قطعه جواهر هفته:

گردنبند اژدها

شنبه ای که گذشت سال نو قمری جشن گرفته شد و سال اژدها آغاز شد. برندها و طراحان جواهرات از ابتدای سال میلادی تفسیرهای خود را از این موجود افسانه ای (اژدها) ارائه کرده اند و آن را به صورت طلا و نقره درآورده و با الماس و سنگ های قیمتی رنگی تزیین می کنند.

حسین راشدی(مترجم)

1402/11/24 | 11:11

نظری ثبت نشده

گردنبند اژدها

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا( گلدنیوز)، به نقل از وبسایت نشنال جولر، برای جان هاردی و رئیس خلاق آن، رید کراکوف، یافتن الهام از آرشیو کار سختی نبود.

در سال 2007، این برند مستقر در بالی اولین قطعه را در مجموعه‌ای که به یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرفروش‌ترین مجموعه‌هایش به نام « اژدهای ناگا» تبدیل ‌شد، عرضه کرد.

این موجود افسانه ای برای مردم بالی مقدس است و نمادی از ارتباط انسان با طبیعت است.

اینطور نقل است که «ناگا» در روز بر فراز یک آتشفشان می نشیند و از مردم محافظت می کند. او در شب به اقیانوس شیرجه می‌زند تا از عشق واقعی خود یعنی مروارید دیدن کند.

هنگامی که او صبح به آتشفشان خود پرواز می کند، آبی که از فلس های او می چکد، مزارع را تغذیه می کند.

تصویرسازی دوباره کراکوف از اژدها، ادای احترام به برخی از عناصر برجسته در طرح اصلی است - یعنی استفاده از زنجیر بافته شده برای نشان دادن فلس ها و در برخی قطعات، گاز گرفتن دم خود توسط اژدها.

اما برداشت او از ناگا شیک‌تر و مدرن‌تر است، بدون اینکه جزییات را قربانی کند.

مجموعه جدید Naga Dragon در ژانویه معرفی شد. قطعات آن به نقره استرلینگ یا طلای 14 عیار مانند گردنبند بسته بندی شده در دسترس هستند.

قیمت ها بین 495 دلار تا 14 هزار دلار است.

منبع:

https://nationaljeweler.com/articles/12649-piece-of-the-week-john-hardy-s-reimagined-dragon

انتهای پیام/

برچسب:

اخبار مرتبط


نظرات

نظردهی

دیدگاهی ثبت نشده نظر تو چیه؟

کامنتی برای این پست وجود ندارد

برترین مطالب

لیست قیمت