نمایش جواهرات فراعنه در استرالیا

نمایش جواهرات فراعنه در استرالیا

مشهور است که انسان ها هزاران سال است که جواهرات را ستایش می کنند. با این حال، آیا به این فکر کرده اید که زندگی جواهرسازان مدت ها پیش چگونه بوده است؟

حسین راشدی(مترجم)

1402/07/29 | 00:07

نظری ثبت نشده

نمایش جواهرات فراعنه در استرالیا
به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)، به نقل از وبسایت جولری مگزین، بزرگترین نمایشگاه فرهنگی استرالیا در بیش از 10 سال گذشته، در ماه نوامبر با راه اندازی بخش « رامسس و طلای فراعنه » در موزه استرالیا در شهر سیدنی برگزار می شود. این یک تجربه تعاملی است که شامل بیش از 180 اثر باستانی گرانبها و گنجینه های طلایی تزئین شده، از جمله جواهرات است.

دزدی از مقبره فرعون

گنجینه های فرعون طلایی

  فرن دوری، رئیس نمایشگاه‌های موزه استرالیا، گفت که این یک تجربه ارزشمند برای کسانی است که به جواهرات علاقه دارند. او به جولر مگزین گفت: «یکی از جاذبه‌های اصلی نمایشگاه رامسس در موزه استرالیا جواهرات است. از گردنبند چهار کیلویی طلای نورد شده گرفته تا انگشترهای کارتوش بسیار ظریف، برخی از این آثار بیش از 3500 سال قدمت دارند و هر قطعه جواهرات این نمایشگاه داستانی جذاب را روایت می کند.» وی افزود: «در این نمایشگاه تعدادی از بهترین نمونه های جواهرات مصری از هر دوره ای وجود دارد. من به ویژه به داستان‌های مرتبط با این آثار باستانی از شاهزاده‌های زن سلسله دوازدهم علاقه‌مندم.» این نمایشگاه به زندگی و زمانه پادشاه رامسس دوم اختصاص دارد که نزدیک به 67 سال- دومین سلطنت طولانی‌ترین فرعون - بر مصر حکومت کرد. تمام اشیاء به نمایش گذاشته شده از موزه ها و مکان های تاریخی مصر تهیه شده و از شورای عالی آثار باستانی مصر به نمایشگاه امانت داده شده است. ارتباط بین «داستان گویی» شخصی و جواهرات به خوبی شناخته شده است. اما این پدیده در جامعه مصر باستان به سطح بالاتری رسید. اعتقاد بر این بود که جواهراتی که زنان سلطنتی می پوشند به آنها قدرت های مافوق بشری می بخشد و به آنها اجازه می دهد تا از پادشاهان خود به عنوان «حافظان نظم الهی» روی زمین حمایت کنند. از آنجایی که پادشاه از این قدرت های جادویی مفروض بهره می برد، نام او در طرح ها قرار داشت و نه شاهزاده خانم. دوری گفت که یک قطعه به ویژه «یقه پسوسِنس یکم» مطمئناً بازدیدکنندگان را شگفت زده می کند. دوری گفت: «این یقه طلای محکم، که بیش از 3000 سال پیش ساخته شده است، از هفت ردیف مهره های طلایی نازک و دیسکی شکل ساخته شده است. سنگین است و 4.3 کیلوگرم وزن دارد.» دوری ادامه داد.: «یقه‌هایی از این نوع به نام شبیو یا "طلای افتخار" شناخته می‌شد که به طور سنتی توسط فرعون به مقاماتی که با تمایز خاصی خدمت می‌کردند داده می‌شد. این کتیبه بر روی طلا حک شده و با سنگ های قیمتی نیمه قیمتی منبت کاری شده است.»

مقبره‌هایی مملو از طلا

مومیایی که در درونش جواهرات بود!

  جان گراهام، وزیر نیوساوت ولز، گفت که برای کسانی که علاقه مند به اسرار مصر باستان هستند، این فرصتی است که یک بار در طول زندگی دست می دهد. او گفت: «مصر یکی از قدرتمندترین تمدن‌ها در مرکز جهان باستان بود و ما بسیار هیجان‌زده هستیم که برخی از بزرگترین گنجینه‌های مصر با رامسس و طلای فراعنه به سیدنی می‌آیند.»

ارزش گنج توت عنخ آمون چقدر است؟

زیورآلات کشف شده در یک گورستان ماقبل تاریخ

 
این نمایشگاه در 18 نوامبر (27 آبان) افتتاح می شود و تا 19 مه 2024 (30 اردیبهشت 1403) ادامه دارد.
  منبع: https://www.jewellermagazine.com/Article/12601/Legendary-jewellery-of-the-Pharaohs-arrives-in-Australia انتهای پیام/
برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

گنجینه

فرعون

جواهرات فراعنه

فراعنه

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت