آیا در چرخ خیاطی قدیمی طلا هست؟

برخی می گویند: شنیده شده که صاحب ومالک کارخانه چرخ خیاطی مارشال به همراه دیگر وابستگان و نزدیکان فراری خود در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی چون قادر به انتقال و خروج قانونی دارایی و اموال و ثروت نامشروع خود به خارج از کشور نبودند، با تبدیل ثروت خود به الماس و طلا و جاسازی آنها در چرخ خیاطی ، قصد داشتند در قالب صادرات، اموال و ثروت خود را منتقل کنند که بنابه دلایلی، خواست و نیت آنان محقق نشد و این نوع چرخ خیاطی که تعداد آنها مشخص نیست، به همراه دیگر تولیدات کارخانه در داخل عرضه شده است.

امیر کشانی(سردبیر)

1402/11/01 | 16:11

نظری ثبت نشده

آیا در چرخ خیاطی قدیمی طلا هست؟

به گزارش گلدنیوز در سایت دیوار و سایت های دیگر پر شده از آگهی های فروش چرخ های خیاطی قدیمی و این بار با قیمت های میلیونی.

در اوایل دهه ۷۰ بود که یک بار شایعه شد در ساخت چرخ های خیاطی قدیمی مارشال طلا یا الماس وجود دارد و مدتی این چرخ های خیاطی حکم جواهر پیدا کردند. دل بسیاری از آنها شکافته شد و عده ای دنبال گنج از دلش بودند اما سرانجامش هیچ بود اما این بار آنها صاحب آگهی های میلیاردی شدند و با تغییر محتوای گران بهای شان از ماده ای کم یاب سخن به میان آمده است. از جیوه قرمز .

وچود الماس و طلا در چرخ خیاطی قدیمی !

شایعه وجود یک قطعه الماس یا طلا در بدنه چرخ خیاطی "مارشال " معروف به دوشیرنشان و خرید آن توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مسوولان این بانک را کلافه کرده است.

به تازگی در سطح ایران به ویژه تهران شایعه شده است که دربدنه و اسکلت چرخ خیاطی مارشال یک قطعه الماس یا طلا به ارزش میلیونها ریال وجود دارد و بانک مرکزی این اشیاء را از دارندگان آن خریداری می کند. گفته می شود که این شایعه را دلالان از طریق شبکه جهانی اینترنت منتشر کرده اند. همچنین گفته می شود، قطعه الماس یا طلای مورد اشاره در این شایعه به شکل نهان در اسکلت چرخ خیاطی مارشال دارای شماره سریال خاص جاسازی شده که با برش و شکاف آن می توان به راحتی به شیئی قیمتی مورد اشاره دست یافت.

برخی می گویند: شنیده شده که صاحب ومالک کارخانه چرخ خیاطی مارشال به همراه دیگر وابستگان و نزدیکان فراری خود در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی چون قادر به انتقال و خروج قانونی دارایی و اموال و ثروت نامشروع خود به خارج از کشور نبودند، با تبدیل ثروت خود به الماس و طلا و جاسازی آنها در چرخ خیاطی، قصد داشتند در قالب صادرات، اموال و ثروت خود را منتقل کنند که بنابه دلایلی، خواست و نیت آنان محقق نشد و این نوع چرخ خیاطی که تعداد آنها مشخص نیست، به همراه دیگر تولیدات کارخانه در داخل عرضه شده است.

اخبار فرهنگ و هنر و تاریخ مرتبط با صنعت طلاوجواهر را در سایت طلا بخوانید.

وجود الماس و طلا در چرخ خیاطی مارشال

در چرخ خیاطی مارشال چه ماده ای هست؟

شاید مشهورترین شایعه درباره جیوه قرمز ماجرای چرخ‌ خیاطی‌های حاوی این ماده جادویی باشد. بر اساس این شایعه دیگر لازم نبود برای یافتن جیوه قرمز دنبال خفاش‌ها راه بیفتید یا درون اهرام مصر را بکاوید، کافی بود که صاحب خوش شانس نوعی خاص از چرخ‌ خیاطی‌ باشید تا به این گنج گرانبها برسید.

هنوز هم این شایعه آنقدری خریدار دارد که آگهی فروش چرخ‌ خیاطی‌های قدیمی را با قیمت‌های باورنکردنی در فضای مجازی پیدا کنیم. حالا شاید برای آنکه جیوه قرمز را نمی‌شناسد و باور ندارد بتوان شایعه الماس پنهان در چرخ خیاطی را رو کرد. این شایعات سبب شده تا بسیاری دنبال واقعیت ماجرای چرخ های خیاطی مارشال باشند.

طلا در کجای چرخ خیاطی است؟

برای اینکه ببینیم این شایعات چقدر واقعیت دارد و اگر همچین چیزی باشد ، طلا در کجای چرخ خیاطی است باید به سراغ خریداران این چرخ خیاطی ها برویم .

کاربری برای خبرآنلاین نوشت:«قابل توجه دوستانی که می گویند جیوه در چرخ خیاطی هست !!! جیوه در چرخ خیاطی نیست فقط برای رد گم کنی هستش که باز کنی ببینی جیوه داخلش نیست بعد بفروشی چرخ خیاطی قدیمی داری یک چرخ دنده هستش که برای هواپیما بکار میبرند یعنی چرخ دنده ویا این قعطعه از هواپیما در داخل چرخ خیاطی موجود هست وبرای همین چرخ خیاطی قدیمی مخصوصا مارک سینگر را مفت از دست ندین و اینکه جیوه در تلویزیونهای لامپی کمدی قدیمی موجود هست اگر جیوه درش بکار نمیرفت کلا تصویر نشون نمیداد واینکه در لانه های خفاش جیوه موجود هست ولی از نوع سفید که در کل پول خوبی بجاش میدن که یکی از کاربرداش برای عکس برداری در بیمارستانها بکار میرود و...خلاصه جیوه موجود وقیمتی هست واگر از دستتان افتاد و پخش شد نگران نباشید با یک تیکه طلا میتوانید ان را دوباره جمع کنید نشانه جیوه اینکه هیچ چیزی قاطی جیوه نمیشه و به طلا جذب می شود موفق باشید ببینم می تونید ماشین دار بشین»

یکی از تعمیرکاران چرخ خیاطی قدیمی نوشته :« سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان برادران و خواهران گرامی من نیز خودم تعمیر کار چرخ خیاطی قدیم و جدید نیز هستم و چند روزی هست که این خبر شایه نیز به گوشم رسیده و برای اطلاع رسانی نیز می گویم که با اینکه تمام قطعات چرخ خیاطی را نیز دیده و باز وبسته نیز می کنم تا به اینجا کار هنوز به همچین قطعه و این جیوه که شایه شده نیز برخورد نکرده واصلان یکی باید بیاد ومن رو قانع کند که این جیوه چه کاری در چرخ خیاطی نیز دارد ودر کجای آن قرار دارد که من تا بحال ندیدام پس با سرایت کامل می گویم که یک دروغ محض است مثل سکه های ۵ تومنی زرد که بعضی دوستان بازار سیاهی راه انداختند.»

اما کاربران دیگری هم هستند که درباره این ماشین های چرخ خیاطی گاه عتیقه نوشته اند که سال هاست به صورت نسلی از مادر به دختر به آنها رسیده و حالا با این شایعات حاضرند به قیمت های بالا واگذار شان کنند. یکی از تعویض با پرشیا نوشته بود. دیگری با قطعه ای زمین. یکی بدبینانه نوشته بود ایرانی های فرصت طلب دنبال رسیدن به پول های آنچنانی هستند و دیگری نوشته بود اگر این ها ارزشمند بودند در خانه فقرا پیدا نمی شدند. یکی نوشته بود شایعه ای است برای سر کار گذاشتن مردم . کاربری هم از این شایعه تشکر کرده بود و خود را تعمیرکار چرخ خیاطی معرفی کرده بود. اینکه با شروع دوباره این شایعات در این گرانی شب عیدی ،روزی چند تایی کار برایش جور شده است.

شایعه جیوه قرمز پس از شایعه الماس و طلا در این چرخ های خیاطی سر و صدای زیادی کرده است.

وجود جیوه در چرخ خیاطی قدیمی

چرخ خیاطی و جیوه قرمز

شاید مشهورترین شایعه درباره جیوه قرمز ماجرای چرخ‌ خیاطی‌های حاوی این ماده جادویی باشد. بر اساس این شایعه دیگر لازم نبود برای یافتن جیوه قرمز دنبال خفاش‌ها راه بیفتید یا درون اهرام مصر را بکاوید، کافی بود که صاحب خوش شانس نوعی خاص از چرخ‌ خیاطی‌ باشید تا به این گنج گرانبها برسید.

هنوز هم این شایعه آنقدری خریدار دارد که آگهی فروش چرخ‌ خیاطی‌های قدیمی را با قیمت‌های باورنکردنی در فضای مجازی پیدا کنیم. حالا شاید برای آنکه جیوه قرمز را نمی‌شناسد و باور ندارد بتوان شایعه الماس پنهان در چرخ خیاطی را رو کرد.


جیوه قرمز شایعه جالبی است و با اینکه قدمتی بسیار دارد اما هر از چند گاهی جلوه‌ای تازه به خود می‌گیرد. در دوران افول اتحاد جماهیر شوروی یکی از مشهورترین این شایعات در جهان پخش شد.

بر اساس این شایعه ماده‌ای اسرارآمیز در آزمایشگاه‌های هسته‌ای شوروی ساخته شده بود و مقادیر اندکی از آن در بازار سیاه به قیمت‌های گزاف فروخته می‌شد. البته جیوه قرمزی که اینجا تبلیغ می‌شد شفابخش نبود و برعکس اثرات مخربی داشت. گفته می‌شد مقدار کمی از آن برای ایجاد یک انفجار اتمی مهیب کافی است تا جایی که آن را «عنصر روز قیامت» نامیده بودند.

سرانجام تحقیقات درباره این مدل جیوه قرمز هم مشابه قبلی‌ها بود: «چنین چیزی وجود خارجی ندارد.»

البته که این پاسخ برای بسیاری قانع‌کننده نیست و هنوز هم بسیاری در بازار سیاه دنبال تهیه این ماده حالا مرگبار هستند.

چرخ خیاطی هیچ عنصر قیمتی ندارد

بار اولی نیست که این شایعه شنیده می شود. آرش نصراللهی که از سال ها پیش با چرخ خیاطی و تعمیرات آن سر و کار دارد به یاد می آورد که 15 سال پیش هم برخی مشتری ها با قیمت حدودی 5 میلیون تومان که رقم کمی هم برای آن زمان نبوده، از او سراغ چنین چرخ خیاطی هایی را می گرفتند. او به روزنامه اعتماد می گوید: «متاسفانه آدم های ساده به دام این شایعه سازان می افتند اما برای من عادی است چون از سالیان پیش چنین شایعاتی وجود دارد ولی کسی از خود نمی پرسد اگر سازنده، فلزی قیمت داشته باشد چرا باید آن را در چرخ خیاطی پنهان کند؟ قصه وجود طلا در کامپیوتر واقعی است، چون برای رسانه آن باید از طلا استفاده می کردند و هنوز هم در دستگاه الکترونیکی از آن استفاده می شود ولی چرخ خیاطی چیزی ندارد که نیاز به استفاده از جیوه یا فلز قیمتی برای آن باشد. کل قدمت چرخ خیاطی 135 تا 140 سال است و قدمت آن خیلی زیاد نیست که بگوییم قدمتی و قدیمی است.»

درساخت چرخ خیاطی از چه فلزاتی استفاده شده؟

نخستین چرخ های خیاطی اتوماتیک حدود 80 سال پیش توسط بارتلمی تیمونیه در فرانسه اختراع شد ولی خیاط ها از ترس کساد شدن کارشان شبانه به خانه او حمله کرده و کارگاهش را آتش زدند تا اینکه در اواسط قرن هجدهم دوباره چرخ خیاطی در امریکا ساخته شد و به ثبت رسید. در زمان مظفرالدین شاه نخستین چرخ خیاطی به ایران وارد شد و استفاده از آن در میان ایرانی ها رواج پیدا کرد. «سری های اول چرخ خیاطی با چوب ساخته شده و بعد با چدن. سوزن آن هم که البته از جنس استخوان بوده و بعد فلزی شده است. چه آن زمان و چه حالا نیاز به هیچ عنصر قیمتی نداشته است. چرخ خیاطی یک قلاب دارد و یکسری مفاصل و مکانیسم برقی. قدمت آن هم به قدری نیست که بگوییم موتور آن به انرژی خاصی نیاز داشته است، بنابراین در ساخت آن از فلز خاصی استفاده شده است. ما یخچال و حتی تلویزیونی داریم که با نفت کار می کند ولی چرخی نداریم که با جیوه کار کند.

انتهای پیام/

برچسب:

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت