جواهر ساز نسل دوم؛

عروسی پرزرق و برق جواهرساز هندی در آمریکا

«آنو جین»، جواهرساز نسل دومی، که در ماه سپتامبر با «پراتیک پاتل» در مراسمی هندو در یک استراحتگاه کوهستانی در شهر چیتندن، ایالت ورمونت ازدواج کرد، می‌گوید لباس‌های رنگارنگ در مراسم عروسی هندی بسیار آسان می توانند جلب توجه کنند، اما جواهرات باید در این روز بزرگ به همان اندازه درخشان باشند.  

حسین راشدی(مترجم)

1402/11/09 | 13:11

نظری ثبت نشده

عروسی پرزرق و برق جواهرساز هندی در آمریکا

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا(گلدنیوز)، به نقل از وبسایت اینستورمگ، «شبکه جواهرات جین»، که خرده‌فروشی هایی در شهرهای لانهام و کلینتون در ایالت مریلند دارد، اسپانسر جواهرات این زوج بود. جین، مدیر عامل این شرکت خانوادگی، با شبکه تامین کنندگان خود برای یافتن مجموعه جواهرات مناسب برای هر یک از لباس هایی که در شش مراسم عروسی جداگانه پوشیده بود، کار کرد.

در حالی که جواهرات در هر عروسی مهم است، تفاوت های مشخصی بین یک عروسی معمولی آمریکایی و یک عروسی عجیب هندی وجود دارد.

جین می‌گوید: «برای یک عروسی آمریکایی، اگر لباس سفید می‌پوشید، جواهرات را سبک تر می کنید، اما در عروسی هندی، اگر جواهرات ساده باشد، مراسم را درست انجام نداده اید. جواهرات بسیار مهم هستند. به اندازه لباس هایی که می پوشیم مهم است. جواهرات باید دست کم به همان اندازه برجسته باشند.»

در سال 2019، آنو و پراتیک در شهر نیویورک با هم آشنا شدند. عروس و داماد هر دو در ایالات متحده متولد شده اند. خانواده‌های آنها هندی هستند، اما خانواده آنو پنجابی و پراتیک گجراتی هستند. فرهنگ ها از بسیاری جهات همپوشانی دارند، اما تفاوت های مشخصی از جمله در سبک های رقص تشریفاتی آنها وجود دارد. جین می‌گوید: «ما یک کشیش هندی داشتیم که می‌توانست هر دو فرهنگ ما را یکپارچه با هم ادغام کند.»

در حالی که سنت های هندی برای این زوج مهم است، آنها همچنین می خواستند از سنت های جواهرات آمریکایی مرتبط با عروسی استفاده کنند، از جمله حلقه نامزدی، دسته های عروسی و ساعت رولکس به عنوان هدیه عروسی برای داماد. هدایای ساقدوش ها، آویزهای الماس روی یک زنجیر طلا بود. هر مهمان گوشواره های دست ساز را به عنوان هدیه مهمانی دریافت کرد.

وقتی که زمان یافتن آن حلقه نامزدی عالی رسید، پاتل با مادرزن و پدرزن آینده خود برای ساختن یک حلقه الماس 4 قیراطی با سنگ مرکزی برش درخشان کار کرد. پاتل همچنین با خانواده جین برای ساختن «مانگالسوترا»، گردنبند مهره‌ای که عروس به‌طور سنتی هر روز پس از ازدواجش می‌پوشد، کار کرد. داماد در مراسم آن را به گردن او می بندد. مانگالسوترای مشکی مهره‌دارِ جین دارای یک آویز الماس برش درخشان است که با حلقه نامزدی او و همچنین یک جفت گوشواره مطابقت دارد. جین هم از تخصص خود برای طراحی یک نوار مردانه طلای زرد برای پراتیک استفاده کرد.

اهمیت جواهرات در همه جای این عروسی مشهود بود. جین می گوید: «راه‌های مختلفی برای نشان دادن اشتیاق به جواهرات در هر عروسی وجود دارد. حتی در عروسی های آمریکایی همه با جواهرات خود را می آرایند. در مورد هندی ها، شاید 100 برابر آن باشد.»

با این حال، اگر جواهرسازان فعال باشند، فرصت های فروش برای هر عروسی وجود دارد.

او ادامه داد: «جواهرسازان باید چندان منفعل نباشند و مسئولیت را بر عهده بگیرند. راه‌های زیادی وجود دارد که جواهر‌فروشان می‌توانند کالای خود را به عروس و دامادها به فروش برسانند. اگر زنی حلقه نامزدی می گیرد، هیچ راهی وجود ندارد که حلقه مردانه را از آن جواهرساز دریافت نکند. پیگیری کنید!»

والدین آنو، این برند را در سال 1987 در یک بازار فروش در فضای باز تأسیس کردند.

منبع:

https://instoremag.com/in-traditional-indian-wedding-the-bride-a-maryland-jeweler-shines-spotlight-on-jewels

انتهای پیام/

برچسب:

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت