دستبند های طلا و چرم ا حرف “ه” ؛
این برند لباس و اکسسوری تولید میکند. اکسسوری های خاص با حرف “ه” و لباس با طرحهایی از شاهنامه از تولیدات این برند هستند.
دبیر خبر(دبیر خبر)
1402/09/29 | 10:09
به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)،این برند فقط مختص به ایرانیان نیست بلکه اکثر کشورها با این برند آشنایی دارند و در صنعت مد خود استفاده میکنند.
این برند توسط نیما بهنود تاسیس شد. نیما بهنود اصلیت ایرانی دارد و سال ۱۳۵۵ در تهران به دنیا آمده است. آقای بهنود که از استعداد و خلاقیتهای بسیاری برخوردار بود برای ادامه تحصیل خودش راهی سانفرانسیسکو شد و از سال ۱۹۹۴ به صورت جدی طراحی را شروع کرد. از علایق دوره نوجوانی نیما بهنود میتوان به خوشنویسی اشاره کرد و سعی کرد هنر خود را بر روی لباسها نیز به نمایش بگذارد.
پس از به دست آمدن شلوار جینهای آبی از نیما، او برای تبلیغ کارهای خود لباسها را در مهمانیها و دورهمی ها میپوشید چرا که به دلیل جنگ و فضای حاکم در آن زمان مردم علاقه زیادی از خود نشان نمیدادند. نیما پس از مهاجرت به آمریکا مدرک ادمیشن خود را از دانشگاه معروف سانفرانسیسکو دریافت کرد. در همان سال های اول پیشنهادهای کاری زیادی به دلیل هنر و تجربه نیما به او داده شد. مثل ادامه فعالیت خودش در خانه طراحی محصولات اپل به نام Colortone.
کارهایی مثل این هیچوقت برای نیما بهنود قانع کننده نبود و برای همین او از سانفرانسیسکو به نیویورک رفت و در سال ۱۹۹۹ به تحصیل در رشته گرافیک در انستیتوی مد تکنولوژی FIT پرداخت و مدرک خود را کسب کرد. پس از چند سال نیما راهی تبلیغات مد و بازاریابی مد شد تا به عنوان مدیر پر استعداد Jamison cawdrey در سراسر دنیا شناخته شود.
ابتدای کار نیما بهنود به این شکل بود که طراحیهایی که تلفیقی از طرحهای مدرن و کلاسیک را انجام میداد. تمامی این طراحیها بر روی بوم انجام میشد اما نیما به موقع فهمید که ادامه این کار باعث از بین رفتن خلاقیتهای او و سرکوب شدن استعدادهای سرشارش میشود. بنابراین پس از سالها دوباره به علاقه نوجوانی خود یعنی طراحی و خوشنویسی روی شلوار و پیراهن و اکثر لباسها مشغول شد.
پس از فعالیت و طراحی و خوشنویسی بر روی لباسهای مختلف نیما دریافت که باید در کارش پیشرفت کند. پس با استفاده از تواناییهای خود و هنر و دانشهایی که آموخته بود، تصمیم به تاسیس برند خود کرد. نیما بهنود برای ادامه فعالیت خودش نام “نیمانی” را برگزید. سرانجام در سال ۲۰۰۴ برد نیمانی ثبت شد.
دو سال بعد، یعنی در سال ۲۰۰۶ برند نیمانی آنقدر پیشرفت کرد که توانست رکورد ۱.۶ میلیارد دلار را در یوتیوب بزند. تیشرت هایی که از برند NIMANY عرضه میشد به زبان زیبای فارسی بود و این لباسها به کمک تیم تولید برند نیمانی روانه بازار شد. بخش زیادی از طرحها و نوشتههای روی تیشرت ها، از کلکسیونی که نیما در طول سالها سفر جمعآوری کرده بود الهام گرفته میشد. این کلکسیون شامل اسناد قدیمی و تمبرهای ایرانی و… است. طرحهایی از شخصیتهای خیالی نیز بر روی شالها و روسریهای دختران فرانسوی نقش بست.
پس از مدت کوتاهی لباسهای برند نیمانی روز به روز بیشتر به فروش میرسید. به شکلی که وقتی محصولات به بازارمیرسیدند به سرعت فروش میرفتند. پس از آن بسیاری از مجلههای معتبر مد که تقریباً در کل دنیا مشهور هستند خواستار همکاری با این برند شدند.
مجلههایی مثل واشنگتن تایمز، ماکسیم و ووگ. به گفته نیما بهنود او گفت که ماموریتش این است که بگوید در کشورش زیباییهایی وجود دارد که میتواند جزیی از مد باشد و کسانی که برند نیمانی را انتخاب میکنند حتی اگر معانی آن را نفهمند یعنی آن طرحها را پسندیدهاند و این برای نیما بسیار ارزشمند است.
اخبار فرهنگ و هنر را از سایت بازار طلا (گلدنیوز)،دنبال کنید
اشعار عاشقانه از طرحهای دیگر مورد علاقه نیما میباشد؛ به شکلی که بر روی بسیاری از تیشرتهای برند نیمانی میتوان اشعار زیبای عاشقانه از شاعران مختلف و معروف ایرانی را مشاهده کرد و جالب است بدانید از تیشرت های محبوب این برند نیز محسوب میشوند.
همچنین تیشرت هایی با شعرهای مولانا و حافظ با خط نستعلیق در ۱۴ سال پیش از کارهای بسیار شیک بود که کمتر کسی به سمت تولید آن میرفت. تهران را میتوان شهر مورد علاقه نیما دانست به شکلی که برج آزادی برای او اهمیت زیادی دارد. یکی دیگر از طرحهای برند نیمانی، حرف “ه” دو چشم است که مفاهیم فلسفی بسیاری را شامل میشود.
طرحهای برند نیمانی تلفیقی از نقاشیخط بود که نقاشیهای زیبا و خلاقانه از آثار قدیمی به همراه خط نستعلیق بود که توجه هرکسی را به خود جلب میکرد. همچنین خط نستعلیق خود راهی بود برای نمایش فرهنگ ایرانی درسایر کشورها به شکلی که این طرحها و نوشتهها مغز افرادی که آنها را میدیدند را به خود درگیر میکرد تا بفهمند این خطوط کمتر دیده شده به چه معنا هستند.
این برند پس از تولید البسه به تولید جواهرات تحت عنوان برند نیمانی پرداخت. انگشترهای طلای این برند به شکل “ه” ساخته شدهاند و در تمامی دنیا استفاده میشوند. این انگشترها مورد توجه افراد با سلایق مختلف و حتی با جنسیتهای مختلف قرار گرفته است و از اکسسوری های زیبا برای تکمیل یک استایل شیک تلقی میشود. انگشترهای این برند ظرافت خاصی را دارند. این انگشتر برای سالها محبوب بود و بیشتر از ۱۰۰ هزار قطعه از آن تا کنون فروش رفته است.
دومین محصول اکسسوری این برند دستبند های طلا و چرم این برند بود که باز با حرف “ه” ساخته شده است. تلفیقی از چرم و طلا یک جلوه بینظیری را برای جهانیان ساخته است و پس از روانه شدن اولین گروه از این اکسسوری با استقبال بسیار زیاد مردم رو به رو شد. چرمی مانند پوست حیوانات که بر روی آن حرف “ه” با طلای ۱۸ عیار قرار گرفته است اجزای این دستبند هستند.
همانطور که به آن اشاره شد این برند در سطح جهان به معروفیت بالایی رسید و بسیاری از طرفداران مد شروع به استفاده از برند نیمانی کردند و لباسهایشان را از این برند تهیه میکردند. توجه خیلی از سلبریتی ها و افراد مشهور به این برند جذب شد.
سلبریتی هایی که اکثر مردم آنها را میشناسند. برای مثال کریستین رونالدو از کسانی بود که از برند نیمانی لباسهای خود را تهیه کرد. بعد از رونالدو میتوان به هایدی کلوم، نیکی هیلتون، جیم کری و کوین اسپیسی اشاره کرد. ایرانیهایی مثل بهرام رادان و پیمان معادی نیز از این برند حمایت کردهاند و لباسهای این برند را پوشیده شدهاند. هرچند برند نیمانی طرفداران زیادی در ایران دارد اما هیچ نمایندگی تایید شدهای ندارد و محصولات به صورت آنلاین به فروش میرسند.
انتهای پیام/
ترند
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟
برترین مطالب
لیست قیمت
نظری ثبت نشده