شمش طلا به ارزش میلیون ها دلار در داخل یک تانک؛

پایان تلخ کشف گنج در یک تانک

یک کلکسیونر خودروی نظامی که چند شمش طلا به ارزش میلیون ها دلار را در داخل یک تانک کشف کرده بود، از تصمیم خود برای اطلاع رسانی به مقامات در مورد این کشف ابراز تاسف کرد.

حسین راشدی(مترجم)

1402/11/01 | 12:11

نظری ثبت نشده

پایان تلخ کشف گنج در یک تانک

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا ( گلدنیوز ) ، به نقل از وبسایت جولری مگزین، «نیک مید» 62 ساله، اهل نورثهمپتون در انگلستان، در سال 2017 زمانی که پنج شمش طلا را در یک تانک از کار افتاده کشف کرد، به تیتر اخبار بین المللی تبدیل شد.

مید تانک تایپ 69 ارتش سابق عراق را در eBay خریداری کرده بود. او هنگام بازرسی از این ماشین جنگی 36 تنی، شمش های طلا به ارزش 2 میلیون پوند (3.81 میلیون دلار استرالیا) را کشف کرد.

گمان می رود این شمش ها توسط سربازان عراقی در جریان تهاجم سال 1990 به کویت به سرقت رفته بود.شش سال پس از این کشف، مید به دیلی میل گفت که از اطلاع رسانی به مقامات درباره این کشف پشیمان است.

مید گفت: «من از تحویل دادن آن (شمش ها) پشیمانم. حداقل باید برای آن هزینه کشف دریافت می کردم، اما مطلقاً چیزی نگرفتم. وقتی شمش های طلا را پیدا کردیم، نمی دانستیم با آنها چه کنیم. اینطور نیست که بتوانید پنج شمش طلا را به گروفروشی ببرید. بنابراین با پلیس تماس گرفتیم.»

او ادامه داد: «طلا اثر انگشت دارد. آنها می دانند کجا استخراج شده است. قطعا از کویت به سرقت رفته است. در آن زمان، همه این تئوری های توطئه شگفت انگیز وجود داشت که ادعا می کردند ما آن شمش ها را نگه داشته ایم. اما متاسفانه پولی برای آن ندارم.»

این وسیله نقلیه پس از تکمیل پروژه بازسازی بدون کشف طلا توسط مالک قبلی، به قیمت 30 هزار پوند (57 هزار دلار استرالیا) خریداری شد. هر شمش طلا تقریباً پنج کیلوگرم وزن دارد.

منبع:

https://www.jewellermagazine.com/Article/12783/Hidden-treasure-Remarkable-gold-discovery-ends-in-heartbreak

انتهای پیام/

 

برچسب:

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت