هر فسیل داستان منحصر به فردی را روایت می کند؛

ساخت جواهر با بقایای دایناسورها

برخی از جواهرات جذابیتی فراتر از ظاهر خود دارند. از موجودات منقرض شده در زمان های بسیار قدیم، مواد معدنی سمی و حتی مواد موجود در فضا، قطعه جواهرات جالبی ساخته شده است.

دبیر خبر(دبیر خبر)

1402/09/13 | 16:09

نظری ثبت نشده

ساخت جواهر با بقایای دایناسورها

برای دوستداران تاریخ، یک «سنگ خورشید» وایکینگها فراتر از زیبایی اش دیگران را به خود جذب می کند. یا با استفاده از مواد معدنی انعطاف پذیر، یک طراح خلاق می تواند جواهری بی نظیر بسازد. با توجه به اینکه مشتریان بیشتری به دنبال چیزی متمایز هستند، این مواد منحصر به فرد را در طراحی جواهرات بعدی خود در نظر بگیرید.

 

فسیل ها برای جواهرسازی

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا( گلدنیوز)، به نقل از وبسایت جِم سوسایتی (Gem Society)، تجربه بسیاری از افراد درباره فسیل ها به موزه ها و دندان های کوسه محدود می شود. با این حال، برخی از فسیل ها برای جواهرات عالی مناسب هستند! هر فسیل داستان منحصر به فردی را روایت می کند.

 

1)     استخوان دایناسور

وقتی بیشتر مردم به فسیل فکر می کنند، در واقع به دایناسورها فکر می کنند. شیفتگی انسان نسبت به این جانوران منقرض شده بسیار فراتر از موزه ها است. اگرچه اسکلت‌های بازسازی‌شده منظره‌ای دیدنی هستند، اما وقتی بریده می‌شوند و صیقل داده می‌شوند، استخوان جواهری یک ماده جواهرات منحصر به فرد و رنگارنگ می‌سازد. با فسیل شدن استخوان، مواد معدنی (اغلب عقیق رنگارنگ) جایگزین سلول های آن می شود. الگوهای به دست آمده جواهرات جالب و منحصر به فردی را ایجاد می کنند. اگرچه بیشتر سنگ‌های قیمتی قانونی هستند، اما گاهی اوقات قاچاقچیان این مواد را به آن سوی مرزها منتقل می‌کنند. همیشه از یک فروشنده قابل اعتماد خرید کنید تا مطمئن شوید که جواهر شما قانونی است.

 

2)     آمولیت

آمونیت ها نرم تنان دریایی هستند که با دایناسورها از بین رفتند. آمولیت یک پوسته آمونیتی رنگین کمانی درجه گوهر است که فقط در رسوبات کرتاسه پسین در کوه های راکی دیده می شود. آمولیت که عمدتاً از آراگونیت ساخته شده است، همان ماده ای که جزء اصلی مروارید است، می تواند هر رنگی از رنگین کمان را با رنگین کمانی روشن نشان دهد. قرمز شدید، نارنجی و سبز رایج ترین رنگ ها هستند، اما آبی روشن، زرد و بنفش نیز دیده می شود. فاکتورهای کیفیت شامل تعداد رنگ‌های دیده شده، رنگین کمانی و درجه چرخش نمونه با رنگ قابل مشاهده  در این میان نقش بازی می کنند. جواهرات آمولیت مطمئناً تحسین های زیادی را دریافت خواهند کرد.

 

3)     کهربا

شیره درخت فسیل شده که در 30 میلیون سال گذشته یا بیشتر سنگ شده است، یکی دیگر از مواد جواهرات منحصر به فرد است. تکه‌های کهربا حاوی بقایای حشرات از اقلام جمع‌آوری رایج هستند، اما نمونه‌هایی با گونه‌های کمیاب حشرات می‌توانند ارزش بالایی داشته باشند. با این حال، توجه داشته باشید که برخی از فروشندگان برای افزایش سود، حشرات مدرن را به کهربای بازسازی شده اضافه می کنند. مگر اینکه شما حشره شناسی باشید که می تواند تفاوت را تشخیص دهد، در غیر این صورت مطمئن شوید که با یک فروشنده قابل اعتماد معامله می کنید.

 مترجم: حسین راشدی

منبع:

https://www.gemsociety.org/article/unique-gem-materials-jewelry-design/

انتهای پیام/

برچسب:

ترند

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت