انواع پایه انگشتر

انواع پایه انگشتر

اهمیت انتخاب صحیح انواع پایه انگشتر در این است که شما می‌توانید ارزش، زیبایی، درخشش و جلوه‌ی فلز و سنگ‌ها را در بهترین و متناسب‌ترین حالت نمایش دهید.

پروانه کاوسی(خبر نگار)

1402/08/10 | 00:08

نظری ثبت نشده

انواع پایه انگشتر
به گزارش گلدنیوز، انواع پایه‌ی انگشتر شامل چنگه‌ای، سولیتر، حفره‌ای، سنگفرشی و … است که در زیر به تفکیک معرفی کرده‌ایم و عکس‌هایشان را گذاشته‌ایم تا به طور کامل با آنها آشنا شوید.

گران‌ترین انگشترهای جواهر جهان و ایران

از دنيای بزرگ معماری به قلمرو ظريف جواهرات/خلق انگشتری زيبا به نام Skein

پایه انگشتر چنگه‌ای (Prong)

پایه چنگه‌ای بیشتر برای مدل‌های تک نگین کاربرد دارد به این خاطر که توجه را بیشتر به نگین معطوف می‌کند تا فلزِ خود پایه. از پایه چنگه‌ای اغلب برای نگین‌های با ارزش بسیار بالا و الماس استفاده می‌کنند. به این خاطر که طراحی آن باعث می‌شود تا نور بیشتری به الماس تابیده شود و در نتیجه درخشش و زیبایی بیشتری پیدا کند. همچنین، این پایه مقاومت و استحکام بسیار بالایی هم دارد و برای الماس بهترین گزینه است. البته معایبی هم دارد. مثلا ممکن است به لباس یا موها گیر کند. افرادی که می‌خواهند حلقه خود را هر روز دست کنند شاید این گزینه برایشان چندان مناسب نباشد.

پایه انگشتر چنگه‌ای V شکل (V-prong)

این پایه، چنگکی دارد که از سمت بالا به صورت V خمیدگی دارد. از پایه چنگه‌ای V شکل اغلب برای نگین‌هایی گرانبهایی همچون الماس که دارای گوشه‌های زاویه‌دار است مثل گوشه‌های برش مربع شکل پرنسی یا نوک الماس گلابی شکل استفاده می‌شود. به این خاطر که چنگه‌های پایه، به خوبی از زوایای تیز نگین‌ها محافظت می‌کند.

پایه انگشتر تیفانی (Tiffany)

پایه تیفانی نوعی پایه چنگه‌ای است که ۶ چنگک دارد و به منظور درخشش هر چه بیشتر الماس طراحی و ساخته شده است. به این خاطر که کمپانی تیفانی آن را ساخته و دیگر برندها اجازه استفاده از این طرح را ندارند، نام پایه هم به همان نام تجاری شرکت شناخته می‌شود. از معایب پایه تیفانی هم می‌توان به گیر کردن به لباس یا مو اشاره کرد.
 

پایه انگشتر دیواره‌دار یا حفره‌ای (Bezel)

پایه دیواره‌دار همان طور که از نامش پیداست با دیواره‌های خود دورتادور نگین را احاطه می‌کند. از این پایه اغلب برای محافظت و نگهداری سنگ‌هایی که تراش فانتزی دارند همانند الماس گلابی شکل استفاده می‌شود. نوع دیگر آن به صورت قوسی، فقط قسمتی از الماس را در بر می‌گیرد که به آن، مدل نیمه دیواره می‌گویند. این مدل که اغلب برای الماس‌هایی با برش فانتزی استفاده می شود، شکلی مدرن به پایه می‌بخشد و به این صورت است که یک قوس از فلز گرانبها به دور گوشه پهن گلابی و چنگه V شکل، قسمت باریک آن را در بر می‌گیرد. هنگام انتخاب پایه دیواره‌دار باید ببینید که جلوه الماس برایتان مهم‌تر است یا امنیت آن.  

پایه سولیتر (Solitaire)

یکی از انواع پایه انگشتر سولیتراست. سولیتر به این گونه است که فقط یک سنگ در مرکز آن قرار می‌گیرد. این مدل بسیار محبوب و رایج است و بیشتر روی سنگ و الماس تاکید دارد تا فلز. سولیتر اغلب با مدل چنگه‌ای همراه است. اما سولیترهایی هم هستند که به شکل پایه دیواره‌ای طراحی می‌شوند.

پایه کانالی (Channel)

این پایه مخصوص، الماس‌های گرد است و ظاهری براق و مجلل را به وجود می‌آورد. با انتخاب الماس‌های گرد، طراحی صفی مرتب از سنگ‌ها را با درخششی بیشتر از سنگ‌های باگت خلق می‌کند. در این مدل، نگین‌ها به خوبی محافظت شده و لبه‌های آن‌ها در معرض هیچ‌گونه ضربه و سائیدگی قرار نمی‌گیرد.

پایه سنگفرشی انگشتر (Pavé)

وقتی که سطح انگشتر از تعدادی الماس ریز پوشیده شده باشد، پایه سنگفرشی (Pavé) نامیده می‌شود. این نام برای این انتخاب شده که سطح آن مانند یک تکه از خیابان با سنگ‌های گرانیتی فرش شده است.
  در این مدل از انواع پایه انگشتر، اندازه الماس‌ها باید دقیقاً یکسان باشند. اگرچه سایز آنها کوچک است، در مجموع هر سنگ به پراکندگی نور این مدل کمک می کند. برای تشخیص کیفیت انگشتر، دقت کنید سطح آن مانند فرشی از جواهرات به نظر برسد.

پایه مهره‌ای (Bead)

در طرح پایه مهره‌ای، الماس‌ها طوری قرار گرفته‌اند که از هم کمی فاصله داشته باشند. در این مدل، نگین‌ها بزرگ‌تر و برجسته‌تر هستند. طراح جواهر با ایجاد تنوع در اندازه سنگ‌ها و اندازه پایه می‌تواند مدل‌های زیبا و خلاقانه‌ای را ایجاد کند.

پایه خوشه‌ای (cluster)

نوع دیگر از انواع پایه انگشتر دارای طرح یک پایه و تعدادی الماس ریز است که می‌توانند به صورت یک گل یا طرحی خیالی در کنار هم قرار گیرند. این پایه معمولاً در چند سطح با ارتفاعی قابل ملاحظه بالای دست قرار می‌گیرد که ممکن است بسیار باز و فضاگیر باشد و یا ممکن است فشرده‌تر باشد. شکل انگشت در انتخاب هر کدام از اینها موثر است. به خاطر داشته باشید، نوع باز توجه را از انگشتان دور و بر عکس نوع فشرده، توجه را به سمت دشت و انگشتان جلب می کند.  

پایه تراز (Flush)

در این نوع پایه سطح نگین با سطح پایه هم تراز بوده و فقط سطح خارجی و کمی هم از قسمت بالایی نگین دیده می‌شود. در این مدل الماس درخشش چندانی ندارد اما همچنان زیبا به نظر می‌رسد.

پایه بالرین (Ballerina)

یکی از انواع انگشترهای کلاسیک، مدل چند نگین بالرین است که زیبایی خود را از نحوه قرار گرفتن باگت‌ هایی گرفته‌اند که به صورت مخروطی به دور یک مرکز ردیف شده‌اند و ظاهری مانند دامن بالرین‌ها را به وجود می‌آورند.  

نکاتی که درباره پایه انگشتر باید بدانید

در صورتی که متوجه شدید نگین یا سنگ قیمتی روی پایه‌ی انگشتر شل شده، بهتر است آن را استفاده نکنید و هرچه زودتر به جواهرساز ماهری مراجعه کنید تا  آن را تعمیر و در جای خود سفت کند. در غیر این صورت، احتمال افتادن و گم شدن نگین به میزان چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم هر چند وقت یک بار چنگک‌های پایه انگشتر را چک کنید؛ تا مطمئن شوید که خم نشده باشند و همچنین سنگ را به محکمی در دل خود نگه‌ داشته باشند. توجه داشته باشید هر چه تعداد چنگه‌ها کمتر باشد نور بیشتری به نگین می‌رسد و در نتیجه درخشش آن بیشتر می‌شود؛ مخصوصا اگر سنگ الماس باشد. اما وقتی تعداد چنگه‌ها زیاد است، درخشش نگین کمتر می‌شود اما در عوض کاملا محکم و ایمن روی رکاب انگشتر در جای خود ثابت است. بیشتر بخوانید:

قطعه جواهر هفته: معرفی انگشتر «برات می­میرم»

حراج انگشتر «توپاک» خواننده رپ به ارزش یک میلیون دلار

انگشتر هوشمند شرکت اوریگامی

منبع:parasteh.com انتهای کلام/    
برچسب:

ترند

پیشنهاد ویژه

پایه انگشتر

پایه جواهرات

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت