت را برای شما و دیگران فراهم می کند تا دید دقیق خود را زنده کنید. بیشتر بخوانید:

درآمد طراحی جواهرات در ایران

هر طراحی باید بدانید: روند طراحی جواهرات در سال 2023

  منبع: https://www.skillshare.com/en/blog/the-basics-of-jewelry-design/ انتهای پیام/
برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

طراحی جواهرات

جواهرات شخصی

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت